יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:01

שרף: ההתנהלות של קופל - כמו קדאפי והחמאס

המועמד לתפקיד יו"ר איגוד תוקף ב-102FM בשיתוף ONE: "אנצח בביהמ"ש, קופל מפחד להתמודד מולי". קופל: "הוא יכול לנהל רק מוסך באגד". האזינו

|
שרף מול קופל. מי יהיה יו
שרף מול קופל. מי יהיה יו"ר האיגוד?

הבחירות הקרובות לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל צפויות להיות הסוערות ביותר אי פעם. מצד אחד, אבנר קופל, שקיבל את תמיכת המרכזים והתפטר מהמנהלת על מנת להיות בתפקיד ומהצד השני, צביקה שרף, מאמן הנבחרת לשעבר, שלא מתכוון לוותר בקלות.

אמש נפסלה הרשימה של שרף מלהתמודד על ראשות האיגוד, אבל הוא יפנה לבית המשפט על מנת לבטל את ההחלטה. עוד לפני כן הגיש איגוד הכדורסל באמצעות היועץ המשפטי, עו"ד רונן ויינברג, בקשה לעיון מחדש בהחלטה באופן שיתקיים דיון ותתקבל החלטה לגופו של עניין. שרף עצמו עלה לשידור בתכנית הספורט של ישראל ב-102FM בשיתוף ONE וירה לכל עבר.

צביקה, במה אתה פסול להיות יו"ר? אתה לא מספיק ראוי כמו אבנר קופל?
"הוא הופיע מעל כל במה. 'אני בעד בחירות חשאיות ודמוקרטיות'. מאחורי הקלעים הוא שלח את אנשיו שיעשו הכל נגד הדברים הללו. פגעו בתהליך שרצה רשם העמותות. אחר כך הפעילו את עורכי הדין של האיגוד ופסלו אותנו".

"לפני חודשיים וחצי ביקשנו ועדת בחירות עם איש בלתי תלוי. שמישהו אחר, לא יועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, לא אבנר קופל ולא כל המתקרנפים. מישהו יכול לעשות בחירות כשקופל הוא היו"ר?".

מה אתה בעצם אומר? מי חיבל לך ישירות במועמדות?
"כל הסיעה לא רוצה גוף חדש".

האזינו לשרף, קופל ואייזנברג מדברים ב-102FM

אתה מפחיד אותם? ממה הם חוששים?
"הם אמרו דמוקרטיה, לא יודע ממה. אם פסלו אותי על זה שאין חתימת עו"ד זה סיפור אחד. אם פסלו אותי על קולות כפולים, מי קבע שזה פסול? אנחנו הולכים לבית המשפט להוציא צו נגד קיום הבחירות".

"בית הדין של האיגוד הודיע שהוא לא דן בהחלטה הזו, ואני לא מבין את זה. זה פתח לנו את הדרך ללכת לבית המשפט. אני לא יודע לאיזה בית משפט, עורך הדין שלנו עובד על זה".

אבנר קופל (שי לוי)
אבנר קופל. שרף: "מישהו יכול לעשות בחירות כשהוא היו"ר?" (שי לוי)
 

אתה מתחרט על הניסיון שלך להיכנס לכדורסל? אתה מרים ידיים?
"לא ואני לא מרים ידיים. אני עושה זאת מתוך שליחות. צריך להציל את הכדורסל מידי האיש הזה. האנשים שהלכו איתו, יום אחרי הבחירות הוא ידרוס אותם דריסה קשה מאוד. אני אומר זאת מתוך הכרה עם האיש ומתוך הפעילות שלו בחודשים האחרונים".

עורכי הדין שלך חושבים שתצליח להתמודד?
"הם בטוחים".

הם מפחדים? הצד השני.
"בטוח שהם מפחדים. אבנר קופל אוהב להגיד שאני מכבי, הפועל, אליצור, בית"ר. קופל מפחד מבחירות חשאיות. אצל אסד יש בחירות כמו שקופל רוצה וגם אצל קדאפי ומובארק. שם היו בחירות כביכול חשאיות ודמוקרטיות וככה הן נראו. אני אומר את האמת".

צביקה שרף (עוז מועלם, ידיעות אחרונות) (ONE)
צביקה שרף. לא בוחל במילים (עוז מועלם, ידיעות אחרונות)
 

אבנר קופל יעלה אחריך, מה להגיד לו?
"שיהיה בריא. הוא לא פעל למען הרוב, אלא לטובתו".

הוא עד כדי כך שולט?
"כן. הוא יודע מי בחר אותו, מתי היו בחירות ב-20 השנים האחרונות ודברים כאלו".

קופל: "מי שמדבר כך יכול לנהל את האיגוד?"
לאחר שירד שרף מהאוויר, עלה לשידור אבנר קופל והגיב לדברים החריפים שנאמרו נגדו.

אבנר קופל ושמעון מזרחי (משה חרמון)
קופל עם מזרחי. "יש תמיכה של 95 אחוזים" (משה חרמון)
 

"אדם מסוג כזה, שמדבר ככה, יכול לנהל גוף של 30 אלף ספורטאים?", אמר קופל והוסיף: "הדבר האחרון שהוא ניהל זה את המוסך באגד, שזה גם תפקיד חשוב. הוא היה באיגוד הכדורסל ותוצאות לא היו. כרגע יש תמיכה של 95 אחוז ברשימה אחת שכוללת את ליגת העל. החל בשמעון מזרחי ועד שמעון אוחיון. הבחירות מתנהלות לפי תקנון והסכמות".

"יכול להיות שצביקה ראוי ברמה המקצועית, אבל לא ברמה הניהולית. אני לא חושב שהוא הביא הרבה קבוצות בארץ להישגים. הוא יכול להיות ראוי במערך המקצועי, לא כמאמן לאומי. פניתי אליו, נכון. האיגוד מתנהל לפי תקנון. צריכים להביא עשרה אחוז תומכים. אם יש 260 קבוצות תביא 26 קבוצות שרוצות אותך. אם אין לך אותן למה לך להגיד שצריך לשנות את התקנון? אנחנו עובדים לפי התקנון, ככה זה כשהולכים לכנסת במדינת ישראל. צביקה שרף לא הביא 199 קולות. מונה מישהו מיוחד שטוען שהוא לא הגיע לעשרה אחוז מהקולות. כנראה לא רוצים את שאול אייזנברג שהולך מאחוריו ולא את שי שני".

"פחות מעשרה אחוז, זו ההודעה הפורמלית. פנינו לבית הדין לדיון נוסף כדי שיסביר ויראה את התוצאות. לא יודע איך בית הדין לא מתערב, זה גוף חופשי ושיקול שלו. אין אף קבוצה שתומכת בו, אולי שמונה-תשע קבוצות. מה לעשות שיש תקנון בן 30 שנה שאושר על ידי רשם העמותות. זה 30 שנה קיים, שי שני, שרוצה להתמודד, ככה הוא נבחר. אתם מפילים הכל על אבנר קופל".

שאול אייזנברג (יניב גונן)
שאול אייזנברג. קופל: "כנראה אנשים לא רוצים אותו" (יניב גונן)
 

קופל המשיך: "כולנו מכירים אחד את השני. מה שאני עשיתי להפועל חולון פיני לא יעשה גם עוד שלוש שנים. לא תבעתי את מרכז הפועל אף פעם ולא את איגוד הכדורסל מה שהוא כן עשה. יכול להיות שאני עושה טעויות, זה חלק מהחיים. אם בוחרים בי 95 אחוז מהקבוצות במדינת ישראל, מכל המגזרים, אקח על עצמי את התפקיד".

אבנר קופל ופיני גרשון (שי לוי)
פיני גרשון עם קופל. "אני לא אוהב אנשים שמשתנים עם הרוח" (שי לוי)
 

"כשאני רוצה להתמודד לכנסת או לראשות הממשלה, קובע החוק שאני צריך להביא איקס קולות. אם אני מביא את הקולות, סימן שיש בסיס לתמיכה שלי. אני לא רוצה להיכנס מה הוא ידע ומה לא. ממה שהבנתי לקחו בחשבון גם את אלה שהוא לא החתים וגם אז הוא לא מגיע למינימום האפשרי. שלושה אחוז מתוך הקבוצות אולי רוצות לראות אותו".

"ביקשנו דיון באיגוד כדורסל כדי שבית הדין העליון יורה לרואה חשבון שבדק הכל להראות לו את כל המסמכים. הסכמנו על אדם נייטרלי. לדעתי הוא כבר ביזה את עצמו עם המספרים, המלחמות והאיומים. הקטע היחידי שהם צודקים זה לראות למה לא אישרו. אם הוא לא הגיע לפי התקנון עליו נבחרו קודמיו לעשרה אחוז הרשימה לא תוכל להתמודד. לא המצאתי את התקנון".

קופל הוסיף בנימה אישית לפיני גרשון: "20 שנה אתה לא מדבר איתו, כשהוא הלך ימינה, אתה שמאלה. אני לא אוהב אנשים שמשתנים עם הרוח".

אבנר קופל (יניב גונן)
אבנר קופל. "לא המצאתי את התקנון" (יניב גונן)
 

אייזנברג: "הנהלת האיגוד משחדת אנשים ונותנת טובות הנאה"
חבר סיעת עוז, שאול אייזנברג, עלה לשידור אף הוא: "הרבה מאוד אנשים פנו אליי בשבועות האחרונים ושאלו אותי איך אני הולך עם צביקה שרף נגד אבנר קופל. אמרתי שיש מצב שאני אשאר עם חבר ולא עם כדורסל. אותו אבנר קופל פנה אליי בשבועות האחרונים וביקש ממני לשבת עם הפועל ולחזור אליה. אותו יורם אורנשטיין, מנכ"ל הפועל, ישב בחדר יחד איתי והדברים מתועדים 'אבנר קופל היה שקרן ונשאר שקרן' ואני אחראי על מה שאני אומר. שאורנשטיין יכחיש אותם".

"אני וקופל חברים 40 שנה. אתכם בשידור או שהוא שיקר או שהוא הטעה בלשון המעטה. הוא סיפר על סיפור עשרת האחוזים והוא אמר שיש 260 קבוצות ושצריך להביא 26. אין אחוז אחד של אמת במה שהוא אמר. יש 1604 נקודות לקבוצות באיגוד הכדורסל, צריך להביא 163-164. צביקה שרף הניח על שולחנו של עורך דין 199 קולות".

"אם יש טפסים לא חוקיים הם לא טפסים שצביקה הניח. כשאני באתי איתו הוא אמר שהוא לא רוצה חתימה מקבוצות שכבר חתמו לצד השני. אנשים סיפרו לנו שאיימו עליהם וזה מתועד. הם הלכו לקבוצות ואיימו עליהן שלא ישלמו להן. ניסו לפסול חלק מהקבוצות שאנחנו מהן את התמיכה. זו האמת ואין אמת אחרת. מי שמספר סיפורים אחרים הוא שקרן, רמאי ונוכל".

שאול אייזנברג (גיא איזנר)
שאול אייזנברג. "אין אחוז אמת בדבריו של קופל" (גיא איזנר)
 

"נדרתי נדר לא לתקוף את אבנר ואני עדיין נוצר את לשוני. אני יכול להגיד דבר אחד, אני, שאול אייזנברג, באתי לאיגוד הכדורסל בהתנדבות, לא כמו שאבנר קופל אומר בהתנדבות, מיליוני שקלים כיו"ר ועדת השיווק. אני הבאתי את ההסכם עם בנק דיסקונט ואני לא יכול להשלים עם זה שאנשים שהיום תומכים באבנר גונבים את הקבוצה הציבורית ואת כספי איגוד הכדורסל ואת כספי קבוצות הכדורסל בארץ".

"נכון להיום, אני הנציג הוותיק והבכיר ביותר של הפועל באיגוד. הם רצו אחריי וחיזרו אחריי עד שהבינו שלא אהיה שותף לשחיתויות האלו. כל זמן שאני נמצא בתוך האיגוד ומשתף פעולה, אני הכי טוב. תשאלו את מולי קצורין למה הוא עזב את האיגוד. אנשים בתוך המערכת מיררו את חייו. הכשילו אותו בדרך. אני כבר לא מדבר על ההתנהלות הכספית. איך יכול להיות שגזבר איגוד הכדורסל קם יום אחד לפתע ופועל נגד שי שני? אחרי שקופל התמנה הוא התפטר מתפקידו כגזבר, התפטר מתפקידו כחבר איגוד הכדורסל וקיבל ג'וב בכסף באיגוד. אנשים יושבים בבית סוהר בגלל עבירות כאלה. קופל עלה ומרח אתכם בכל מיני סיפורים. הוא מושך אחריו קופת שרצים מפה ועד להודעה חדשה. שלא יטיף מוסר. אני מציע לו שלא יחמם את הגזרה בנושא הזה יותר מדי משום שלדעתי הוא גורם לעצמו נזק בלתי הפיך".

"אמרתי לו כחבר ביום הראשון - מנכ"ל מרכז הפועל, יורם אורנשטיין, שהחליט שהוא הולך למהלך מסוים. ברגע שהוא הלך לזה עם הכסף, האיומים וההבטחות השווא שלו, הוא הדיח את שי שני מהתפקיד. לפני שמונה שנים שי שני רצה למנות את מיכה גולדמן לראש האיגוד. העמדנו את ירמי אולמרט שהיה יו"ר ראוי. היו צריכים לתת לשני לסיים את הקדנציה, הוא לא גנב. עשו את כל זה כדי שלא יהיו בחירות".

אייזנברג (משה חרמון)
אייזנברג. "יהיו בחירות" (משה חרמון)
 

"הנהלת האיגוד משחדת אנשים ונותנת טובות הנאה. אבנר קופל הוא קורבן של השיטה ושל המערכת. הוא באמת חבר שלי 40 שנה. הוא לא אחראי על כל החטאים מימי בר כוכבא. זה נורמלי שיו"ר מכבי ראשל"צ עד לפני ארבעה חודשים עושה עבודות לאיגוד ומקבל כסף גם מהאיגוד וגם מהמנהלת? מה זה הדבר הזה? עם הקשרים שלי הבאתי מיליונים לאיגוד ולא ביקשתי אגורה ולא קיבלתי גם. אנשים מפזרים את הכסף הזה ומחלקים אותו".

"רבותיי, לא יהיה פה כדורסל. הוא מספר סיפורים. אף אחד לא תומך. זה הכל תמיכה עם איומים".

"יהיו בחירות. אם לא רשם העמותות יפנה לבית משפט, יפרק את איגוד הכדורסל וימנה גורם חיצוני שינהל את האיגוד וצר לי להגיד כי הכדורסל יקר לכולנו. חבל שאנחנו צריכים להגיע למצב שכזה".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */