יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:40

ברכת הגומז: 0:1 לגרמניה על נבחרת פורטוגל

קלוזה כבר היה מוכן להיכנס, אבל לפני שהחילוף בוצע, חלוץ באיירן נגח פנימה את שער הניצחון בדקה ה-72. פפה ונאני בעטו למשקוף. משחק חלש לרונאלדו

|
גומז בטירוף לאחר הכיבוש (GettyImages)
גומז בטירוף לאחר הכיבוש (GettyImages)

נבחרת גרמניה ניצבת בגאווה בראש בית המוות ביורו 2012 אחרי המחזור הראשון יחד עם דנמרק, לאחר שגברה 0:1 על נבחרת פורטוגל בלבוב משער של מאריו גומז.

למאמן המנשאפט, יוגי לב, היה לא מעט מזל, שכן בדקה ה-72 הוא הורה למירוסלב קלוזה להחליף את כובש השער, אבל לפני שהחילוף בוצע, גומז ניצל הגבהה של סמי חדירה ונגח פנימה מ-10 מטרים.

המשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה. גרמניה ניסתה להניע את הכדור בצורה מסודרת ואף הגיעה לכמה הזדמנויות (לוקאס פודולסקי וגומז נעצרו אצל פטריסיו), אבל לא היה מדובר באותה נבחרת שהציתה את הדימיון שלנו במונדיאל.

בצד המפסיד, פורטוגל לא ממש הצליחה להגיע להזדמנויות בהתקפות מסודרות והייתה קרובה לכיבוש פעמיים, כאשר פפה נותר לא מכוסה ברחבה ובעט כדור שפגע במשקוף וירד לקן השער ונאני הגביה כדור שפגע גם כן במשקוף.

רונאלדו, שבהיעדר מסי כל העיניים מופנות אליו, היה חלש ובעט רק פעמיים לעבר השער של נוייר. הוא יצטרך להתעורר מהר אם הוא רוצה להוביל את הנבחרת שלו לשלב הבא.

אוהדת צבעונית של פורטוגל ביציע (רויטרס)
אוהדת צבעונית של פורטוגל ביציע (רויטרס)
 

מחצית ראשונה
דקה 2: הגרמנים פתחו במתקפה. שוויינשטייגר העביר לבואטנג באגף ימין ושחקן באיירן מינכן הגביה לגומז ברחבה. החלוץ עלה גבוה ונגח טוב לפינה הנגדית, אבל פטריסיו ירד טוב ולקח את הכדור.

שוויינשטייגר נאבק עם פוסטיגה (GettyImages)
שוויינשטייגר נאבק עם פוסטיגה (GettyImages)
 

דקה 9: עוד התקפה טובה של גרמניה, שהתחילה עם מסירה לאגף של אוזיל והמשיכה עם כדור שעבר את כל הרחבה של מולר, הסתיימה בבעיטה של פודולסקי לשער מזווית אלכסונית, שוב פטריסיו עצר.

נוייר יוצא לכדור הגובה (רויטרס)
נוייר יוצא לכדור הגובה (רויטרס)
 

דקה 30: אחרי שבילה את רוב המחצית הראשונה באגף הימני, אוזיל מצא את עצמו חופשי באגף השמאלי ועם מסירת רוחב מושלמת, הוא מצא את פודולסקי ברחבה, אבל חלוץ ארסנל שלח את הכדור לשמיים.

מוטיניו לוחץ את בדשטובר (רויטרס)
מוטיניו לוחץ את בדשטובר (רויטרס)
 

דקה 40: כדור שהוגבה לעבר גומז עבר את כל הרחבה והגיע לאוזיל, שניסה להחזירו לרחבה, אבל הוא הגיע עד הצד השני, שם חיכה מולר, אבל שחקן באיירן לא היה מרוכזב והבעיטה שלו הלכה החוצה.

פודולסקי מנסה בעיטה וירטואוזית (רויטרס)
פודולסקי מנסה בעיטה וירטואוזית (רויטרס)
 

דקה 45: ההזדמנות הטובה ביותר במחצית הראשונה. כדור קרן מצד ימין מצא את פפה לא מכוסה בתוך הרחבה. בלם ריאל בעט כדור אדיר שפגע במשקוף וירד לקו השער. גרמניה ניצלה בנס.

הבעיטה של פפה הולכת למשקוף (רויטרס)
הבעיטה של פפה הולכת למשקוף (רויטרס)
 

מחצית שניה
דקה 49: סוף סוף ראינו קצת מרונאלדו. הכוכב של הפורטוגלים קיבל כדור מההגנה הגרמנית ומ-20 מטרים אלכסונית ניסה להפציץ את השער של נוייר, אבל הכדור היה חלש והשוער הגרמני עצר בקלות.

רונאלדו במאבק עם בואטנג (רויטרס)
רונאלדו במאבק עם בואטנג (רויטרס)
 

דקה 64: רונאלדו קיבל צ'אנס נהדר להעלות את פורטוגל ליתרון כשמוטיניו מצא אותו לבד מול נוייר, אבל הכוכב הגדול של הפורטוגלים השתהה ובואטנג הספיק להגיע ולגלוש לעבר הכדור לפני הבעיטה.

ולוסו עולה מול פודולסקי (רויטרס)
ולוסו עולה מול פודולסקי (רויטרס)
 

דקה 72 - 0:1 לגרמניה: מירוסלב קלוזה כבר הוריד את האימונית והיה מוכן להחליף את גומז, אבל כדור נוסף שהוגבה לרחבה, הפעם על ידי חדירה, מצא את הראש של חלוץ באיירן, שגבר על פפה ונגח פנימה.

גומז נוגח את שער היתרון (רויטרס)
גומז נוגח את שער היתרון (רויטרס)
 

גומז (GettyImages)
גומז חוגג. נכנס טוב לטורניר (GettyImages)
 

מאריו גומז מקבל ברכות מהחברים (GettyImages)
מאריו גומז מקבל ברכות מהחברים (GettyImages)
 

דקה 82: רונאלדו הצליח לבסוף לגבור פעם אחת על בואטנג ולבעוט לעבר השער מ-18 מטרים, אבל נוייר היה מוכן והדף את הכדור לקרן. הכוכב הפורטוגלי התעורר מאוחר מדי. דקה לאחר מכן הגבהה של נאני מצאה את המשקוף של נוייר.

מאריו גומז (GettyImages)
מאריו גומז. עשה את העבודה (GettyImages)
 

דקה 88: נלסון אוליביירה קיבל כדור ברחבה והעביר אותו למרכז, נאני פספס, אבל וארלה קיבל צ'אנס נהדר לתת לפורטוגל נקודה, אבל הבעיטה שלו פגעה בנוייר והורחקה על ידי ההגנה הגרמנית.

אוהדת של גרמניה מאושרת (רויטרס)
אוהדת של גרמניה מאושרת (רויטרס)
 

דקה 93: הזדמנות אחרונה לפורטוגל. רונאלדו השתחרר באגף שמאל, העביר לנאני, אבל הבעיטה של קשר יונייטד מצאה רק את גופו של בדשטובר שעמד בדרך. אלבס נגח את כדור הקרן החוצה.

רונאלדו מנסה. זה לא ממש הלך לו (רויטרס)
רונאלדו מנסה. זה לא ממש הלך לו (רויטרס)
 

נבחרת גרמניה: מנואל נוייר, ג'רום בואטנג, מאטס הומלס, הולגר בדשטובר, פיליפ לאם, סמי חדירה, בסטיאן שוויינשטייגר, תומאס מולר (לארס בנדר/94), מסוט אוזיל (טוני קרוס/87), לוקאס פודולסקי ומאריו גומז (מירוסלב קלוזה/80).

נבחרת פורטוגל: רוי פטריסיו, ברונו אלבס, פפה, פאביו קואנטראו, ז'ואאו פריירה, מיגל ולוסו, ז'ואאו מוטיניו, ראול מיירלש (סילבסטרה וארלה/81), נאני, כריסטיאנו רונאלדו והלדר פוסטיגה (נלסון אוליביירה/70).

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */