יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:50

רפאל נדאל בגמר אחרי 2:6, 2:6 ו-1:6 על דוד פרר

רולאן גארוס: זה התחיל צמוד אך הנער ממיורקה ("אין לי סוד") לא נשבר פעם אחת בדרך ל-0:3 חלק בדרבי הספרדי שנמשך כשעתיים. יפגוש את ג'וקוביץ'

|
נדאל חוגג ניצחון קליל להפליא (GettyImages)
נדאל חוגג ניצחון קליל להפליא (GettyImages)

למשך ארבעה משחקונים זה היה נראה כאילו פרר מסוגל לנצח את בן ארצו, רפאל נדאל, על משטח החימר ברולאן גארוס אך אחרי פחות משעתיים של משחק והפסקת גשם אחת הנער ממיורקה התקדם למקום הטבעי שלו עם 2:6, 2:6 ו-1:6 על חברו לנבחרת הדייויס בדרבי הספרדי.

ולמה זה היה נראה צמוד בהתחלה? נדאל התקשה לנצח את המשחקונים על ההגשות שלו לעומת פרר הקליל שניצח כאילו לא עומד מולו המדורג שני בעולם.

במשחקון החמישי משהו התהפך ומשם זה לא חזר לרגע להראות כמו המשחק שראינו עם שבירות של נדאל לעומת חוסר יכול של פרר לספק אפילו אחת שכזו.

במהלך המערכה השניה זכה פרר להפסקת מומנטום קטנה של השור שממולו אך גם הגשם לא עזר למחבט הספרדי המשני שסיים את הטורניר בשלב חצי הגמר המכובד מבחינתו.

בגמר יפגוש מלך החימר את יריבו המושבע בשנתיים האחרונות, נובאק ג'וקוביץ' שגבר על פדרר בחצי הגמר השני. עבור רפא תהיה זו הזדמנות מצויינת לנקום על שלושת משחקי הגמר האחרונים בגראנד סלאם של אליפות אוסטרליה הפתוחה, אליפות ארה"ב ו-וימבלדון, בהם ניצח הסרבי את הספרדי.

נדאל המאושר אמר בסיום המשחק: "שיחקתי נגד אחד השחקנים הטובים בעולם. דוד היה ראוי להגיע לגמר גם כן. אני מאחל לו הצלחה בהמשך. לא ציפיתי לנצח בשלוש מערכות בלבד. היו לי משחקים מספיק קשים בקריירה, אבל זה היה אחד הטובים שיש".

נדאל: &qout;גם לדוד הגיע להיות בגמר, לא ציפיתי שזה יגמר ככה&qout; (רויטרס)
נדאל: "גם לדוד הגיע להיות בגמר, לא ציפיתי שזה יגמר ככה" (רויטרס)
 
לאחר ההעפלה לגמר פעם נוספת על החימר הוא נשאל מה הסוד שלו: "אין לי סודות. עבדתי קשה כל החיים כדי להגיע למשחקים שכאלו. אני מנסה להיות מרוכז תמיד".

רפאל נדאל על החימר בפאריס (GettyImages)
רפאל נדאל על החימר בפאריס. פחות משעתיים בדרך לגמר (GettyImages)
 

מערכה ראשונה: 2:6 לנדאל
פרר הגיש ראשון ולקח משחקון על ה-0 כשנדאל התקשה למצוא את הפינות. לנדאל זה הלך הרבה יותר קשה אך בתום משחקון ארוך הוא השווה ל-1:1. שוב פרר נראה טוב יותר במשחק ההגשה שלו, 1:2. ראלי מרשים שבסופו הציל נדאל נקודת שבירה הוביל בסופו של דבר ל-2:2. נדאל נראה פתאום טוב יותר, פרר עשה כמה טעויות ונשבר על ה-0 בדרך ל-2:3 למדורג שני בעולם שגם עלה ל-2:4 במשחקון שאחרי.

רפאל נדאל. גם כשזה היה נראה קצת קשה זה הפך פתאום לקל (רויטרס)
רפאל נדאל. גם כשזה היה נראה קצת קשה זה הפך פתאום לקל (רויטרס)
 
שבירה נוספת של נדאל ופתאום זה 2:5 אחרי שדווקא היה נראה שזו הולכת להיות מערכה קשה מאוד מבחינתו. אחרי פחות מ-40 דקות נסגרה המערכה הראשונה על 2:6 של הנער ממיורקה.

מערכה שנייה: הפסקת גשם ו-2:6 לנדאל
פרר, שהחליף לחולצה ורודה, שוב הגיש ראשון בתחילת החלק השני ועלה ל-0:1 אך נדאל השווה במהרה ל-1:1. נקודת השבירה הראשונה במערכה השנייה הגיעה במשחקון השלישי אחרי שנדאל הוסיף רגע מרשים כשהחליק אך הספיק להוציא מזה נקודה - 1:2 ואחרי זה גם 1:3. השבירה הבאה הגיעה כבר במשחקון שאחרי ל-1:4 אך הגשם בפאריס הפסיק את המשחק.

פרר מאוכזב מעצמו. קיבל הפסקה מאמא טבע (רויטרס)
פרר מאוכזב מעצמו. קיבל הפסקה מאמא טבע (רויטרס)
 

אחרי פחות משעה חזרו השניים למגרש ונדאל עלה ל-1:5 כשהוא טרם נשבר ביום הזה. פרר החזיר ל-2:5 אך רק דחה את הקץ ועוד ווינר מדהים סיים את המערכה ב-2:6.

מערכה שלישית
פרר הגיש בפתיחת הסט השלישי ונקלע לבעיה עם שלוש נקודות שבירה שבסופו של דבר הגיעה, 0:1 לנדאל ושבירה מוקדמת. נדאל תירגם ל-0:2 ונראה בדרך הבטוחה לגמר. נדמה היה שפרר כבר ויתר ונדאל עלה ל-1:5 קליל.

פדרר וג´וקוביץ´. מי יהיה בגמר? (GettyImages)
פדרר וג´וקוביץ´. מי יהיה בגמר? (GettyImages)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */