יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:20

בן-גל: מקרה זימרו - טרגדיה, חובת ההוכחה עליו

יו"ר איגוד האתלטיקה התייחס לכישלון של המרתוניסט בבדיקת סמים. קרויטר לקראת אליפות ישראל: "הזמן הקצר שנותר לקביעת הקריטריון משחק לטובתי"

|
זימרו (משמאל).
זימרו (משמאל). "הוא עשה טעות" (יניב גונן)

איגוד האתלטיקה ערך היום (רביעי) מסיבת עיתונאים לקראת אליפות ישראל שתיערך בשבוע הבא, אלא שהנושא שהעסיק יותר את הנוכחים הוא בדיקת הסמים הפסולה של רץ המרתון, זוהר זימרו שהשתתפותו בלונדון מוטלת כעת בספק.

זימרו נכשל בבדיקה לאחר שבגופו נמצא חומר אסור עקב שימוש באינהלציה בשל מחלת האסטמה ממנה הוא סובל. המרתוניסט יחזור ארצה בימים הקרובים ויעבור שימוע בו יצטרך לספק הסברים ולהציג אישורים רפואיים מתאימים כדי להציל את מקומו באולימיפאדה ולמנוע ממנו השעייה לשנתיים.

"זו טרגדיה", אמר יו"ר איגוד האתלטיקה, שלמה בן-גל בנושא, "אני לא יודע מה יקרה אם הוא ייצא לא בסדר. אם הוא היה מדווח על רישום לא הייתה בעיה איתו, אבל כרגע חובת ההוכחה עליו. הוא עשה טעות ואני מקווה שייצא זכאי".

באליפות עצמה, שתיערך בימים רביעי וחמישי כמדי שנה באצטדיון בהדר יוסף, ינסו האתלטים שטרם עשו זאת לקבוע קריטריון לאולימפיאדת לונדון, לאליפות אירופה בהלסינקי ולאליפות העולם לנוער. בניגוד לשנה שעברה, השנה ייגבו מהצופים דמי כניסה כשמחיר כרטיס למבוגר לשני ימי האליפות יעמוד על 60 ש"ח.

אחד האתלטים ממנו מצופה להשיג את הקריטריון לאולימפיאדה, הוא האלוף האולימפי לנוער בקפיצה לגובה, דימה קרויטר. מכיוון שקרויטר הוא על תקן של ספורטאי צעיר הוא זקוק לקריטריון B בלבד העומד על 2.28 מטרים כדי להבטיח את מקומו בלונדון. "חלק יחשבו שהזמן הקצר שנשאר עד לקביעת הקריטריון הוא מלחיץ, אבל לדעתי הוא רק משחק לטובתי. ככל שהזמן יתקרב אני רק אלך ואשתפר. האמת היא שבאליפות ישראל אני אפילו לא יודע אם אשים את הרף על 2.28 מטרים או על 2.29 מטרים, כדי להפוך לטוב בעולם בגילי".

בן-גל: זימרו עשה טעות שלא דיווח

ספורטאים נוספים שנחשבים כמועמדים לקביעת הקריטריון הם אנסטסיה מוצ'קייב בהדיפת כדור-ברזל ומעין פורמן בקפיצה לגובה. קופץ המשולשת, יוחאי הלוי, נכון לעכשיו לפחות, רחוק מהקריטריון הקשה העומד על 17.20 מטרים, שווה לשיא הישראלי של רוגל נחום, "הקריטריון קשה מאוד ובגלל זה קשה לי לחשוב עליו. כרגע אני רוצה לקפוץ 17 מטרים, הקריטריון מבחינתי הוא בונוס", אמר הלוי בנושא.

דימה קרויטר (GettyImages)
דימה קרויטר. "הזמן משחק לטובתי" (GettyImages)
 
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */