יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:08

לבנת תקים ועדה לקביעת אמות מידה בספורט

הוועדה תקבע קריטריון חדש לתמיכה כספית ובאה לתקן את מסקנות ועדת בורוביץ' מלפני 4 שנים. לבנת: "יש עיוותים לתקן, נגיש מסקנות חדשות"

|
לימור לבנת. ועדה חדשה (חגי ניזרי)
לימור לבנת. ועדה חדשה (חגי ניזרי)

במשכן הכנסת נערך הבוקר (שלישי), בוועדת החינוך, התרבות והספורט, סקירה על תקציב משרד התרבות והספורט. במהלך הדיון, שרת המשרד, לימור לבנת, הודיעה על הקמת ועדה ציבורית חדשה שתקבע אמות מידה חדשות לתמיכה בהתאחדויות, באיגודים, באגודות ספורט ובמועדוני ספורט.

בראש הוועדה יעמוד כדורסלן נבחרת ישראל בעבר, צבי לובצקי. בדיון נכחו גם מנכ"לית משרד השרה, אורלי פורמן יו"ר המועצה להסדר ההימורים, צחי פישביין, יו"ר הוועד האולימפי צבי ורשביאק וראש מנהל הספורט, ד"ר אורי שפר.

הקמת הוועדה נובעת בשל וועדת בורוביץ', שעל פי אמות המידה שקבעה לפני כארבע שנים, פחתה התמיכה במספר לא מבוטל של איגודי ספורט שונים, עד למצב שקיים חשש להמשך פעילותם. הוועדה תקבע אמות מידה חדשות ותצטרך להביא את המלצותיה בפני שרת התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים, עוד לפני סיום השנה.

במהלך עבודתה, תצטרך הוועדה לשים לב לשיקולים ספורטיביים ולהישגיות בספורט, וכן לשיקולים חברתיים לרבות תמיכה בספורט נשים, העממי, הפאר-אולימפי ובפעולות ספורט באזורי עדיפות לאומית. זאת בכדי שאמות המידה החדשות שיקבעו, לא יפגעו בענפים השונים כדוגמת איגודי האתלטיקה, טניס שולחן, אופניים, קיאקים, רכיבה על סוסים ועוד.

לבנת: צריך אמות מידה חדשות

במהלך הדיון סיפרה השרה לבנת: "ישנה בעיה שנחשפנו אליה בשנתיים האחרונות. נקבעו בשנת 2009 אמות מידה לתמיכה באיגודי וארגוני הספורט שעל פיהן, מועצת ההימורים חילקה את הכספים. מסתבר, שישנם ארגונים שנפגעו בעקבות השינויים שקבעו אמות המידה ועל כן בתחילה, הפחתנו עשרה אחוזים בכדי שלא תהיה פגיעה אנושה ארגונים השונים. לאחר מכן, החלטנו על דחייה של כל הקריטריונים. אמות המידה אמורות להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2013 ובכדי לא לפגוע עוד בארגוני הספורט השונים, החלטתי להקים את הוועדה החדשה".

צחי פישביין בוועדה(חגי ניזרי)
צחי פישביין בוועדה (חגי ניזרי)
 

בסיום הדיון, הוסיפה השרה: "לצערי הוועדה הקודמת שקבעה את הקריטריונים, הביאה לכך שיש עיוותים רבים ויש ענפים שממש עלולים לקרוס בראשון בינואר 2013. עם אמות המידה הישנות, ענף ספורט מסוים שמתוקצב במיליון שקל תקציבו יופחת ל-200 אלף שקל. זהו מצב שאני לא יכולה להרשות שיקרה. בתוך כמה חודשים הוועדה תגיש את המלצותיה לאמות מידה חדשות. אני מאוד בוטחת בצבי לובצקי ובשאר חברי הוועדה שהם יוכלו ויביאו את התוצאה הטובה ביותר. אין צל של ספק, יש צורך באמות מידה שיתנו ביטוי נכון להישגים וזאת מה שתעשה הוועדה".  

ד&qout;ר אורי שפר (חגי ניזרי)
ד"ר אורי שפר (חגי ניזרי)
 

לובצקי חבר נשיאות איגוד הכדורסל, יו"ר הוועד המקצועית וחבר "וועדת מליניאק" לרפורמה בספורט הישראלי. שאר חברי הוועדה יהיו: השחיין האולימפי לשעבר, מיקי חליקה, המנהל מקצועי של נבחרות ישראל בכדורסל לשעבר ומאמן מכבי ת"א הופועל י-ם, יורם חרוש. לשעבר סגנית בכירה למנכ"ל בנק דיסקונט, היועצת המשפטית של דירקטוריון בנק לאומי, לינדה בן שושן, עורכת הדין דליה טל, לשעבר נשיא ומנכ"ל "דלתא גליל" ארנון טיברג ולשעבר חבר וועדת הביקורת של איגוד ההיאבקות וחבר הנהלת האיגוד, עורך הדין דוד פפיא.

לימור לבנת בישיבה. יש עיוותים שצריך לתקן (חגי ניזרי)
לימור לבנת בישיבה. יש עיוותים שצריך לתקן (חגי ניזרי)
 
אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */