יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:36

נדאל יפגוש את פרר, שארפובה את קביטובה

רולאן גארוס: מלך החימר ניצח את אלמגרו ויפגוש בחצי הגמר את סגנו הניצחי לאחר שזה גבר על מארי בארבע מערכות. המדורגת שנייה תפגוש את הצ'כית

|
רפאל נדאל, ממשיך להרשים בצרפת (GettyImages)
רפאל נדאל, ממשיך להרשים בצרפת (GettyImages)

רפאל נדאל, אלוף הרולאן גארוס שש פעמיים כולל 2011, עלה כצפוי לחצי הגמר כשניצח במשחק הקשה ביותר שלו באופן יחסי בטורניר את בן ארצו, המדורג 12, ניקולס אלמגרו 6:7 (4:7), 2:6 ו-3:6.

אלמגרו הצליח לקחת את רפא לשובר שוויון ראשון שלו בטורניר במערכה הראשונה, אך נדאל הצליח לנצח 4:7, בהמשך הצליח נדאל לשבור בתחילת המערכה השנייה ושלט בה ובמערכה השלישית, אחרי שאלמגרו החמיץ נקודת שבירה קריטית במצב של 3:3, נדאל זכה בשלושה משחקונים רצופים ועלה לחצי הגמר, שם יחכה לאנדי מארי (4) או בן ארצו, דוד פרר, המדורג שישי.

בחצי הגמר יפגוש נדאל את בן ארצו, דוד פרר, המדורג שישי בעולם שניצח את אנדי מארי 4:6, 7:6, 4:6 ו-2:6 ומנע העפלה מושלמת של הפינל פור העולמי לחצי הגמר. עבור פרר, סגן מלך החימר הנצחי בארצו אחרי נדאל, זהו חצי גמר ראשון ברולאן גארוס.

פרר כבר העפיל בעבר לחצי הגמר באליפות ארה"ב ובאליפות אוסטרליה הפתוחה. אנדי מארי שסחב פציעה קלה בטורניר, התחיל את עונת החימר עם תקוות גדולות כשאיבן לנדל האגדי לצידו, אבל תקוות לחוד ומציאות לחוד, החימר נשאר המשטח הפחות הטוב של הבריטי ולכן גם רבע גמר אינו כשלון עבורו.

אנדי מארי מאוכזב, החימר אף פעם לא היה חבר טוב שלו (רויטרס)
אנדי מארי מאוכזב, החימר אף פעם לא היה חבר טוב שלו (רויטרס)
 

המשחק עצמו התאפיין במספר שבירות גדול יחסית, פרר בן ה-30 שבר עשר פעמים את יריבו לעומת חמש שבירות בחזרה של מארי שהצליח לגנוב מערכה לאחר שניצח בשובר השוויון של המערכה השנייה. בשתי המערכות הבאות היתרון של פרר היה ברור והספרדי היה מאושר מאוד בסיום, למרות שקרוב לודאי שייעצר בחצי הגמר לאחר מפגש עם רפאל נדאל.

פרר מאושר בסיום רבע הגמר, איך הוא יראה לאחר המפגש עם נדאל? (רויטרס)
פרר מאושר בסיום רבע הגמר, איך הוא יראה לאחר המפגש עם נדאל? (רויטרס)
 

בדרך לתואר? שארפובה וקביטוביה יפגשו בחצי הגמר
מריה שראפובה ופטרה קביטובה, שתי המדורגות הבכירות בחצי התחתון של ההגרלה, שרדו היום (רביעי) את רבעי הגמר וישחזרו את גמר ווימבלדון מהשנה שעברה בחצי גמר הרולאן גארוס.

שארפובה (2) עלתה לחצי הגמר בפעם השלישית בקריירה אחרי שגברה על קאיה קנאפי האסטונית (23) 2:6 ו-3:6 בתוך שעה ו-14 דקות. הרוסיה, שזכתה בכל הגראנד סלאמים בעבר פרט לרולאן גארוס, נותרה הפייבוריטית לזכייה אחרי ההדחות המפתיעות של סרינה וויליאמס, ויקי אזרנקה ונה לי בשלבים מוקדמים והיא עמדה בלחץ הזה בדרך חזרה למעמד ארבע הגדולות כפי שעשתה בעבר ב-2007ו-2011.

שראפובה. בכושר נהדר (GettyImages)
שראפובה. בכושר נהדר (GettyImages)
 

"אני שמחה להיות כאן ולאתגר את עצמי כל שנה מחדש. תחרויות ההכנה שלי היו טובות והעניקו לי בטחון, אני שמחה מאיך שאני משתפרת, אבל יש לי עוד שני משחקים קשים עד לתואר", אמרה שראפובה בסיום.

המשחק התחיל עם שלוש שבירות רצופות ושראפובה היתה הראשונה לשמור ל-1:3, קנאפי שמרה לראשונה במשחק ל-3:2, אבל שראפובה זכתה בשלושה משחקונים רצופים וזכתה במערכה הראשונה. קנאפי פתחה מצוין את המערכה השנייה עם שבירה ו-0:2, אבל שראפובה, שיתרונה הברור לא הוטל בספק על המגרש הגיבה בחמישה משחקונים רצופים ועלתה ל-2:5, קנאפי השיגה שבירה כששראפובה הגישה למשחק, אבל הרוסיה שברה מייד בחזרה והניפה ידיים עם חיוך גדול בסיום.

זו לא פרסומת לרכב, אלה אוהדיה של קנאפי שחוו טורניר נהדר (רויטרס)
זו לא פרסומת לרכב, אלה אוהדיה של קנאפי שחוו טורניר נהדר (רויטרס)
 

קנאפי, שהעיפה את ווזניאקי בסיבוב השלישי, תסתפק בטורניר מצוין מבחינתה והתבססות בין ה-20 הראשונות בעולם.

פטרה קביטובה, אלופת ווימבלדון, גברה במשחק צמוד על הפתעת הטורניר, ירוסלבה שבדובה מקזחסטן (142 בעולם) 6:3, 2:6 ו-4:6. "שבדובה שיחקה כאן הרבה משחקים וגם היום היתה קרובה ואני שמחה מאוד באמת להיות כאן בפעם הראשונה בחצי הגמר. גם כשהייתי בפיגור ידעתי שאני צריכה לשנות את המשחק שלי וזה לא מאוחר מדי", אמרה קביטובה המאושרת אחרי המשחק.

קביטובה. הצליחה להתאושש מפיגור מערכה (רויטרס)
קביטובה. הצליחה להתאושש מפיגור מערכה (רויטרס)
 

קביטובה לא נכנסה טוב למשחק ושבדובה, שעלתה מן המוקדמות והדיחה את נה לי בשמינית הגמר, ניצלה זאת היטב ועלתה ל-0:3 מהיר. קביטובה חזרה עם שבירה ל-2:3, אבל היא המשיכה לעשות טעויות ושבדובה שברה שוב ל-2:5, בדרך ל-3:6.

הקזחית המשיכה עם שבירה מהירה במערכה השנייה ל-0:1, אבל כאן הגיע נקודת השנוי. קביטובה הבינה שלא יהיו לה יותר הזדמנויות והתחילה לדייק ועד מהרה שברה בחזרה ל-1:1. מכאן המשחק הפך של הצ'כית, שברחה עם שבירה נוספת ל-1:4 בדרך ל-2:6 במערכה השנייה.

שבדובה, טורניר מוצלח שנעצר רק ברבע הגמר (רויטרס)
שבדובה, טורניר מוצלח שנעצר רק ברבע הגמר (רויטרס)
 

קביטובה המשיכה באותו קצב ושברה ל-0:2 במערכה השלישית, אבל איבדה ריכוז פתאום ושבדובה שברה חזרה ל-2:1, קביטובה המשיכה לטעות, שבדובה התעוררה מחדש וזכתה בעוד שלושה משחקונים ברציפות ועלתה ל-2:4. המומנטום שוב השתנה, קביטובה חזרה ל-4:5 ושבדובה לא הצליחה להגיש, הצילה מץ' פוינט, אבל נכנעה בנקודת המשחק השנייה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */