יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:42

ואן מרוויק: הגיע פנדל, הייטינחה: בנדטנר היה בלם

בהולנד התקשו לקבל את ה-1:0 לדנמרק, המאמן: "לא רק ואן פרסי החמיץ. גרמניה? נהיה חייבים לנצח". הבלם: "זה קסם, הם הגיעו לחצי מצב וניצחו"

|
ואן מרוויק עם ואן דר וארט והונטלאר (GettyImages)
ואן מרוויק עם ואן דר וארט והונטלאר (GettyImages)

נבחרת הולנד הגיע ליורו 2012 כאחת הפייבוריטיות לזכייה בתואר, אבל כבר במשחקה הראשון כל התקוות התנפצו לה בפנים. נבחרת האורנג' הופתעה אמש (שבת) 1:0 על-ידי נבחרת דנמרק שטרפה את כל הקלפים בבית ב', "בית המוות".

ההולנדים אמנם היו טובים יותר, אך שער בודד של מיכאל קרון דהלי בדקה ה-24 עשה את ההבדל. בהמשך הגיעו הכתומים לאינספור הזדמנויות ואף היו ראויים לכדור עונשין מ-11 מטרים, אבל בסופו של יום נותרה הרשת הדנית דוממת.

"זה לא רק רובין ואן פרסי", אמר באכזבה מאמן הולנד, ברט ואן מרוויק. "היו אולי ארבעה, חמישה, שישה שחקנים שהיו להם הרבה מצבים וחוץ מזה לשופט הייתה הזדמנות להעניק לנו פנדל".

"אני לא מחפש תירוצים, אלא רק מנסה לענות על השאלות. השחקנים באמת רצו לעשות משהו עם כל המצבים, אבל הכדור פשוט לא נכנס", המשיך המאמן. "ביצענו חילופים והפכנו ליותר התקפיים, הגענו לעוד מצבים, אבל זה המשחק. הייתה לנו מוטיבציה גבוהה, אבל אתה חייב להבקיע את השער, כמובן. כשאתה לא מקבל פנדל שהגיע לך זה חוסר מזל, אבל שוב, זה חלק מהמשחק".

לקראת המשחק הבא ביום רביעי אמר ואן מרוויק: "אנחנו חייבים לנצח את גרמניה. זה לא הולך להיות קל, אבל זו המטרה כעת וכולם יודעים זאת".

כבר התרגל. אריאן רובן בפוזה מוכרת (רויטרס)
כבר התרגל. אריאן רובן בפוזה מוכרת (רויטרס)
 

הבלם, ג'וני הייטינחה, אמר: "זה קסם. הם הגיעו לחצי מצב והבקיעו. פשוט לא ייאמן. זו הייתה הפתעה גדולה. יצרנו הרבה מצבים, אין אף אחד שיכול לומר שלדנמרק הגיע הניצחון. הם לא שיחקו טוב ולא עשו יותר מדי, אבל אני מניח שהם עבדו קשה. אפילו ניקלאס בנדטנר הפך להיות בלם לקראת הסיום".

"לפעמים השופט מקבל החלטה לא נכונה וזה פוגע בך", התייחס בלם אברטון לנגיעת היד של לארס יאקובסן בתוך הרחבה. "כולם היו בשקט בחדר ההלבשה, זה היה מן הלם. הדבר היחיד שעשינו לא טוב הוא שלא כבשנו".

ג´וני הייטינחה ואריאן רובן. ההולנדים לא מפרגנים לדנים (רויטרס)
ג´וני הייטינחה ואריאן רובן. ההולנדים לא מפרגנים לדנים (רויטרס)
 

לקראת המשך הטורניר הוסיף הייטינחה: "אנחנו יודעים שעלינו לנצח בשני המשחקים שנותרו. המשחק מול גרמניה הולך להיות משחק גדול. יש לנו את השחקנים, יש לנו את האיכות ואת הכישורים. אנחנו לא צריכים לשחק טוב יותר בשני המשחקים הבאים, אלא רק צריכים לכבוש".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */