יום שני, 08.07.2024 שעה 07:19

אנדיוני הודחו, צ'יליץ' גבר על קווארי בדרמה גדולה

ווימבלדון: הצמד הפסיד לפאהס וסטפאנק, רם גבר על ארליך ופאר במעורבים. 15:17 לקרואטי במערכה החמישית. רוסול ורודיק בחוץ. "מערכת זהב" לשבדובה

|
אנדיוני. הודחו בסיבוב השני (רויטרס)
אנדיוני. הודחו בסיבוב השני (רויטרס)

אנדי רם ויוני ארליך, סיימו היום (שבת) את חלקם בטורניר הזוגות בווימבלדון כשנוצחו בשלוש מערכות על-ידי המדורגים 4 בטורניר, ראדק סטאפנק מצ'כיה ולהנדר פאהס מהודו 2:6, 6:4 ו-7:6. הצמד הישראלי השיג שבירה במערכה השלישית, אך כשל להגיש למשחק ושוב סיים את חלקו מוקדם בגראנד סלאם וכמו בששת טורנירי הגראנד סלאם האחרונים, הצמד הישראלי לא מצליח לעבור את הסיבוב השני וזו גם הסיבה לדירוג העולמי הנמוך כבר תקופה ארוכה.

פאהס וסטאפנק שברו כבר במשחקון הראשון במערכה הראשונה ועם היתרון הזה המשיכו ל-1:3 ו-2:4, אז שברו שוב ל-2:5 והגישו למערכה בקלות. במערכה השנייה הגיעה השבירה של הצמד ההודי-צ'כי במשחקון השביעי ל-3:4, שבירה שהספיקה ל-4:6 במערכה השנייה. 

במערכה השלישית, הצליחו רם וארליך להציל נקודת שבירה במשחקון החמישי, ואז במשחקון השישי הגיע סוף סוף נקודת שבירה ראשונה לזכותם והם שברו ל-2:4. ביתרון 3:5, אנדיוני הגישו למערכה, אבל לא תפקדו ברגע החשוב, פיגרו 40:0, אבל אחרי שהצילו נקודה אחת נשברו בחזרה וסטאפנק ופאהס חזרו ל-5:5.

אנדיוני עלו ל-5:6 ו-0:30, אבל היריבים זכו בשלוש נקודות רצופות והמערכה הלכה לשובר שוויון בו ברחו פאהס וסטאפנק ל-2:5, רם וארליך חזרו ל-5:5, אבל שתי הנקודות האחרונות הלכו לכיוון הצ'כי-הודי שסגרו 5:7 ועלו לשמינית הגמר. 

מאוחר יותר, השניים פגשו אחד את השני בזוגות המעורבים. רם ניצח בדרבי הישראלי עם בת זוגו, קווטה פשקה הצ'כית, 3:6, 6:3 ו-4:6 את הצמד ארליך ושחר פאר בסיבוב השני. המאבק היה צמוד, אבל ב-4:4 במערכה השלישית, רם ופשקה שמרו, שברו ועלו לשמינית הגמר.

אנדיוני לא מבינים מה לא עובד (GettyImages)
אנדיוני לא מבינים מה לא עובד (GettyImages)
 

רוסול הודח ע"י קולשרייבר, פרר ניצח את רודיק
מריאן צ'יליץ' הקרואטי הוא המנצח בדרמה הגדולה של היום, אחרי שהשלים 15:17 במערכה החמישית מול סאם קווארי מארה"ב. הקרואטי כבר הוליך 0:2 במערכות אחרי 6:7 ו-4:6. קווארי חזר עם ניצחונות בשתי המערכות הבאות בשוברי שוויון, והשניים הגיעו למערכה חמישית, שהחלה להיראות כמו המרתון בין מאהו לאיסנר, עד שצ'יליץ' שבר והכריע. מדובר במשחק השני הכי ארוך בהיסטוריה של הטורניר - חמש שעות ו-31 דקות.

יריבו של צ'יליץ' בשלב הבא הוא אנדי מארי, התקווה הבריטית והמדורג הבכיר בחצי התחתון של ההגרלה אחרי ההדחה של רפאל נדאל. הוא ניצח את מרקוס בגדטיס מקפריסין 5:7, 6:3, 5:7 ו-1:6 כשהוא מסיים את משחקו שתי דקות לאחר השעה 23:00, שעה בה לפי החוקים של ווימבלדון, מסיימים לשחק. זו השעה המאוחרת ביותר שסיימו משחק בטורניר לאורך כל ההיסטוריה שלו.

לוח התוצאות בסיום המשחק של מארי. שימו לב לשעון (GettyImages)
לוח התוצאות בסיום המשחק של מארי. שימו לב לשעון (GettyImages)
 

מארי ניצח את המערכה הראשונה עם שבירה ל-5:6 בסיומה. במערכה השניה מארי הוליך 0:2, אבל בגדטיס פתאום התפוצץ ולקח 5 משחקונים ברצף ועלה ל-2:5 בדרך ל-3:6. המשחק הופסק עקב החשיכה, הגג נסגר והשניים עלו למערכה שלישית, בה שבר בגדטיס ל-2:3, אולם מארי הצליח לחזור ל-4:4, ובמצב של 5:5, שבר וזכה במערכה.

המערכה הרביעית כבר הפכה למירוץ מול השעון הבריטי השמרני, אולם כשמארי שבר ל-1:5 בשעה 23:00, הוא הורשה להגיש למשחק. "היה משחק קשה, אבל היה לי קל יותר כשהגג נסגר" אמר מארי.

הטורניר החלומי של לוקאש רוסול, מדיחו של רפאל נדאל בסיבוב השני, הסתיים לאחר שהצ'כי הפסיד 6:2, 6:3 ו-7:6 לפיליפ קולשרייבר הגרמני שיפגוש בשמינית הגמר את בראיין בייקר (126) האמריקאי שהחל את דרכו בטורניר המוקדמות ובסיבוב השלישי ניצח את בנוט פייר מצרפת 4:6, 6:4, 1:6 ו-3:6.
 

רוסול יורד מאוכזב לאחר ההפסד לקולשרייבר (GettyImages)
רוסול יורד מאוכזב לאחר ההפסד לקולשרייבר (GettyImages)
 

האמריקאי שהחל את הקריירה שלו ב-2002 ונעלם לשנים ארוכות בגלל פציעות וניתוחים מאז 2007, חזר לפני כמה חודשים לסבב וסיפור הקאמבק המדהים שלו נמשך עם עלייה לשמינית הגמר.

דוד פרר שנותר הטניסאי הספרדי הבכיר בטורניר אחרי ההדחה של נדאל, עלה לשמינית הגמר כשניצח על המגרש המרכזי את אנדי רודיק שנמצא בסוף הקריירה המפוארת שלו. רודיק לקח את המערכה הראשונה 2:6, אולם נכנע בסוף המערכה השנייה בשובר שוויון דרמטי 10:8. מכאן פרר כבר שלט בשתי המערכות הבאות וניצח 3:6 ו-4:6.

דוד פרר ורודיק (GettyImages)
דוד פרר ורודיק. הספרדי בשמינית הגמר (GettyImages)
 

יריבו של פרר יהיה חואן מרטין דל פוטרו (9), שגבר על קאי נישיקורי מיפן 3:6, 6:7 ו-1:6. מרדי פיש (10) גבר 3:6, 6:7 (6:8) ו-6:7 (6:8) על דייויד גופין מבלגיה וישחק מול המדורג חמישי, ג'ו ווילפריד טסונגה מצרפת, שניצח 4:6, 3:6 ו-3:6 את לוקאס לאקו הסלובקי.

שמינית הגמר לגברים: נובאק ג'וקוביץ - ויקטור טרויצקי, רישאר גאסקה - פלוריאן מאייר, רוג'ר פדרר - חאבייר מאליס, דניס איסטומין - מיכאל יוז'ני , דוד פרר - חואן מרטין דל פוטרו, מריאן צ'יליץ - אנדי מארי, ג'ו ווילפריד טסונגה - מרדי פיש ופיליפ קולשרייבר - בראיין בקר.

קביטובה, סרינה ואיבנוביץ' בשמינית הגמר
אלופת ווימבלדון, פטרה קביטובה, שעקב תקופה פחות טובה לאחרונה, לא נחשבה פייבוריטית לתואר השנה, הולכת ונעשית חדה מסיבוב לסיבוב. קביטובה הביסה בסיבוב השלישי את וארבה לאפצ'נקו מארה"ב 1:6 ו-0:6 והיא תפגוש בשמינית הגמר את פרנצ'סקה סקיאבונה (24) שכבר הוספדה העונה, אך שוב מרימה ראש. האיטלקייה בת ה-32 עלתה לשמינית הגמר אחרי שניצחה 0:6 ו-4:6 את קלרה זאקופלובה מצ'כיה.

סרינה וויליאמס שואגת (GettyImages)
סרינה וויליאמס שואגת (GettyImages)
 

סרינה וויליאמס, אלופת הטורניר ארבע פעמים, שרדה מאבק אדיר שנתנה לה ז׳י ז׳אנג הסינית על המגרש המרכזי. ז׳אנג ניצחה במערכה הראשונה 5:7 בשובר השוויון. סרינה השיגה שבירה ל-2:3 במערכה השנייה ומשם רצה ל-2:6, אבל הסינית לא ויתרה ושמרה על ההגשות שלה עד 7:7 במערכה השלישית ואז הצליחה סרינה סוף סוף לשבור ולעלות ל-7:8 בדרך ל-7:9 בסיום.

וויליאמס תשחק בשמינית הגמר עם ירוסלבה שבדובה מקזחסטן שניצחה 0:6 ו-4:6 את פיינליסטית הרולאן גארוס, שרה אירני מאיטליה. שבדובה רשמה הישג מדהים במערכה הראשונה כשלא איבדה ולו נקודה אחת וניצחה אותה תוך 15 דקות בלבד. הקזחית זכתה ב-24 נקודות מול 0 של האיטלקיה, ומערכה שכזו נקראת בחוקי הטניס, "מערכת זהב". זה קרה, אגב, רק פעם בהיסטוריה של הטניס המקצועני, במשחק גברים ב-1983, וזה נחשב לשיא גינס.

איבנוביץ´ וגרגאס נפרדות כידידות (רויטרס)
איבנוביץ´ וגרגאס נפרדות כידידות (רויטרס)
 

אנה איבנוביץ', הראשונה בעולם לשעבר, גברה באחד המאצ' אפים המעניינים של היום, על יוליה גרגאס מגרמניה. גרגאס פתחה טוב יותר עם 3:6, אבל איבנוביץ' התאפסה על עצמה ועם משחק הגשה מדויק זכתה בשתי המערכות הבאות 3:6 ו-4:6, כאשר היא הצילה נקודת שבירה במשחקון העשירי של המערכה השלישית, נקודה שיכולה הייתה לשנות את כל התמונה. איבנוביץ' תשחק מול השנייה בעולם, ויקי אזרנקה, שניצחה 3:6 ו-3:6 את ג'נה צ'פלובה (178) מסלובקיה.

הרצף המדהים של טמירה פאצ'ק מאוסטריה על הדשא עלה לשמונה נצחונות רצופים. פאצ'ק שזכתה בטורניר איסטבורן לפני ווימבלדון, והעיפה את ווזניאקי במשחק בלתי נשכח בסיבוב הראשון, עלתה לשמינית עם עוד נצחון הירואי והפעם על יאנינה ויקמאייר מבלגיה. הבלגית ניצחה 2:6 במערכה הראשונה, אבל פאצ'ק ניצחה בשתי המערכות הבאות שהיו צמודות ומרתקות 6:7 (4:7) ו-5:7 ועלתה. פאצ'ק תשחק מול רוברטה וינצ'י מאיטליה (21) שגברה 6:7 ו-6:7 על מריאנה לוצ'יץ' הקרואטית.

פאצ´ק נרגשת לאחר הניצחון. עשתה את שלה (רויטרס)
פאצ´ק נרגשת לאחר הניצחון. עשתה את שלה (רויטרס)
 

שמינית הגמר לנשים: מריה שראפובה - סבינה ליסצקי, קים קלייסטרס - אנג'ליקה קרבר, אגה רדוונסקה - קמילה גאורגי, מריה קרילנקו - שוואי פנג, סרינה וויליאמס - ירוסלבה שבדובה, פרנצ'סקה סקיאבונה - פטרה קביטובה, טמירה פאצ'ק - רוברטה וינצ'י ואנה איבנוביץ' - ויקי אזרנקה.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */