יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:21

עמית קליין הגיש תלונה לקולינה נגד מנשה משיח

הלם באיגוד השופטים: יו"ר הוועדה המקצועית שלח תלונה לאחראי על השיפוט באופ"א נגד משיח. שופט בכיר: "בושה, יכל לחסל למשיח את הקריירה באירופה"

|
קולינה. קיבל למייל מכתב תלונה מקליין (GettyImages)
קולינה. קיבל למייל מכתב תלונה מקליין (GettyImages)

הלם, זעזוע וכעס רב בקרב לא מעט שופטי כדורגל בכירים בליגת העל. לשופטים נודע שיו"ר הוועדה המקצועית בארבע השנים האחרונות עמית קליין, הגיש באופן עצמאי ומבלי ליידע את ראשי האיגוד תלונה רשמית לראשי איגוד השופטים באופ"א  נגד השופט הבינלאומי מנשה משיח.

התלונה הגיעה במייל לא פחות ולא יותר לשופט העבר האגדי, פיירלואיג'י קולינה המשמש היום כאחראי על השיפוט מטעם אופ"א. קליין החליט להגיש תלונה נגד משיח בעקבות התנהלות השופט באחד ממשחקי הליגה בהם לטענת קליין, משיח לא ידע לקבל ביקורת מקליין עצמו והתנהג בצורה שלא הולמת שופט בכיר.

מיד לאחר התלונה ראשי אופ"א ביקשו לבדוק פרטים עם ראשי האיגוד בארץ. מי שידע להציל את השופט הבינלאומי מעונש היה לא אחר מאשר מנכ"ל האיגוד, יריב טפר, שמאז כניסתו לתפקיד דואג לקידום השופטים הישראלים באירופה. טפר הודיע לראשי אופ"א שמדובר במקרה שאינו חריג וגם כזה מקרה שלא הגיע לטיפול משמעתי.

באיגוד ראו בחומרה רבה את התנהלותו של קליין בפרשה וציינו שמדובר בתלונה חריגה שפוגעת בדימוי של השופט הישראלי. הדבר גרם תסיסה גדולה ביותר אצל שופטים בכירים בליגה, אחד מהם אמר: "בושה שיו"ר ועדה מקצועית שאמור לייצג אותנו מגיש תלונה נגד שופט שלו מבלי ליידע את ראשי האיגוד. אפשר היה לסגור את הסיפור במוסדות ההתאחדות. בשביל מה להתלונן ועוד מול ראשי אופ"א נגד משיח? זה יכול היה לחסל לו את המשך הקריירה באירופה".

מנשה משיח ויריב טפר (יוסי ציפקיס)
מנשה משיח ויריב טפר. מנכ"ל האיגוד יצא לעזרתו של השופט (יוסי ציפקיס)
 

באיגוד השופטים אישרו את התלונה של קליין וביקשו הסברים מיו"ר הוועדה המקצועית לפשר התלונה וזאת מבלי ליידע אף אחד מראשי האיגוד ובכללם היו"ר סלמן בן ציון וטפר. את תגובתו של האחרון לא ניתן היה להשיג עקב שהותו בחופשה פרטית בחו"ל.

עמית קליין (מור שאולי)
עמית קליין. באיגוד כועסים עליו (מור שאולי)
 

לאירוע הזה אמורות להיות השפעות לגבי המשך תפקידו של קליין כיו"ר הוועדה המקצועית. נכון לעכשיו נראה שהמועמדים העיקרים הם דני קורן שלגבי מינויו יש בעייתיות כרגע מסיבות שונות וחנן סונטג שהיה משבץ השופטים בשנים האחרונות.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */