יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:42

פאר ניצחה בדן בוש, וינטרוב הודח במוק' ווימבלדון

הישראלית הבכירה, שעלתה למקום ה-47, גברה 2:6 ו-4:6 על אמנמורדובה ותפגוש את סיבולקובה בסיבוב ה-2. דירוג: סלע עלה למקום ה-105, וינטרוב ל-175

|
שחר פאר, התחלה טובה בטורניר דן בוש (רויטרס)
שחר פאר, התחלה טובה בטורניר דן בוש (רויטרס)

שחר פאר עלתה היום (שני) לסיבוב השני בטורניר הדשא בדן בוש, הולנד, אחרי 2:6 ו-4:6 מול המדורגת 96 בעולם, אקול אמנמורדובה האוזבקית, שעלתה מן המוקדמות. זה היה ניצחון שישי של פאר מתוך שישה מפגשים מול אמנמורדובה, המתנשאת לגובה 1.90 מ'.

פאר, שעלתה בדיורוג שפורסם היום שני שלבים, למקום ה-47 בעולם, שברה כבר במשחקון הפתיחה והמשיכה משם עם שבירה נוספת ל-1:4 בדרך ל-2:6 תוך 24 דקות. במערכה השנייה האוזבקית נתנה פייט חזרה פעמיים מפיגור שבירה ל-4:4, אך פאר שברה שוב ושמרה בדרך לניצחון אחרי שעה ו-13 דקות.

בסיבוב השני תשחק פאר מול דומיניקה סיבולקובה הסלובקית, המדורגת במקום ה-12 בעולם ו-3 בטורניר, שניצחה 2:6 ו-2:6 את אלכסנדרה קדאנטו מרומניה. לאחר מנוחה קצרה עלתה פאר גם למשחק זוגות, אך היא ושותפתה קטרינה בונדרנקו מאוקראינה הפסידו 6:3 ו-6:3 לאירינה קמילה בגו ומוניקה ניקולסקו מרומניה. 

בונדרנקו רשמה גם היא הצלחה בטורניר היחידות כשניצחה בסיבוב הראשון את גיבורת הרולאן גארוס, שרה אירני מאיטליה, 7:5, 3:6 ו-4:6.

יוליה גלושקו. ירידה של תשעה שלבים (משה חרמון)
יוליה גלושקו. ירידה של תשעה שלבים (משה חרמון)
 

פרט לעלייתה של פאר למקום ה-47, דירוג הנשים שפורסם היום סימן את ירידתה של יוליה גלושקו תשעה שלבים, למקום ה-225 בעולם. בטופ 10 עלתה אנג'ליקה קרבר למקום השמיני ומריון ברטולי ירדה שלב למקום התשיעי.

בטורניר הדשא בבירמינגהאם זכתה היום מלני אודין מארה"ב, המדורגת במקום ה-208 בעולם, לאחר ניצחון בגמר על ילנה ינקוביץ' הסרבית 4:6 ו-2:6. האמריקנית, שהגיעה בגיל 17 עד המקום ה-31 בעולם, התדרדרה מאז אל מחוץ למאיה השנייה בעולם. בטורניר הנוכחי היא היתה בין אחרונות הנכנסות למוקדמות, אך עשתה את הבלתי אפשרי וניצחה 8 פעמים עד הגביע.

דירוג: דודי סלע עלה למקום ה-105, אמיר וינטרוב ל-175
עם פרסום דרוג הטניסאים החדש, דודי סלע, עלה שני שלבים למקום ה-105 בעולם. סלע ינסה השבוע לחזור לטופ 100 כשישחק בטורניר דן בוש בהולנד, טורניר דשא כהכנה לווימבלדון בשבוע הבא.

דודי סלע, עלה מעט בדירוג (GettyImages)
דודי סלע, עלה מעט בדירוג (GettyImages)
 

המחבט מספר 1 שלנו יפתח מול לוקס קובוט הפולני המדורג 48 בעולם. המחבט הישראלי מספר שתיים, אמיר וינטרוב, עלה הבוקר אף הוא שני שלבים למקום ה-175 בעולם.

וינטרוב נחל אכזבה כששוב לא הצליח לעבור סיבוב מוקדמות בגראנד סלאם, הפעם בווימבלדון. וינטרוב 175 בעולם הפסיד אחרי קרב צמוד והפכפך לצרפתי ז'ילום רופין, 168 בעולם, 6:4, 5:7 ו-6:3. הישראלי פתח עם 1:3, אך נשבר פעמיים ואיבד את המערכה הראשונה. במערכה השניה הוא חזר מפיגור שבירה והצליח לסחוט 5:7.

אמיר וינטרוב, מתקרב למקום ה-150 בעולם (יניב גונן)
אמיר וינטרוב, עוד אכזבה במוקדמות גראנד סלאם (יניב גונן)
 

כבר בתחילת המערכה השלישית שבר רופין ושמר על היתרון עד לסיום כשהוא שובר שוב ל-3:6 בדרך לסיבוב השני. עד כה הודח וינטרוב בכל נסיונותיו לעבור סיבוב במוקדמות גראנד סלאם, החל מאוסטרליה 2011 ועד וימבלדון 2012.

אנדי רם ויוני ארליך, שעדיין מחכים לאישור סופי לאולימפיאדת לונדון, יגנו השבוע על תוארם מאיסטבורן מהשנה שעברה. הניקוד על התואר ירד כבר השבוע והשניים צנחו שישה שלבים כל אחד. ארליך מדורג 43 בעולם, רם- 44.

אנדי רם ויוני ארליך. יגנו על התואר מאיסטבורן (GettyImages)
אנדי רם ויוני ארליך. יגנו על התואר מאיסטבורן (GettyImages)
 

בטופ 10 העולמי לא חלו שינויים השבוע. טומי האס אלוף האלה הטרי זינק בגיל 34, 38 שלבים למקום ה-49 בעולם. דוד נלבנדיאן שבעט בטעות בשופט הקו בגמר טורניר קוווינס לא קיבל ניקוד ואף לא כסף על כל הטורניר בנוסף לפסילה המיידית במשחק.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */