יום שישי, 05.07.2024 שעה 09:21

רוסול: רק רציתי לא להיות מובס, זה פעם בחיים

הטניסאי הצ'כי אחרי ה-7:6, 4:6, 4:6, 6:2 ו-4:6 המטורף על נדאל: "אמרתי לעצמי שהוא אנושי, הופתעתי מהתנהגותו". הספרדי: "הייתה לו השראה מהשמיים"

|
רוסול בעננים אחרי הניצחון הסנסציוני (רויטרס)
רוסול בעננים אחרי הניצחון הסנסציוני (רויטרס)

עד השנה לוקאש רוסול הצ'כי לא עבר מעולם את שלב המוקדמות של ווימבלדון, בו הוא הודח כבר בסיבוב הראשון בחמש השנים האחרונות. הצ'כי בן ה-26 שרוב הקריירה שלו נעה בסבב הצ'לנג'רים, חולל אמש (חמישי) את אחת ההפתעות הגדולות בהיסטוריה של הטניס כשהעיף את רפאל נדאל בסיבוב השני. 

לספרדי - אלוף 11 טורנירי גראנד סלאם, פעמיים בווימבלדון, מי שהופיע בכל חמשת הגמרים האחרונים של טורניר הדשא ברציפות מ-2006 (למעט 2009), ומי ששיחק בחמשת הגמרים האחרונים של ארבעת הטורנירים הגדולים בעולם - לא היו תשובות מול הופעה הירואית של המדורג 100 בעולם. 

נדאל סחט בקושי את המערכה הראשונה עם 9:11 תוך הצלת שלוש נקודות מערכה ואז נטשו רבים מחובבי הטניס את המסכים ועברו ולחצי גמר היורו, כי היה צפוי שהספרדי ישייט לעבר הניצחון. 

אבל רוסול חזר עם 4:6 ו-4:6 והפסיד את המערכה הרביעית 6:2, אבל אחרי סגירת הגג, עלה בטירוף, שבר את משחקון הפתיחה של נדאל ומשם עם 22 אייסים ו-64 ווינרים, חבט בעצמה את השני בעולם מטורניר ווימבלדון. 

"זה יכול לקרות", אמר נדאל שהודח לראשונה בסיבוב שני בגראנד סלאם מאז 2005, "אתה משחק מול שחקן שמכה את הכדור בעוצמות כאלה, מכה את הכדור בלי הרבה מחשבה מוקדמת ובלי לחץ, ובסוף הוא מהמר על כל הקופה. במערכה חמישית אתה כבר נתון בידיים שלו. הכל הלך לכיוון שלו".

רוסול ונדאל (רויטרס)
רוסול לא יכול להוריד את החיוך מהפנים (רויטרס)
 

נדאל ראה בעצב איך הרקורד המדהים שלו מתנפץ אל מול החבטות של הצ'כי, שלפני המשחק היה אלמוני לחלוטין. לפני המשחק, רוסול עוד קיווה להופעה סולידית על המגרש המרכזי לפני 15,000 צופים. "רציתי רק לא להפסיד 6:1, 6:1 ו-6:0 או משהו דומה, אמרתי לעצמי שנדאל הוא בסה"כ אנושי", מילמל הצ'כי דקות לאחר המשחק הגדול בחייו. 

"נדאל שיחק טוב, אבל אני חושב שהייתי טוב ממנו", המשיך רוסול. השניים בני 26, אבל נדאל ניצח 583 משחקי ATP ורוסול 19 בלבד. לזכות הספרדי עמדו 50 תארים ולזכות רוסול 0. ב-178 משחקיו בגראנד סלאם, נדאל מעולם לא הפסיד לשחקן שמדורג פחות מהמקום ה-70 בעולם. רוסול עלה רק חמש פעמים להגרלה ראשית בגראנד סלאם, וכאמור השנה זו הופעת הבכורה שלו בווימבלדון. 

רוסול (רויטרס)
רוסול על רקע התוצאה המדהימה (רויטרס)
 

נדאל, אגב, לא חסך תלונות במהלך המשחק. אחרי שנשבר ל-2:1 במערכה השלישית, הוא התלונן על התנועות של רוסול כשהוא מחכה להחזיר לו את ההגשות שמוציאות אותו מהריכוז. "זה נראה לך פייר , תגיד לי?", אמר לשופט. 

מיד אחר כך, כשהשניים פסעו אל הכסאות, נדאל התנגש ברוסול בחזה. אולי זה היה מכוון ואולי לא. "יכול להיות שהוא רצה להוציא אותי מריכוז, הייתה לי הרגשה שהוא ינסה משהו, אבל התפלאתי שזה קרה על המגרש המרכזי בווימבלדון. אני חושב שזה לא בסדר", אמר הצ'כי.

רוסול ונדאל (רויטרס)
רוסול עם נדאל: "התפלאתי שזה קרה על המגרש המרכזי" (רויטרס)
 

אבל שום דבר לא עצר את רוסול ביום הגדול בחייו, גם שהמשחק הופסק ל-45 דקות לסגירת הגג, עובדה שלא מצאה חן בכלל בעיני נדאל שרק זכה במערכה הרביעית: "זה כמו מגרש חדש, אצטדיון חדש וזה לא נורמלי שזה לוקח כ"כ הרבה זמן. זה צריך לקחת 5 דקות".

רוסול, כאמור, שבר מיד כשחזרו לשחק ומיתרון 1:2 ו-15:30 זכה ב-13 נקודות רצופות על הסרב שלו. נדאל נשאר המום מהצד השני של המגרש. עם האייס של הניצחון, רוסול נפל על  הברכיים עם הפנים לדשא  כמו שעושים שזוכים בטורניר כולו. אחרי שקם, הוא ניגש לרשת כשהמחבט נופל לצד של נדאל. הספרדי הרים את המחבט והושיט לרוסול שהשתחווה לקהל בהתרגשות. 

רוסול (GettyImages)
הגג במגרש המרכזי. נדאל: "זה היה צריך לקחת 5 דקות" (GettyImages)
 

"הוא שיחק נפלא. הגיע לו", כתב נדאל בדף הפייסבוק שלו, "שיחקתי נגד שחקן שהגיע עם השראה מהשמיים, וזו לא טרגדיה זה רק משחק טניס, אלה החיים".

"אתה מגיע אולי פעם אחת בקריירה לשחק נגד נדאל במגרש מרכזי בווימבלדון, ולנצח? זה עניין של פעם בחיים". עם המילים האלה רוסול ירד מהמגרש ומחרתיים הוא ישחק נגד פיליפ קולשרייבר מגרמניה בסיבוב השלישי.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */