יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:48

חיים אוחיון: קופל ראוי להוביל את איגוד הכדורסל

בעלי גלבוע/גליל פירגן ליו"ר המנהלת היוצא, והתייחס למספר הזרים: "נשחק עם החוק הרוסי ושני ישראלים. הענף צריך להיות תחרותי אבל גם ישראלי"

|
חיים אוחיון:
חיים אוחיון: "קופל עשה דברים טובים" (עמית מצפה)

בימים האחרונים נפוצו שמועות כאילו מנהלת ליגת לוטו סובלת מקשיים כלכליים אך במנהלת טוענים כי השמועות אינן נכונות. אמש (שני) עם תום ישיבת דירקטוריון המנהלת, קיבלו כל אחד מהדירקטורים שמייצגים את קבוצות הליגה, תשלום עבור חודש יוני כחלק מהכספים שהמנהלת מעבירה לקבוצות.

עד כה קיבלו כל 11 קבוצות ליגת לוטו סך של 1,080,000 מיליון שקל כל קבוצה שהם בסך הכל 11,880,000 מיליון ₪ אותם העבירה מנהלת הליגה לקבוצות מפתיחת העונה. עבור חלק מהקבוצות מדובר ביותר מ-85 אחוזים מסך התקבולים המגיעים להם לעונה כולה וזאת בהתאם למיקומן בטבלה.

בנוסף, מתחייבת מנהלת הליגה כי תעביר לקבוצות את יתרת התחייבויותיה עד לפתיחת עונת המשחקים הבאה 2012/13.

חיים אוחיון, הבעלים של גלבוע/גליל ויו"ר וועדת הכספים של המנהלת, סיפר ל-ONE על המצב הכלכלי של מנהלת הליגה: "יש גרעונות תזרימיים שאנחנו מקווים להתגבר עליהם תוך כדי החודשיים הקרובים".

"אנחנו לא מרוצים מהגרעון ובהחלט פועלים כדי לצמצם אותו, אבל זה חלק מסדר היום של ליגת העל. התפקיד של וועדת הכספים הוא לבקר את הדברים האלה בצורה שוטפת ולטפל בזה".

אבנר קופל (יניב גונן)
אבנר קופל. "אנחנו מכבדים אותו על כל מה שהוא עשה" (יניב גונן)
 

אוחיון התייחס גם להתפטרותו של היו"ר אבנר קופל, ולהשפעה שלו על המצב הכספי של המנהלת כשאמר: "עזיבתו של אבנר יכולה להשפיע לטובה או לרעה, אבל לדעתי אנחנו נשמור על יכולת גיוס הכספים ובאיזשהו מקום נצמצם בהוצאות כי כל יו"ר חדש מביא איתו סגנון מסוים. אנחנו מכבדים את אבנר על כל מה שהוא עשה כיו"ר המנהלת והוא בעיקר עשה דברים טובים".

"אני חושב שבהחלט זאת נקודת זמן שצריך להתרענן ולהתחדש גם לאור זה שהוא הולך להוביל את איגוד הכדורסל ואנחנו מודים לו על התקופה הטובה שהייתה ונבחר גורם מתאים שיצעיד אותנו לעידן חדש למטרות מעודכנות ולמציאות שנהנה בה. ההחלטה של אתמול היתה מוכנה מראש. הוא הגיע למסקנה שעדיף עכשיו מאשר בעוד חודש ושיקוליו איתו. אנחנו לא נכנסנו לזה. נאחל לו הצלחה באיגוד הכדורסל כשהוא ייבחר".

שמעון מזרחי, אבנר קופל (חגי ניזרי)
שמעון מזרחי ואבנר קופל בישיבת מנהלת הליגה (חגי ניזרי)
 

אוחיון לא הסתיר את תמיכתו בקופל לתפקיד ראשות איגוד הכדורסל כשהוסיף: "אני חושב שהוא איש ראוי להוביל את איגוד הכדורסל וככה גם חושבים כל חבריי והמרכזים שבחרו בו להיות נציגם אבל צריך לזכור שבסך הכל גם מנהלת הליגה וגם איגוד הכדורסל זה חיבור של הרבה אנשים והרבה דעות שהולכים ביחד תחת מנהיגות כזאת או אחרת וכרגע כפי שזה נראה הרצון הוא לבחור באבנר".

ההתפטרות של קופל קצת האפילה על ההחלטות הגורליות שהתקבלו אמש בישיבת הדירקטוריון של המנהלת. כזכור, חברי הדירקטוריון החליטו על ביטולו של הפיינל פור ובנוסף לכך בעונה הבאה יוכלו הקבוצות לבחור בין החוק הרוסי וחמישה זרים בכל קבוצה לארבעה זרים בכל קבוצה כאשר בשתי העונות שלאחר מכן יחזרו כל הקבוצות לשיטת החוק הרוסי. אוחיון וקבוצתו, אשר היו מהתומכים הגדולים של החוק הרוסי אך יחד עם זאת מעדיפים לצמצם את כמות הזרים, יצאו מעט מאוכזבים בשל תוצאות הישיבה.

שחקני מכבי ת&qout;א חוגגים (משה חרמון)
שחקני מכבי ת"א. איך השינויים ישפיעו עליהם ?(משה חרמון)
 

"אני לא אהבתי את ההחלטות של אתמול", אמר אוחיון והסביר: "אני נגד שכל אחד ייבחר לעצמו של שיטה אבל זה סוג של פשרה של שנת מעבר בין הגישה הקיימת לבין הרצון של רוב הקבוצות שיהיו שני ישראלים על המגרש, מה שמכנים החוק הרוסי. בהחלט במקרה שלי אני רואה את עצמי מתפשר כדי ליישר קו עם יתר החברים. בנושא הפיינל פור נשארנו עדיין עם הכרעה במשחק אחד של האליפות וצריך לזכור שאנחנו עושים ניסיון במטרה שהוא יצליח אבל מאוד יכול להיות שאם זה לא יצליח נחזור לפיינל פור או לשיטה אחרת".

"בסך הכל רוב האנשים שהתבטאו בעד החוק הרוסי והיו לא מעט אנשים כאלה הביאו לידי ביטוי את החשיבות של השחקן הישראלי. אנחנו מבינים שלנו יש את האחריות המלאה ביחד עם השחקנים כדי להביא אותם לידי ביטוי אם לא נעשה את זה בעצמנו אף אחד לא יעשה את זה במקומונו. התקבלו החלטות שהכדורסל יהיה תחרותי אבל יחד עם זה ישראלי. אנחנו בכל זאת ליגה ישראלית וצריך לשלב בין השניים בין הרצון לתחרותיות לבין יצרת יכולת מקומית. גלבוע/גליל תשחק עם חוק רוסי ושני ישראלים על המגרש. אני מעריך שזהו מסר לשחקנים הישראליים להצטרף אלינו כבר בשנה הזאת".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */