יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:54

הספק היום ה-4: ארבע תאונות ושני רוכבים שפרשו

טור דה פראנס: קונסטנטין סיוציו וחואקין רוחאס נפגעו מהתאונות והשאירו את הטור ה-99 עם 196 רוכבים. האגן חצה ראשון את קו הסיום, קנצ'לרה מוביל

|
פטר סאגן בדרכו לקו הסיום (GettyImages)
פטר סאגן בדרכו לקו הסיום (GettyImages)

הטור דה פראנס באמת כאן, אחרי הקטע השלישי כבר אפשר לומר זאת בפה מלא. מה לא סיפק יומו הרביעי של מירוץ האופניים הגדול בעולם, ארבע תאונות ושני רוכבים שפרשו מהמירוץ בעקבותיהן, פריצות נהדרות בניסיון להרוויח זמן וניקוד, קטעי עלייה מפרכים ובעיקר הרבה מתח לקראת קו הסיום, אותו חצה ראשון פטר סאגן הסלובקי ועצר את השעון על 4:42:58 שעות.

את המירוץ החלו הרוכבים בעיר אורשי שבצפון צרפת. לאחר 79 קילומטרים הגיעה התאונה הראשונה, כשנפילה של אחד הרוכבים גררה איתה רבים אל הכביש. הקורבן הראשון של הטור השנה הגיע מהתאונה השנייה של היום שהתרחשה 140 קילומטרים בתוך המירוץ. קונסטנטין סיוציו מקבוצת סקיי היה הנפגע העיקרי. הבלארוסי נאלץ לפרוש ולהשאיר את המהדורה ה-99 של הטור דה פראנס עם 197 רוכבים.

31 קילומטרים לסיום ותאונה קטלנית נוספת היכתה בפלוטון. הפעם היה זה חוסה חואקין רוחאס, שנאלץ לפרוש ולהשאיר את הטור עם 196 רוכבים, ממש בסמוך לקו הסיום התרחשה התאונה הרביעית, אך ממנה יצאו כולם בשלום.

הקילומטרים האחרונים, שכללו בתוכם עלייה מדרגת הקושי 3 ושתיים מדרגת הקושי 4, היו נהדרים. חמישה קילומטרים לקו הסיום ניסה סילבן צ'באנל את כוחו ופרץ קדימה, אך קילומטר אחד לסיום תפסו אותו רוכבי הפלוטון ופעם נוספת התנהל קרב מרתק אל עבר הניצחון.

רוכבי הטור דה פראנס במבט מלמעלה (רויטרס)
רוכבי הטור דה פראנס במבט מלמעלה (רויטרס)
 

בראש הפלוטון היו אלוף השנה שעברה, קאדל אוואנס, שעלה למקום השישי הכללי, ופביאן קנצ'לרה שימשיך ללבוש את החולצה הצהובה גם בקטע הרביעי, אך כאמור בסופו של דבר היה זה סאגן שחצה ראשון את קו הסיום, בפעם השנייה השנה, תוך כדי "ריקוד" על אופניו.

יומו החמישי של הטור, שייצא מהעיר אבוויל ולאחר 214.5 קילומטרים יגיע לרואן, יחזיר את הרוכבים לקטעים מעט מישוריים יותר, אך הגבעות הקטנות, ארבע עליות מדרגת הקושי 4 ורוחות הצד שיגרמו כתוצאה מקרבתו של המסלול לים, יספקו עוד יום מרתק.

פטר סאגן מוכתר כמנצח של היום הרביעי (GettyImages)
פטר סאגן עם החולצה הירוקה (GettyImages)
 

דירוג חמשת הרוכבים המובילים לאחר היום הרביעי:
פביאן קנצ'לרה – 14:45:30 שעות. 
בראדלי וויגנס  - 14:45:37 שעות.
סילבן צ'באנל - 14:45:37 שעות.
טאג'י ואן גארדרן -14:45:40 שעות.
אדוואלד בואסון האגן –14:45:41 שעות.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */