יום שישי, 05.07.2024 שעה 10:07

למד לקח: פדרר חזר מ-2:0 ועלה לשמינית הגמר

ווימבלדון: המדורג 3 כמעט הצטרף לנדאל אך הצליח לגבור על בנהטו. גם ג'וקוביץ', שארפובה וקלייסטרס עלו. פאר וארליך יפגשו את רם בזוגות המעורבים

|
רוג´ר פדרר מוציא קיטור אחרי הקרב הקשה (רויטרס)
רוג´ר פדרר מוציא קיטור אחרי הקרב הקשה (רויטרס)

רוג'ר פדרר הצליח להימנע מלהצטרף לרפאל נדאל, שהודח בסיבוב השני של טורניר ווימבלדון 2012, כשהצליח לחזור מפיגור 2:0 במערכות לניצחון על המדורג 31, ז'וליאן בנהטו מצרפת, 6:4, 7:6, 2:6, 6:7 ו-1:6 ועלה לשמינית הגמר. 

"זה היה משחק קשה שיכול היה להסתיים נגדי, אבל נלחמתי וכשהצלחתי לזכות במערכה השלישית זה דחף אותי קדימה. המערכה הרביעית היתה מאוד קרובה אבל יצאתי ממנה בשלום. אני נותן קרדיט עצום לז'וליאן ששיחק מצוין. אני מעריך את התמיכה של הקהל פה כל השנים", אמר פדרר בסיום. 

במערכה הראשונה השיג בנהטו שבירה ל-4:5 והגיש למערכה בהצלחה. במערכה השניה שבר פדרר ל-0:2, אולם בנהטו לא נבהל ומיד שבר בחזרה. מכאן שמרו השניים על ההגשות עד שובר השוויון, בו פתח בנהטו עם 0:3 והמשיך עם 2:5 ל-3:7 ו-0:2 במערכות מול אלוף הטורניר שש פעמים.

פדרר שעמד בסיטואציה דומה בדיוק לפני שלושה שבועות ברולאן גארוס מול חואן מרטין דל פוטרו החל בטיפוס חזרה. השוויצרי השיג שבירה מיידית בפתיחה , שמר, שבר שוב וברח ל-0:4. בהנטו עלה על הלוח, אבל שמר כוחות למערכה הרביעית, ופדרר ניצח 2:6 וצימק ל-1:2 במערכות.

בנהטו המאוכזב מודה לקהל, בסוף הוא כבר לא עמד על הרגליים (רויטרס)
בנהטו המאוכזב מודה לקהל, בסוף הוא כבר לא עמד על הרגליים (רויטרס)
 

גם המערכה הרביעית היתה צמודה ומותחת, השניים שמרו על ההגשה כאשר פדרר רדף אחרי בנהטו לכל אורכה, כשבהנטו הוליך 5:6, הוא היה רחוק שלוש פעמים שתי נקודות מהניצחון, אולם פדרר הצליח כל פעם לברוח מההפסד עם הגשות מדויקות.

שובר השוויון במערכה הרביעית היה צמוד ומותח. פדרר השיג שבירה ל-2:3, אולם בהנטו שבר מייד בחזרה. פדרר השיג עוד מיני בריק ל-4:5, אך שוב חזר הצרפתי ל-5:5. בשוויון 6:6, טעות של בהנטו העניקה לפדרר נקודת מערכה, אותה ניצל פדרר, ניצח 6:8 בשובר השוויון ולאחר שלוש שעות ושמונה דקות הישווה ל-2:2 במערכות.

פדרר מגיע לעוד כדור של בנהטו בדרך לשמינית הגמר (רויטרס)
פדרר מגיע לעוד כדור של בנהטו בדרך לשמינית הגמר (רויטרס)
 

כאן כבר היה ברור שבהנטו היה צריך לסגור עניין במערכה הרביעית. הצרפתי עלה עייף יותר למערכה החמישית ופדרר השיג שבירה מוקדמת ל-1:3, ממנה כבר לא הצליח הצרפתי, שכבר ניצח את פדרר בעבר, לחזור. בנהטו כבר בקושי עמד על הרגליים, ועם דמעות בעיניים נכנע בסיום המערכה המכרעת 1:6 אחרי שלוש שעות ו-34 דקות. בשמינית הגמר יפגוש פדרר את חבייר מאליס. 

הבלגי בן ה-31 שלפני עשר שנים הגיע לחצי גמר ווימבלדון, עלה לשמינית הגמר אחרי נצחון גדול בחמש מערכות מול המדורג 17, פרננדו ורדסקו מספרד, 6:1, 6:7, 1:6, 6:4 ו-3:6. 

חבייר מאליס לא יודע את נפשו מרוב אושר (רויטרס)
חבייר מאליס לא יודע את נפשו מרוב אושר (רויטרס)
 

ג'וקוביץ' עלה לשלב הבא, ראוניץ' וטיפסרביץ' הודחו
גם הראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ' חזר מפיגור כשראדק סטפאנק הצ'כי, ניצח אותו במערכה הראשונה של משחק הסיבוב השלישי בינהם 4:6. אלא שנולה שהפך לפייבוריט הברור לשמור על תוארו אחרי ההדחה של נדאל התאושש מהר וזכה בקלילות בשלוש המערכות הבאות, 2:6, 2:6 ו-2:6 בדרך לשמינית הגמר, שם מחכה לו בן ארצו, ויקטור טרויצקי, שניצח די במפתיע 5:7, 5:7 ו-3:6, את המדורג 15, חואן מונקו מארגנטינה. 

נובאק ג´וקוביץ´ חוגג עליה לסיבוב הרביעי (GettyImages)
נובאק ג´וקוביץ´ חוגג עליה לסיבוב הרביעי (GettyImages)
 

בהשלמה של משחק שהופסק אמש, עלה סאם קווארי מארה"ב לסיבוב השלישי, כשהפתיע במשחק של ביג סרברים את המדורג 21, מילוש ראוניץ' הקנדי עם 7:6 (7:3), 6:7 (7:9), 6:7 (8:10) ו-4:6. קווארי ירה 21 אייסים לעומת 25 של ראוניץ', אבל היה חד יותר בשני שוברי השוויון במערכה השנייה והשלישית ויפגוש במריאן צ'יליץ' הקרואטי (16).

מיכאל יוז'ני (26) הפתיע כשניצח את המדורג שמיני, ינקו טיפסרביץ' הסרבי שעל ההנייר היה אמור להגיע לרבע הגמר. יוז'ני, בעבר אף הוא שחקן טופ 10 ניצח 3:6, 4:6, 6:3 ו-3:6 ויפגוש בדניס איסטומין האוזבקי שגבר 3:6, 4:6, 6:3 ו-6:7 על אלחנדרו פאלה מקולומביה.

יוז´ני מודה לקהל בדרכו שלו לאחר שעלה לשמינית הגמר (רויטרס)
יוז´ני מודה לקהל בדרכו שלו לאחר שעלה לשמינית הגמר (רויטרס)
 

רישאר גסקה (18) מצרפת ניצח את המדורג 12 ניקולס אלמגרו מספרד המתמחה על חימר 3:6, 4:6 ו-4:6. בשמינית הגמר יפגוש הצרפתי את פלוריאן מאייר מגרמניה שחזר מפיגור 2:1 במערכות ואף הציל נקודות משחק מול ג'רי ינוביץ' הפולני ולבסוף ניצח 6:7, 6:3, 6:2, 3:6 ו-5:7.

שארפובה וקלייסטרס בשמינית, רדוונסקה דרסה את ווטסון
המדורגת ראשונה, מריה שראפובה, העפילה לשמינית הגמר כשניצחה 1:6 ו-4:6 את סי יה סויה מטיוואן. המערכה הראשונה עברה בקלילות עבור הרוסייה, אבל במערכה השנייה כבר הוליכה סויה 2:4 לפני ששראפובה התאוששה ועם ארבעה משחקונים רצופים עלתה לשמינית הגמר.

שראפובה לאחר עוד ניצחון על הדשא של ווימבלדון (GettyImages)
שראפובה לאחר עוד ניצחון על הדשא של ווימבלדון (GettyImages)
 

בסיבוב הבא צפוי לראשונה בעולם שחזור חצי הגמר מהשנה שעברה מול סבינה ליסיצקי מגרמניה (15), שעברה, אחרי משחק הפכפך, את הכוכבת האמריקנית שבדרך, סלואן סטיפנס בת ה-20, 6:7 (5:7), 6:1 ו-2:6. 

אמילי ווטסון לא מבינה מה לעשות מול רדוונסקה (רויטרס)
ווטסון לא מבינה מה לעשות מול רדוונסקה (רויטרס)
 

המדורגת שלישית, אגה רדוונסקה, לא ריחמה על הת'ר ווטסון, הבריטית הראשונה שמגיעה לסיבוב השלישי בווימבלדון מזה שנים ארוכות, אשר מול 15,000 הצופים במגרש המרכזי חלתה בתסמונת "מארי". ווטסון לא תפקדה עד 0:6 ו-0:3 לפולניה.

רק אז הצליחה המקומית לעלות על הלוח, מה שלא מנע מרדוונסקה להשלים 3:6 ולעלות לשמינית הגמר, שם תפגוש את הסינדרלה של הטורניר, קמילה גיורגי מאיטליה שהחלה את דרגה בטורניר במוקדמות. המדורגת 145 בעולם ניצחה את המדורגת 20, נדיה פטרובה מרוסיה 3:6 ו-6:7 (6:8).

קמילה גיורגי, הסינדרלה בלבן (רויטרס)
קמילה גיורגי, הסינדרלה בלבן (רויטרס)
 

בשקט בשקט ממשיכה קים קלייסטרס להתקדם בטורניר, לאחר שגברה על וורה זבונרבה (12) 3:6 ו-3:4, כשהאחרונה פורשת בגלל בעיות נשימה. בסיבוב הבא תתקל הבלגית הבלתי מדורגת ביריבה קשה הרבה יותר, המדורגת שמינית, אנג'ליקה קרבר מגרמניה, שניצחה 2:6 ו-3:6 את קריסטי מקהיל האמריקנית.

שוואי פנג הסינית (30) ניצחה בקלות 2:6 ו-1:6 את ארנצ'ה רוס מהולנד וגם היא בשמינית הגמר, שם תתמודד מול המדורגת 17, מריה קרילנקו מרוסיה שניצחה  3:6 ו-1:6 את סורנה קריסטיאה מרומניה.

פאר וארליך עלו לסיבוב השני בזוגות המעורבים ויפגשו את רם
שחר פאר ויוני ארליך עלו לסיבוב השני בטורניר הזוגות המעורבים, בו הם רוצים לשחק גם בלונדון. הצמד הישראלי ניצח את הוריה טיקו מרומניה ובטני מאתק סאנדס מארה"ב 5:7 ו-1:6. הישראלים שברו במשחקון ה-12 במערכה הראשונה ואחר כך ל-1:3 במערכה השנייה ומשם כבר שעטו לניצחון.

רם וארליך בזמן שיתוף פעולה, בסיבוב הבא הם יריבים (יוסי ציפקיס)
רם וארליך בזמן שיתוף פעולה, בסיבוב הבא הם יריבים (יוסי ציפקיס)
 

בסיבוב השני יפגשו השניים לא אחר מאשר את אנדי רם, שמשחק עם קווטה פשקה מצ'כיה, ועלה איתה אוטומטית לסיבוב השני.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */