יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:40

שילמו בריבית: 2:4 לגרמניה על יוון בדרך לחצי

משבר היורו בטורניר: לאם כבש ראשון (39) לפני שסמאראס נתן ליוונים שוויון מדהים (56). חדירה (62), קלוסה (68) ורויס (74) כבשו, סלפינגידיס צימק

|
בואטנג ורויס גולשים לחצי הגמר (GettyImages)
בואטנג ורויס גולשים לחצי הגמר (GettyImages)

מפגש סימלי היה הערב (שישי) במסגרת רבע גמר היורו כשיוון פגשה את גרמניה. גם בכדורגל וגם בכלכלה הגרמנים שולטים בעוד היוונים רוצים להיות שם אבל לא משכנעים שהם ראויים ובסופו של רבע גמר ניצחה הנבחרת במצב הכלכלי הטוב יותר, גרמניה, 2:4 את יוון.

אבל סנטוס וחניכיו, כידוע, לא נופלים בלי מאבק. THIS IS SPARTA אף אחד לא צעק שם אבל גאורגיוס סמאראס הדהים כשכבש שוויון בדקה ה-56 כשפיליפ לאם היה הראשון לכבוש במחצית הראשונה (39).

סמי חדירה היה הראשון להסביר שפערי הרמות עדיין גדולים ושום נס לא מחכה בסוף הדרך הזאת של הכחולים כשכבש בדקה ה-62 את ה-1:2. קלוסה (68) ומרקו רויס (72) שנכנסו בהרכב השונה של יואכים לב, סיימו את הערב בחגיגה של אנגלה מרקל ועליה לחצי גמר היורו.

עוד לפני הסיום כבש סלפינגידיס מהנקודה הלבנה אחרי נגיעת יד של בואטנג אך כמובן שזה לא שינה דבר. בשלב ארבע האחרונות תפגוש גרמניה אחת משתיים - נבחרת איטליה או נבחרת אנגליה שתשחקנה ביום א'.

מחצית ראשונה
דקה 1: רבע הגמר השני יצא לדרך.

דקה 4: שער של הגרמנים נפסל בצדק. סמי חדירה בעט לשער, מירוסלב קלוסה הצליח להגיע לריבאונד אחרי הדיפה לא מספיק טובה של סיפאקיס אך חצי גוף בנבדל הציל את היוונים.

שורלה וקלוסה נגיעים לפני סיפאקיס בשער שנפסל (רויטרס)
שורלה וקלוסה נגיעים לפני סיפאקיס בשער שנפסל (רויטרס)
 

דקה 14: שוויינשטייגר עזר להגנה, סמאראס ניסה לצוד את הכדור אך צד את העקב של הקשר וראה כרטיס צהוב ראשון בהתמודדות.

דקה 23: מסוט אוזיל מפספס הזדמנות מצוינת לסיים התקפה מדהימה בשער. שחקנה של ריאל מדריד קיבל את הכדור ברחבה ומזווית נוחה ניסה עם רגל שמאל להכניע את סיפאקיס אך הכדור היה חלש ונהדף לקרן.

דקה 25: עוד מצב מצוין לגרמניה. רויס ספק בועט, ספק מוסר לקלוסה. החלוץ, שלא היה בנבדל היה קצר בכמה סנטימטרים ולא הגיע לכדור.

קלוסה מנסה להגיע לעוד הזדמנות ונתפס (GettyImages)
קלוסה מנסה להגיע לעוד הזדמנות ונתפס (GettyImages)
 
דקה 36: הדומיננטיות של גרמניה ממשיכה. אוזיל חודר בצורה מרשימה ומגיש את הכדור יפה לחדירה. הבעיטה מגיעה לסיפאקיס לכיוון הגוף אך השוער מצליח רק להדוף.

דקה 39, 0:1 לגרמניה: עוד הזדמנות של קשר או חלוץ? אז יגיע המגן ויעשה את זה כמו שצריך. פיליפ לאם לא סתם אוהב את אגף שמאל ממנו הוא כבר כבש שער בלתי נשכח במדי הנבחרת ועשה זאת שוב עם טיל שהסתובב רחוק מסיפאקיס ופנימה.

לאם משחרר את ה-0:1 (רויטרס)
לאם משחרר את ה-0:1 (רויטרס)
 

לאם בועט את ה-0:1 של גרמניה (GettyImages)
מעוד זווית (GettyImages)
 

אנגלה מרקל ביציע מרוצה מהשער של לאם (רויטרס)
אנגלה מרקל ביציע מרוצה מהשער של לאם (רויטרס)
 

מחצית שניה
דקה 46: שני חילופים ערך המאמן היווני, סנטוס, עם פתיחת המחצית השניה. פוטקיס וגקאס נכנסו, צבלאס וניניס יצאו.

דקה 56, יוון משווה ל-1:1: מתפרצת בשלוש נגיעות הובילה לשער הכחול. סלפינגידיס ניצל כיסוי חלש של ההגנה הגרמנית ושלח מסירה מצוינת לסמאראס שמקרוב דחק פנימה את השאר המאזן. ליוונים יש הרבה יותר מ-9 נשמות.

סמאראס כובש מקרוב את ה-1:1 (רויטרס)
סמאראס כובש מקרוב את ה-1:1 (רויטרס)
 

דקה 62, גרמניה עולה ל-1:2: ג'רום בואטנג הרים כדור מצד ימין שחלף על פני קלוסה אך הגיע מצוין לסמי חדירה. הקשר שלח מהאוויר בעיטה מדהימה שאמנם הייתה למרכז אך בעוצמה מספקת כדי להכניע את סיפאקיס.

גרמניה חוגגת עוד שער (GettyImages)
גרמניה חוגגת עוד שער (GettyImages)
 

דקה 68, גרמניה עולה ל-1:3: מירוסלב קלוסה שם את המסמר האחרון בארון של יוון? כדור חופשי של מסוט אוזיל מהאגף הימני של ההתקפה הגיע מצוין לראשו של החלוץ שניצל יציאה לא טובה של סיפאקיס כדי לכבוש.

גרמניה חוגגת. קלוסה חוגג עם רויס (GettyImages)
קלוסה חוגג עם רויס 1:3 (GettyImages)
 
דקה 74, גרמניה כבר ב-1:4: קלוסה קיבל כדור ברחבה ולא הצליח לכבוש אך הכדור קפץ לכיוונו של מרקו רויס ששלח עוד טיל מדהים לרשת של סיפאקיס.

דקה 89, יוון מצמקת ל-4:2: בואטנג נוגע ביד, השופט החליט שזה מספיק בשביל פנדל וסלפינגידיס כבש עוד שער בטורניר הזה כדי רק לשנות את תוצאת הסיום אך לא את זהות העולה כמובן.

סלפינגידיס מצמק ל-2:4 (רויטרס)
סלפינגידיס מצמק ל-2:4 (רויטרס)
 
גרמניה: מנואל נוייר, ג'רום בואטנג, מאטס האמלס, הולגר באדשטובר, פיליפ לאם, סמי חדירה, בסטיאן שוויינשטייגר, מרקו רויס (מריו גוצה, 80), מסוט אוזיל, אנדרה שורלה (תומאס מולר, 67) ומירוסלב קלוסה (מריו גומז, 80).

יוון: מיכאליס סיפאקיס, ואסיליס טורוסידיס, סוקראטיס פפאסטאטופולוס, קיריאקוס פפאדופולוס, גיורגוס צבלאס (גאורגיוס פוטקיס, 46), יואניס מניאטיס, קוסטאס קצוראניס, דימיטריס סלפינגידיס, גריגוריס מאקוס (ניקוס ליברופולוס, 72), סוטיריס ניניס (תאופניס גקאס, 46), וגיורגוס סמאראס.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */