יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:48

שרה אירני תפגוש את שראפובה בגמר הרולאן גארוס

האיטלקיה המשיכה במסע המופלא וניצחה 5:7, 6:1 ו-3:6 את סטוסר: "לא מאמינה". הרוסיה שתעלה למקום הראשון בעולם גברה 3:6 ו-3:6 על קביטובה

|
שרה אירני. עלתה לגמר הרולאן גארוס (רויטרס)
שרה אירני. עלתה לגמר הרולאן גארוס (רויטרס)

שרה אירני מאיטליה המשיכה היום (חמישי) בריצה המדהימה שלה ועלתה לגמר הרולאן גארוס לאחר ניצחון על הפייבוריטית על הנייר, סמנתה סטוסר האוסטרלית. אירני ניצחה 5:7, 6:1 ו-3:6, ובכך המשיכה במסורת של שחקנית איטלקיה בגמר אחרי שנתיים ברציפות שפרנצ'סקה סקיאבונה הייתה שם. אירני תפגוש את המדורגת שניה בעולם, מריה שראפובה הרוסיה, שניצחה את פטרה קביטובה.

אירני, שחקנית אלמונית יחסית בסבב, פרצה בגדול השנה והגיעה לרבע גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה. בחודשים האחרונים היא השיגה שלושה תארי חימר קטנים שהעלו אותה למקום ה-21 בעולם, איתו גם הגיעה לרולאן גארוס.

אירני התחילה בגדול את המסע לגמר עם ניצחון מפתיע על אנה איבנוביץ' בסיבוב השלישי. משם היא המשיכה לניצחונות על סבטלנה קוזנצובה בשמינית הגמר ושחקנית הטופ-10 אנג'ליקה קרבר ברבע הגמר. עם הניצחון על סטוסר שהפסידה בגמר 2010, היא השלימה הישג בלתי יאומן, בייחוד גם לנוכח מימדיה הפיזיים: אירני נמוכת קומה (1.65 מטר) ביחס לסבב כיום.

אגב, אירני העפילה גם לגמר זוגות הנשים יחד עם רוברטה וינצי ועשויה להשלים אליפות חלומית. סטוסר ירדה מאוכזבת מאוד. היא נחשבה פייבוריטית ברורה במשחק הזה, אבל אירני עם הטניס הרב גוני  והמשוחרר, הדהימה אותה. "אני עדיין לא מאמינה", אמרה אירני בסיום.

שרה אירני מאושרת. עדיין לא מאמינה (GettyImages)
שרה אירני מאושרת. עדיין לא מאמינה (GettyImages)
 

"התרגשתי, אבל הייתי גם מפוקסת. אני חושבת שעל סטוסר היה יותר לחץ היום. עד הטורניר הזה לא האמנתי ביכולת שלי לנצח שחקניות מהצמרת, ועכשיו אחרי שניצחתי שלוש כאלה, אחת אחרי השניה ואני בגמר גראנד סלאם, אולי המחשבה שלי תשתנה", היא הוסיפה. האיטלקיה תזנק 11 שלבים בדירוג העולמי בעקבות ההישג, אל המקום העשירי בעולם, ותדחוק מהעשיריה הראשונה את האלופה היוצאת של הרולאן גארוס, נה לי.

סטוסר שברה בפתיחה ל-0:2, אבל אירני נכנסה למשחק ושברה בחזרה ל-2:2. השתיים שמרו על ההגשות עד שהאיטלקיה שברה ל-5:6 וניצחה במערכה הראשונה. סטוסר חזרה בגדול במערכה השניה, שברה פעמיים ל-0:4 בדרך ל-1:6, אבל אירני חזרה בגדול במערכה השלישית.

סמנת´ה סטוסר מאוכזבת (GettyImages)
סמנת´ה סטוסר מאוכזבת (GettyImages)
 

האוסטרלית איבדה ריכוז, העיפה כמה כדורים החוצה, והאיטלקיה עלתה ל-0:3 מפתיע. סטוסר שברה בחזרה ל-3:3, אבל כמו שראינו בטורניר הזה לאורך כל הדרך מאירני, היא לא איבדה את הביטחון, שמרה על האפס ל-3:4, שברה את האוסטרלית ל-3:5. בקור רוח היא הגישה לניצחון ולאחר מכן השתטחה על החימר ביום הגדול בחייה.

שראפובה ניצחה את פטרה קביטובה 3:6 ו-3:6
מריה שראפובה גברה בחצי הגמר השני על הרביעית בעולם, פטרה קביטובה, 3:6 ו-3:6 ועלתה לראשונה בקריירה לגמר טורניר החימר. הבונוס הגדול הנוסף הוא העפלה למקום הראשון, בדירוג שיפורסם ביום שני. שראפובה הייתה שחקנית החימר המצטיינת העונה ובדרך לרולאן גארוס זכתה בטורנירים הגדולים של שטוטגרט ורומא.

שראפובה מאושרת. תפגוש את אירני בגמר (GettyImages)
שראפובה מאושרת. תפגוש את אירני בגמר (GettyImages)
 

הרוסיה שכינתה עצמה בעבר "כמו פרה על הקרח" כשהתייחסה לביצועים שלה על החימר, תחזור למקום הראשון לאחר שבע שנים מאז 2005, ובכך היא משלימה את הקאמבק הגדול שלה מאז הפציעה הקשה בכתף שעברה לפני כשנתיים. אחרי 2:2 בפתיחה, הגיעו הטעויות של קביטובה, ושראפובה ברחה ל-2:4. הצ'כית שמרה על ההגשה ל-3:4, אבל שראפובה הגישה ושברה שוב על האפס בדרך לזכיה במערכה הראשונה.

שראפובה הייתה זו ששברה ראשונה במערכה השניה ל-1:3. קביטובה הצליחה לשבור בחזרה וחזרה ל-3:3, אולם שראפובה התעשתה, שמרה על ההגשות וניצלה עוד משחקון נורא של קביטובה כדי לשבור ל-3:5 בדרך לניצחון ולמקום בגמר.

שראפובה זכתה בעבר בווימבלדון בגיל 17, ב-2006 זכתה באליפות ארצות הברית ובתחילת 2008 באליפות אוסטרליה. ב-2011 היא הפסידה בגמר ווימבלדון לקביטובה והשנה בגמר אליפות אוסטרליה לוויקי אזרנקה. קביטובה שאכזבה מאוד ברמה שלה בחצי הגמר, יכולה להתנחם בהישג מצוין מבחינתה, בטורניר שבו לא היו ממנה ציפיות. היא חייבת להתאפס ולהוריד את מניין הטעויות לפני ההגנה שלה על התואר בווימבלדון בעוד כשבועיים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */