יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:44

יוון ברבע הגמר של היורו עם 0:1 מדהים על רוסיה

הנבחרת של אדבוקאט איימה 25 פעמים על השער, אבל החמיצה ונותרה בחוץ. קראגוניס כבש (47), שלח את יוון לרבע הגמר וייעדר ממנו בגלל שספג צהוב

|
קראגוניס מנצח על החגיגה היוונית (GettyImages)
קראגוניס מנצח על החגיגה היוונית (GettyImages)

16 ביוני 1996, נבחרת רוסיה מפסידה 3:0 לגרמניה באולד טראפורד ומאבדת סיכוי לעלות לשלב הבא ביורו. בדיוק 8 שנים לאחר מכן, שוב הזדמן לרוסיה לשחק במסגרת אליפות אירופה ושוב הסיפור חזר על עצמו, הפעם עם 2:0 לפורטוגל בליסבון.

והיום? 16 ביוני 2012, שוב רוסיה סיימה את דרכה ביורו אחרי הפסד 1:0 ליוון, ששלח אותה הבייתה כבר בשלב הבתים. הנבחרת של דיק אדבוקאט החלה את המחזור האחרון בבית 1 מהמקום הראשון בידיעה שתיקו ואפילו ניצחון של 5:0 יספיק לה כדי לעלות לרבע הגמר, אבל היא תקפה כבר מהפתיחה.

יוון נכנסה טוב יותר למשחק, אבל מהר מאוד רוסיה השתלטה על מרכז המגרש והחלה לייצר מצבים בקצב. אנדריי ארשבין וחבריו הספיקו לאיים (ולהחמיץ) 13 פעמים על השער, עד שהם שילמו על כך ביוקר. 2 דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, הקפטן היווני, גיורגוס קראגוניס, מצא את עצמו לבד מול ויאצ'סלאב מלאפייב, הכניע אותו וקבע 0:1 בהפסקה.

למרות הפיגור, רוסיה עדיין הייתה ברבע הגמר באותו רגע בעקבות ה-0:0 במשחק המקביל בין צ'כיה לפולין, אבל השער של פטר ייראצ'ק (72) לרשת של מארחת היורו, שלח את אנדריי ארשבין וחבריו למקום השלישי בבית.

בוורשה, רוסיה המשיכה לתקוף במחצית השנייה וגם להחמיץ. בסך הכל, שחקניה איימו 25 פעמים (!) על השער של מיכאליס סיפאקיס, שאיכשהו שמר על רשת נקייה. הנבחרת של אדבוקאט סיימה את שלב הבתים במקום השלישי עם 4 נקודות, כמו יוון שעלתה מהמקום השני, בעוד שצ'כיה סיימה ראשונה עם 6 נקודות.

היוונים חוגגים (GettyImages)
ככה נראית נבחרת שעלתה לרבע גמר היורו (GettyImages)
 

ברבע הגמר, ממנו ייעדרו קראגוניס וחוסה הולבאס שספגו כרטיסים צהובים, יוון תפגוש את מי שתסיים ראשונה בבית 2, "בית המוות" - גרמניה, פורטוגל או דנמרק.

מחצית ראשונה
המשחק בוורשה יצא לדרך.

אוהדי נבחרת יוון (רויטרס)
אוהדי נבחרת יוון ביציע (רויטרס)
 

אוהדים רוסים (GettyImages)
אוהדים רוסים בפולין (GettyImages)
 

דקה 2: התקפה ראשונה של רוסיה הסתיימה בניסיון בעיטה לא מוצלח של ארשבין על סף הרחבה של הרוסים, דניסוב ניסה להגיע וסיפאקיס הקדים אותו.

דקה 6: יוון הייתה קרובה מאוד לכבוש אחרי שיתוף פעולה בין הוותיקים: קראגוניס הרים קרן מצד ימין, קצוראניס המשיך מהאוויר לצד השני ומלאפייב הדף את הכדור שעשה את דרכו לרשת. מיד לאחר מכן אניוקוב וגקאס נפגעו אחרי התנגשות ראשים.

מניאטיס סוגר את גלושאקוב, הערב (רויטרס)
מניאטיס סוגר את גלושאקוב (רויטרס)
 

דקה 9: היוונים המשיכו במומנטום והפעם סמאראס קיבל את הכדור באגף השמאלי, ספק בעט, ספק מסר לסלפינגידיס, אבל הכדור יצא החוצה.

דקה 10: רוסיה הגיעה להזדמנות לא רעה עם ארשבין, שקיבל מסירה מדזגוייב, אבל זה נגמר בידיים של סיפאקיס.

קצוראניס מול גלושאקוב (GettyImages)
קצוראניס וגלושאקוב מחפשים את הכדור (GettyImages)
 

דקה 13: עוד הזדמנות נהדרת לרוסיה והפעם הגיע תורו של קרז'אקוב, שנתן לכדור לקפוץ פעם אחת על הדשא ובעט חזק מצד שמאל לפינה הרחוקה, אבל החטיא את המסגרת.

דקה 16: המגמה נמשכה עם מתפרצת נהדרת של רוסיה. יוון לחצה את הנבחרת של דיק אדבוקאט, אבל ארשבין הצליח להשתחרר ושלח מסירה גדולה לז'ירקוב באגף השמאלי, זה השתחרר מהשמירה בקלות, חדר לרחבה ומסר אחורה, אבל מצא דווקא שחקן עם חולצה לבנה וזה נגמר בהרחקה לקרן.

צבלאס משגיח על ארשבין (GettyImages)
צבלאס משגיח על ארשבין (GettyImages)
 

דקה 19: דזגוייב לחץ את הקישור האחורי היווני בצורה טובה, הצליח לחטוף את הכדור, התקדם לרחבה ובעט ממרחק, אבל סיפאקיס הצליח לעצור.

דקה 29: התקפה יפהפיה של רוסיה כשקרז'אקוב קיבל את הכדור עם הגב לשער, ארשבין קיבל אותו בצד ימין וניסה למסור למרכז הרחבה, אבל ההגנה היוונית הרחיקה ברגע האחרון.

פרננדו סאנטוס (GettyImages)
פרננדו סאנטוס לא מבין למה השחקנים שלו הלכו אחורה (GettyImages)
 

דקה 36: דזגוייב הכניס כדור לא רע לשירוקוב שרץ לתוך הרחבה, קראגוניס נגע בו קלות והקשר הרוסי נפל בתוך ה-16, ללא תגובה של השופט.

דקה 38: הזדמנות מעולה לרוסיה הוחמצה ברשלנות על ידי קרז'אקוב. דזגוייב קיבל את הכדור בצד ימין של הרחבה, הוריד בראש לחלוץ של זניט, אבל זה פספס את הכדור.

מניאטיס מול אניוקוב, הערב (GettyImages)
מניאטיס מול אניוקוב (GettyImages)
 

דקה 40: המשחק נמשך בכיוון אחד - לרחבה של יוון. הפעם גלושאקוב קיבל את הכדור בסמוך לרחבה וטיווח את השער, אבל קיבל רק קרן. פחות מדקה חלפה והפעם הגיע תורו של ז'ירקוב לבעוט חזק מחוץ לרחבה, זה חלף מעט מעל למשקוף.

דקה 47 - 0:1 ליוון: לא ייאמן. אחרי אינסוף התקפות של הרוסים ו-13 איומים על השער של סיפאקיס, הכדור פגש את הרשת דווקא בצד השני. איגנשביץ' איפשר לכדור חוץ לעבור אותו, קראגוניס נשאר לבדו מול מלאפייב והכניע אותו.

קראגוניס כובש (GettyImages)
ז'ירקוב רואה את הגב של קראגוניס בזמן השער (GettyImages)
 
קראגוניס (GettyImages)
קראגוניס חוגג את השער (GettyImages)
 

מחצית שנייה
דקה 51: יוון פתחה טוב יותר את המחצית השנייה, בעיקר עם סמאראס, אבל מהר מאוד רוסיה השתלטה על המשחק והמשיכה ללחוץ במטרה להשיג את שער השוויון. אניוקוב פרץ באגף הימני והרים לצד השני, ארשבין הוריד לשירוקוב וזה בעט מעל לשער.

דקה 57: דניסוב הצטרף להתקפה וניסה לטווח את השער של סיפאקיס ממרחק, אבל פספס את המסגרת לא בהרבה.

ז´ירקוב מול גקאס (GettyImages)
ז´ירקוב מול גקאס בפולין (GettyImages)
 

דקה 59: הזדמנות אדירה ליוון לכבוש את השער השני. טורוסידיס נכנס לרחבה בצורה נהדרת מהאגף היווני, עבר את ז'ירקוב ובמקום למסור אחורה לסמאראס שהיה פנוי לחלוטין, העדיף לנסות למצוא את גקאס במרכז. למזלו של אדבוקאט, אניוקוב הצליח להרחיק.

דקה 61: קראגוניס פרץ לרחבה, עבר את דניסוב ואז הוכשל ברחבה, אבל יוון לא קיבלה פנדל בהחלטה שגויה של השופט. הקפטן מחה על ההחלטה, ספג כרטיס צהוב ולא יוכל לשחק במשחק הבא.

ארשבין מול קצוראניס (GettyImages)
ארשבין נאבק עם קצוראניס (GettyImages)
 

דקה 70: יוון קיבל כדור חופשי בסמוך לרחבה של רוסיה אחרי עבירה של ז'ירקוב. צבלאס לקח את הבעיטה והדביק את הכדור לקורה.

דקה 75: רוסיה הגבירה את הלחץ ושוב היה זה דניסוב שניסה לכבוש בבעיטה מחוץ לרחבה, אבל סיפאקיס זינק והצליח לעצור את הכדור השטוח של הקשר הרוסי.

סמאראס נאבק על הכדור מול ברזוצקי (GettyImages)
סמאראס נאבק על הכדור מול ברזוצקי (GettyImages)
 

דקה 82: רוסיה המשיכה בניסיונותיה להשיג את השער שהם כל כך רצו, אבל הלחץ עשה את שלו. הפעם הגיע תורו של פבליוצ'נקו המחליף להחמיץ את המסגרת.

דקה 84: דזגוייב יכול היה להציל את נבחרת רוסיה אחרי שנגח הרמה של ארשבין מהאגף הימני, אבל הוא פספס את המסגרת בסנטימטרים ספורים.

ארשבין (GettyImages)
ארשבין מאוכזב בסיום נ(GettyImages)
 

נבחרת יוון: מיכאליס סיפאקיס, ואסיליס טורוסידיס, סוקראטיס פפאסטאטופולוס, קיריאקוס פפאדופולוס, גיורגוס צבלאס, יואניס מניאטיס, קוסטאס קצוראניס, גיורגוס קראגוניס (גיורגוס מאקוס, 67), דימיטריס סלפינגידיס (סוטיריס ניניס, 83), תאופאניס גקאס (חוסה הולבאס, 64) וגיורגוס סמאראס.

נבחרת רוסיה: ויאצ'סלאב מלאפייב, אלכס אניוקוב (מאראט איזמאילוב, 81), סרגיי איגנשביץ', אלכסיי ברזוצקי, יורי ז'ירקוב, רומן שירוקוב, איגור דניסוב, דניס גלושאקוב (פאבל פוגרבניאק, 72), אלאן דזגוייב, אנדריי ארשבין ואלכסנדר קרז'אקוב (רומן פבליוצ'נקו, 46).

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */