יום שישי, 20.09.2024 שעה 15:30

בלאן: לא מאמין שאנחנו מסוגלים לנצח את ספרד

מאמן צרפת פסימי או שהמלחמה הפסיכולוגית לפני הרבע החלה? "כמו שנראינו מול שבדיה זה חסר סיכוי". בנזמה: "דרוש שינוי". דיארה: "נגיע משוחררים"

|
לורן בלאן באימון. לא אופטימי (יוסי ציפקיס)
לורן בלאן באימון. לא אופטימי (יוסי ציפקיס)

הם ממש לא עשו את זה בסטייל, אבל אחרי הפסד לא נעים 2:0 לשבדיה, נבחרת צרפת עלתה לרבע הגמר מהמקום השני בבית ד'. היה זה הפסד ראשון של הטריקולור מזה 23 משחקים, וראשון מאז 1969 בו הם נכנעים לנבחרת של זלאטן איברהימובץ'.

אלא שבשלב הנוקאאוט מחכה להם הנבחרת הטובה ביותר בעולם לדעת רבים, מחזיקת התואר ואלופת העולם - ספרד.

מדובר בדו קרב מסקרן בין שתי נבחרות בעלי פנומנים שאוהבים בעיקר להחזיק בכדור, אלא שמאמן נבחרת צרפת, לורן בלאן, טיפוס קצת שונה בנוף הכדורגל העולמי, החליט לפתוח במלחמה הפסיכולוגית, או שלא.

"שבדיה שיחקה מולנו עם הלב שלה, הם היו הרבה יותר מוכנים פיזית מאיתנו, ויש להם שחקן אחד (אפשר לנחש מי) שעושה את ההבדל, חתיכת הבדל. אנחנו מאוד מאוכזבים מהתוצאה. אם הפסדנו כנראה שלא פתחנו עם ה-11 השחקנים המתאימים, ואם יכולתי לשחק את המשחק מחדש, בהחלט הייתי פותח עם הרכב אחר".

שחקני צרפת מאוכזבים. בלאן היה פותח עם הרכב אחר (GettyImages)
שחקני צרפת מאוכזבים. בלאן היה פותח עם הרכב אחר (GettyImages)
 

בלאן המשיך: "אנשים באים בטענות להתקפה, אבל אני חשוב שדווקא בהגנה ובקישור באמת התקשינו ונתנו לשבדיה לעשות מה שהיא רוצה. אפשר להתנחם בזה שהעפלנו לשלב הבא. שבדיה, למרות ההופעה הנפלאה שלה, הולכת הביתה".

המאמן הצרפתי, שהיה חלק מדור הזהב שזכה במונדיאל 1998 וביורו 2000, נתן גם את דעתו על המגש מול ספרד: "לנו יהיה יום מנוחה פחות מהם וזה בטח שלא עוזר. נצטרך להוציא מעצמנו משהו באמת מיוחד כדי לנצח את ספרד, אחרי איך שנראינו מול שבדיה קשה לי לראות את זה קורה, אבל נבוא ונילחם עד הסוף".

ראמי, נאסרי, מאלודה, ולבואנה ומקסס (יוסי ציפקיס)
ראמי, נאסרי, מאלודה, ולבואנה ומקסס (יוסי ציפקיס)
 

חוזהו של המאמן נגמר בסיום הטורניר והוא טרם הודיע אם יאריך אותו. לפחות דבר אחד חיובי הוא מצא במפגש מול ספרד: "אנחנו באים כאנדרדוג שזה עדיף, אבל עדיין משחקים מול הנבחרת הטובה בעולם. רצינו לסיים בראש הבית ולא הצלחנו לעשות את זה".

בסיומו של המשחק סיפר אולבייה ג'ירו כי חדר ההלבשה לא היה שמח במיוחד. על כך אמר בלאן: "נצטרך להחזיר את הרוגע והשקט שהיה בחד ההלבשה לפני המשחק. תמיד כשמפסידים אנשים עלולים להיות עצבניים אחרי וזה לגיטימי. זה חלק מהחיים של כל חדר הלבשה".

פרנק ריברי באימון (יוסי ציפקיס)
פרנק ריברי באימון (יוסי ציפקיס)
 

קרים בנזמה, שמכיר את נבחרת ספרד מצוין מהליגה הספרדית ומפגשי הקלאסיקו בין ריאל מדריד וברצלונה אמר: "אנחנו לא יכולים להציג עוד משחק כזה בטורניר. הכול הלך רע עבורנו ועכשיו מול ספרד הם ללא ספק פייבוריטים. הם הכי טובים בעולם ונצטרך לעבוד קשה. דרוש שינוי ומהר". הוגו לוריס סיפר: "צריך לשים את המשחק הזה מאחורינו, להתכונן טוב ולהגיע ולתת את הכול".

אלו דיארה גם כן מאמין כי העובדה שנבחרתו אנדרדוג יכולה לעזור: "ספרד נבחרת נפלאה, אבל העובדה שהלחץ להעפיל לחצי הוא כולו עליהם תעזור לנו, נבוא משוחררים".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */