יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:22

נולה בגמר מול נדאל עם 4:6, 5:7 ו-3:6 על פדרר

רולאן גארוס: לאחר משחק מצויין שלו ומרובה טעיות של השוויצרי, יפגוש ה-1 בעולם את מלך החימר במטרה להשיג את הגראנד סלאם היחיד שעוד חסר לו

|
ג´וקוביץ´ בעוד שאגת ניצחון בדרך לגמר (רויטרס)
ג´וקוביץ´ בעוד שאגת ניצחון בדרך לגמר (רויטרס)

נובאק ג'וקוביץ' יפגוש את רפאל נדאל בגמר הרואלן גארוס לאחר שניצח הערב (שישי) את רוג'ר פדרר 4:6, 5:7 ו-3:6.

המדורג ראשון בעולם הציג משחק הגשה יציב אל מול משחק מרובה טעויות בלתי מחוייבות של השוויצרי, שסיים את המשחק עם 46 כאלה מול 17 בלבד של נולה, וינסה להשיג את תואר הגראנד סלאם היחיד שעוד אין לו ולהחזיק בכל ארבעת הסלאמים בו זמנית.

המשחק שהיה צמוד כמעט לכל אורכו התחיל בשמירה הדדית על ההגשות בפתיחת המערכה הראשונה, אך אז שבר פדרר, נשבר פעמיים בחזרה ונולה לקח את המערכה 4:6. את המערכה השנייה התחיל השוויצרי מצויין, עלה ל-0:3 ונראה דרך ל-1:1. ג'וקוביץ' לא ויתר ובעזרת שלוש שבירות ניצח גם במערכה השנייה.

במערכה השלישית היה נראה שפדרר כבר הבין שדרכו בפריס הסתיימה, השוויצרי המשיך לטעות, נשבר שלוש פעמים וג'וקוביץ' שייט אל עבר גמר גראנד סלאם נוסף ועוד פגישה עם רפאל נדאל.

לאחר עוד חבטה של פדרר לרשת, הניף נולה את ידיו וחגג את הניצחון החלק מול מי שנחשב לשחקן הטניס הטוב בעולם. עבור ג'וקוביץ' מדובר בגמר גראנד סלאם רביעי ברציפות, כאשר בכל השלושה הקודמים הוא ניצח, כולל את זה באליפות אוסטרליה, אז גבר על נדאל לאחר שש שעות וחמש מערכות.

אוהד שכיחה שמשחק יתחיל מסתתר מהגשם (רויטרס)
אוהד שחיכה שמשחק יתחיל מסתתר מהגשם (רויטרס)
 

מערכה ראשונה- 4:6 לנובאק גו'קוביץ'
אחרי עיכוב קל בגלל הגשם פתחו ג'וקוביץ' ופדרר את המשחק כששינהם שומרים על ההגשה בדרך ל-1:1. הסרבים המשיכו להיות דומיננטים גם במשחקונים השלישי והרביעי והשנייפ נותרו מאוזנים, 2:2. המשחק המשיך להיות מאוזן ולאחר שהשוויצרי הצליח לשבור במשחקון החמישי ל-2:3, הצליח הראשון בעולם לשבור בחזרה ושוב לאזן את המשחק.

ג´וקוביץ´, למרות פתיחת מערכה לא טובה הצליח לעלות ל-0:2 (רויטרס)
ג´וקוביץ´,פתיחה טובה לראשון בעולם (רויטרס)
 

לאחר ששבר הצליח ג'וקוביץ' לשמור בקלות ל-3:4 ולעלות ל-15:30, אך שני אייסים של השווצרי הובילו ל-4:4. הסרבי שמר בקלות על ההגשות גם במשחקון הבא ורחוק משחקון אחד מיתרון של המערכה. שבירה נוספת של ג'וקוביץ' העלתה אותו ל-0:1 במערכות.

מערכה שנייה 5:7 לנובאק ג'וקביץ' ו-0:2 במערכות
רוג'ר פדרר הוכיח שוב למה הוא נחשב לטניסאי הגדול בעולם כשחזר מ-40:0 מול ההגשות של ג'וקוביץ' לשבירה בפתיחת המערכה. השווצרי ממשיך בשליטה במערכה עם שמירה על האפס ל-0:2 ועוד שבירה ל-0:3. ג'וקוביץ' התעורר שבר על האפס ל-3:1 והמשיך לשמירה מהירה ל-3:2. למרות שהראשון בעולם הצליח לחזור מ-40:15, הצליח פדרר לעצור את הקאמבק ושמר ל-2:4.

פדרר מרוצה, פתח כמו שצריך את המערכה השנייה (רויטרס)
פדרר מרוצה, פתח כמו שצריך את המערכה השנייה (רויטרס)
 

המשחקון השביעי במערכה השנייה היה הארוך עד כה ובסופו הצליח ג'וקוביץ' לשמור על ההגשה ל-4:3. עוד שבירה של הראשון בעולם, שפתאום נראה שהוא זה ששולט במערכה בדרך ל-4:4. המטוטלת נמשכת עם עוד שבירה של פדרר ל-4:5. עוד טעות בלתי מחוייבת של פדרר, ה-29 שלו במשחק, וג'וקוביץ' שבר ל-5:5.

מבט מלמעלה על המאושרים שנמצאים באיצטדיון המרכזי בפאריס (רויטרס)
מבט מלמעלה על המאושרים שנמצאים באיצטדיון המרכזי בפאריס (GettyImages)
 

הראשון בעולם המשיך עם המומנטום, שמר ל-5:6 ורחוק משחקון אחד מ-0:2 במערכות. למרות שנראה היה במערכה הזו תלך לשוויצרי הצליח ג'וקוביץ', בעזרת עוד טעות בלתי מחוייבת של פדרר, להשיג שבירה נוספת, והוא רחוק מערכה אחת ממשחק הגמר מול נדאל.

פדרר, לא נותן ליריבו לברוח עם הגשות מדוייקות (רויטרס)
פדרר, פתח טוב את המשחק, אך נעלם מסוף המערכה השנייה (רויטרס)
 

מערכה שלישית - 3:6 לנובאק ג'וקוביץ' ו-0:3 במערכות
המומנטום של נולה מהמערכה הקודמת נמשך והוא שומר בקלות ל-0:1. פדרר לא מוותר על המשחק ולאחר שכבר פיגר 30:0 הצליח לחזור להשוות ל-1:1. עוד משחקון הגשה דומיננטי מאוד של הראשון בעולם שעולה ל-1:2. גם פדרר מראה שהוא יודע להגיש ושומר ל-2:2. הסרבי ממשיך עם ההגשות המצויינות בדרך ל-2:3.

ג´וקוביץ´ מרוצה לאחר עוד שבירה (GettyImages)
ג´וקוביץ´ מרוצה לאחר עוד שבירה (GettyImages)
 

ג'וקוביץ' יהיה בגמר? הראשון בעולם שבר, עלה ל-2:4 ורחוק שני משחקונים מהגמר. עוד צעד של הראשון בעולם ששמר ל-2:5. פדרר עוד לא ויתר ובעזרת לוב נאה שמר ל-5:3. נולה עלה להגיש למשחק, לא התבלבל ושמר בדרך לעוד מפגש ענקים בגמר הרולאן גארוס מול יריבו המושבע, מלך החימר, רפאל נדאל.

פדרר אומר שלום לקהל הצרפתי, לא הציג את היכולת האמיתית שלו (רויטרס)
פדרר אומר שלום לקהל הצרפתי, לא הציג את היכולת האמיתית שלו (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */