יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:39

זימרו בספק ללונדון: ביקש לא לפתוח את בקבוקון B

המרתוניסט יעלה לוועדת משמעת שבה יצטרך להסביר את הנסיבות שהובילו אותו לשימוש בחומר אסור, אחרי שהבדיקה הראשונה הוגדרה כחיובית

|
זוהר זימרו. יספק הסברים לאיגוד (שי לוי)
זוהר זימרו. יספק הסברים לאיגוד (שי לוי)

המרתוניסט, זוהר זימרו, שנכשל לאחרונה בבדיקת סמים, ביקש שלא לפתוח את בקבוקון B ויעלה לוועדת משמעת שתקבע את עתידו והאם יוכל להתחרות באולימפיאדת לונדון 2012.

כזכור, בבקבוקון A של בדיקה שערך זימרו נמצא חומר המצוי לרוב במכשיר אינהלציה נגד אסטמה. זימרו הסביר בזמנו שהשתמש בחומר בתמימות בגלל מחלת הריאות ממנה הוא סובל. עצם בקשתו שלא לפתוח את בקבוקון B מהווה מעין הודאה בשימוש בחומר וכעת הוא יצטרך להסביר בפני ועדת המשמעת את הנסיבות שהובילו אותו לכך ויקווה כי בכל זאת יוכל להשתתף באולימפיאדה.

זימרו בן ה-34 היה לאתלט הישראלי הראשון שהשיג את הקריטריון לאולימפיאדת לונדון לאחר שהשיג את התוצאה הרצויה (2:14.28 שעות) במרתון רוטרדאם בשנה שעברה. הוא נבחר לאתלט השנה של איגוד האתלטיקה ב-2011.

באי כוחו של זימרו, עו"ד יוחאי הורביץ ועו"ד דורון פייביש הגיבו בשמו: "זוהר זימרו הינו ספורטאי למופת ומאמן שנותן השראה לדור ההמשך של הענף. זוהר מבקש לקיים דיון מהיר בעניינו על מנת שהוא יוכל להשתתף במשחקים האולימפיים ולכן ויתר על פתיחת דגימה "ב". בדיקת דגימה "א" העלתה ממצא חיובי לגבי טרבוטלין (Terbutaline). על-פי תקנון הסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט (WADA) טרבוטלין נמנה על החומרים שהמצאותם בגוף אינה מחייבת השעיה מפעילות ספורטיבית ויש תקדימים רבים לכך בארץ ובעולם. הטרבוטלין הגיע לזוהר בנסיבות מהם ברור שהוא לא נועד לשפר את ביצועיו או להסתיר שימוש בחומרים אסורים ולכן הוא בטוח שיוכל לשכנע את בית הדין שאין מקום להשעות אותו מפעילות ספורטיבית".

מאמו, טסמה וזמירו. המרתוניסט בספק לאולימפיאדה (יניב גונן)
מאמו, טסמה וזמירו. המרתוניסט בספק לאולימפיאדה (יניב גונן)
 

מאיגוד האתלטיקה מסרו: "איגוד האתלטיקה קיבל את ההודעה על כך שזוהר זימרו החליט לא לבקש פתיחת בקבוקון B. בכל נושא בדיקות החומרים האסורים, נציגיו של זוהר זימרו מתנהלים מול הוועדה למניעת סימום בספורט והוועד האולימפי בישראל".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */