יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:35

פיסטוריוס יהיה קטוע הרגליים ה-1 באולימפיאדה

ה"בלייד ראנר" יעשה היסטוריה בלונדון, לאחר שקיבל אישור חריג לרוץ ב-400 מטרים, למרות שלא עמד בקריטריון. פיסטוריוס המאושר: "כבוד גדול"

|
פיסטוריוס. ירוץ בלונדון (רויטרס)
פיסטוריוס. ירוץ בלונדון (רויטרס)

רץ ה-400, אוסקר פיסטוריוס, יעשה היסטוריה במשחקים האולימפיים בלונדון, לאחר שנבחר על ידי דרום אפריקה לייצג אותה במקצי ה-400 וה-400X4 ויהפוך לקטוע הרגליים הראשון שמשתתף באולימפיאדה.

הוועדה האולימפית והתאחדות האתלטיקה המקומית החליטו כי פיסטוריוס ירוץ, למרות שלא עמד בקריטריונים של המדינה.

"זהו היום בו אני הכי גאה בחיים שלי", אמר פיסטוריוס והוסיף: "העובדה שבחרו בי לייצג את דרום אפריקה בלונדון 2012 גם במקצה ליחידים וגם ב-4X400 זה כבוד גדול ואני שמח ששנים של עבודה קשה השתלמה".

יו"ר המשלחת האוליפית של דרום אפריקה, טובי רדי, הוסיף: "מאחר שהוא הולך להיות בלונדון, ההחלטה שלנו שהוא יכול לרוץ בשני המקצים. אין שום סיבה למה הוא לא יוכל לעשות זאת".

פיסטוריוס בן ה-25, הידוע כ"בלייד ראנר", צפוי להיות מקור משיכה גדול במשחקים האולימפיים, כמו אוסיין בולט בריצות הקצרות ומייקל פלפס בבריכה.

האיש שזכה בכמה תארים במשחקים הפראלימפים, לאחר ששתי רגליו נכרתו מתחת לברכו כאשר היה בן 11 חודשים, יגשים את חלומו להתחרות באולימפיאדה וגם במשחקים הפראלימפים באותה שנה.

פיסטוריוס שוב מוכיח שהניצחון הוא לא חזות הכל (רויטרס)
פיסטוריוס. ינסה להגיע לגמר בלונדון (רויטרס)
 

פיסטוריוס הוסיף ואמר: "יש לי נבחרת נהדרת מאחוריי שעזרה לי להגיע לפה ויחד איתם אעשה הכל כדי להגיע מוכן ולהשיג את הזמן הכי טוב שלי".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */