יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:35

פולין מול יוון ב-19:00: מי באצטדיון בלבוש מפתיע?

יורו 2012 יחל עם המשחק בין המארחת לזו של סנטוס: "לא מפחד". ארשבין מרוסיה מוכן ל-21:45: "רוצים חצי גמר", רוזיצקי מצ'כיה: "לא מבוגר מדי"

|
זוג פולני התחתן והגיע לוורשה למשחק הפתיחה (רויטרס)
זוג פולני התחתן והגיע לוורשה למשחק הפתיחה (רויטרס)

חיכינו המון זמן והנה זה קורה. יורו 2012 ייצא לדרך הערב (שישי) בשעה 19:00. לאחר טקס פתיחה קצר תעלה נבחרת פולין המארחת למשחק מול יוון לכר הדשא באצטדיון ורשה למשחק הפתיחה במסגרת בית 1. ב-21:45 ייערך בוורוצלאב המשחק המשחק השני באותו הבית, שבו רוסיה תפגוש את צ'כיה.

נבחרת רוסיה פגשה רק פעם אחת את צ'כיה, וזה קרה ביורו 1996 באנגליה, אז הן נפרדו ב-3:3. רוסיה חזרה מ-2:0 ל-2:3, אבל אז ולדימיר שמיצר, כיום עוזר מאמן הצ'כים, קבע שוויון דרמטי. רוסיה מגיעה להתמודדות לאחר שלא הפסידה ב-14 המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות. במשחקה האחרון לפני הטורניר היא ניצחה 0:3 את איטליה. השוער איגור אקינפייב בספק למשחק בעקבות פציעה בברך, אבל אמור להתגבר עליה עד פתיחת המשחק.

הקשר מראט איזמאילוב והבלם אלכסנדר אניוקוב התגברו על הפציעות שלהם, אבל את איזמאילוב עשוי להחליף אלאן דזגואב בהרכב הפותח.

"הניצחון על איטליה היה חשוב מאוד. הצורה שבה שיחקנו במשחקי הידידות נתנה לנו ביטחון", טען מאמן הרוסים, דיק אדבוקט. "יש לנו נבחרת טובה ואיכותית וחשוב שהשחקנים שלנו יפנימו את זה. אנחנו הולכים בדרך הנכונה ואני בטוח שנהיה מסוכנים". המאמן התפנה לדבר גם על אנדריי ארשבין: "הוא צריך להשתפר, אבל אני שמח שהוא חזר".

ארשבין טען: "זה טוב שאנחנו לא ידועים מדי לפני הטורניר ולא מדברים עלינו. יש אלמנט הפתעה ואולי לא יעריכו אותנו נכון. אני מאמין שצ'כיה תתבסס על התקפות מתפרצות ומשחק הגנה חזק. בכל מקרה, הגעה לחצי הגמר תיחשב הצלחה".

דיק אדבוקט (GettyImages)
דיק אדבוקט. "בטוח שנהיה מסוכנים" (GettyImages)
 

אצל הצ'כים, מילאן בארוש עושה מאמצים כדי להיות כשיר למשחק, שכן הוא מתח שריר באחד האימונים. הניסיון של בארוש שכבש עד כה 41 שערים בנבחרת עשוי להיות מכריע ולכן כשירותו חשובה מאוד לנבחרת של מיכאל בילאק. השוער פטר צ'ך והקפטן תומאש רוזיצקי התאוששו מפציעות ויהיו כשירים.

רוזיצקי בן ה-31 הסביר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "הזמן טס, אבל אני לא שחקן מבוגר מדי. אני חושב שאוכל להגיע גם לאליפות אירופה הבאה. אנחנו מצפים למשחק קשה. רוסיה נבחרת מנוסה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו".

תומאש רוזיצקי (GettyImages)
תומאש רוזיצקי. "אוכל להגיע גם לאליפות הבאה" (GettyImages)
 

הרכב משוער רוסיה: איגור אקינפייב, אלכסנדר אניוקוב, סרגיי איגנשביץ', אלכסיי ברזוצקי, יורי ז'ירקוב, רומן שירוקוב, איגור דניסוב, קונסטנטין ז'יריאנוב, אלאן דזגואב, אלכסנדר קרז'אקוב, אנדריי ארשבין.

הרכב משוער צ'כיה: פטר צ'ך, תאודור גברה סלאסי, תומאש סיבוק, מיכל קאדלץ, פראנטיסק ראייטוראל, ירוסלאב פלאשיל, פטר ייראצ'ק, יאן רזק, תומאש רוזיצקי ואצלב פילאר ומילאן בארוש.

פרננדו סנטוס: "מי שמפחד, שיקנה שני כלבים שיגנו עליו"
פולין המארחת יודעת שיש לה הזדמנות להעפיל לשלב הבא, שכן הבית שזכתה לו קל מאוד על הנייר. כדי להצהיר כוונות, צריכה הנבחרת של פרנצישק סמודה לנצח במשחק הראשון את יוון, שעלתה ליורו מהבית של נבחרת ישראל במוקדמות.

סמודה (רויטרס)
סמודה. המארחת מקווה לא למעוד (רויטרס)
 

למאמן הפולני אין כל דאגה באשר לכשירות השחקנים שלו. כולם כשירים ויתחרו על המקום בהרכב. המאמן לא מתכנן שינויים ב-11, לאחר שני משחקי הידידות האחרונים. רוברט לבנדובסקי יפתח כחלוץ בודד ומאחוריו ישחקו יאקוב בלשיקובסקי, לודוביק אוברניאק ומסייה ריבוס.

פרנצ'יסק סמודה אמר לקראת ההתמודדות: "אני אישן טוב בלילה, למרות האתגר שמחכה לנו. השחקנים שלי שכנעו אותי שאפשר לסמוך עליהם. אנחנו מקווים שנשיג את מה שאנחנו רוצים. לעיתונאים בדרך כלל אין מה לכתוב עלינו, כי אין אצלנו בעיות וסקנדלים. אנחנו נבחרת מקצוענית".

שזסני נראה מחויך באימון המסכם (רויטרס)
שזסני נראה מחויך באימון המסכם (רויטרס)
 

אצל היוונים, המאמן פרננדו סנטוס מתכנן לפתוח במערך התקפי במטרה להכריע את המשחק מוקדם ככל האפשר. המגן הימני, ואסיליס טורוסידיס, שהיה בספק למשחק בעקבות פציעה בברך, צפוי לפתוח בכל זאת. חלוץ פנאתינאיקוס, סוטוריס ניניס, הכריז כי הוא כשיר, אבל צפוי לפתוח על הספסל. דימיטריס סלפינגידיס, תאופאניס גקאס וגיורגיוס סמארס יפתחו בחלק הקדמי.

המאמן הפורטוגלי של יוון, פרננדו סנטוס, עבורו יהיה זה הטורניר הבינלאומי הראשון, הסביר במסיבת העיתונאים: "אני בן 57 ואם הייתי לחוץ, הייתי מבין שמשהו לא בסדר. אנחנו לא מפחדים משום דבר. מי שמפחד יכול לקנות שני כלבים שיגנו עליו".

פרננדו סנטוס (GettyImages)
פרננדו סנטוס. נראה לכם לחוץ? (GettyImages)
 

פולין: ווייצ'ך שצ'סני, לוקאש פישצ'ק, מרסין ווסילבסקי, דמיאן פרקיס, סבסטיאן בואניץ', רפאל מורבסקי, יוג'ן פולנסקי, יאקוב בלצ'יקובסקי, לודוביק אוברניאק, מסייה ריבוס, רוברט לבנדובסקי.

יוון: קונסטנטינוס חלקיאס, ואסיליס טורוסידיס, אברהם פאפאדופולוס, סוקראטיס פאפסטאטופולוס, חוזה הולבאס, גיורגוס קראגוניס, קונסטנטינוס קצוראניס, יואניס מניאטיס, סוטיריס ניניס, תאופאניס גקאס, גיורגיוס סמארס.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */