יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:44

"בשביל מה היינו צריכים את היורו הזה על הראש?"

הכבישים גרועים, יש כרטיסים ושחטאר אהודה יותר מהנבחרת. ישראלי במיל' נותן טיפ: "אל תנסו להתחבב עליהם" (אסף אבולעפיה, שליח ONE ליורו)

|
דונייצק עוד לא מוכנה והיורו כבר בפתח (יוסי ציפקיס)
דונייצק עוד לא מוכנה והיורו כבר בפתח (יוסי ציפקיס)

יש משהו קסום במדינה קשת יום שמקבלת את הזכות לארח טורניר כדורגל גדול. כי הרי המשחק הוא באמת רק התירוץ לחגיגה תרבותית ומרגשת שעוברת על המדינה המארחת. תשאלו את דרום אפריקה שגרמה לעולם שלם להתאהב. אבל מהימים הראשונים באוקראינה נדמה שהדבר האחרון שהמקומיים באמת רוצים זה את הטורניר שכל אירופה משתוקקת אליו. "מתי זה מתחיל?", הם שואלים: מתי זה נגמר?

נתחיל מהסוף: כל מי שניסה להפחיד את המגיעים למדינה ממזרח אירופה התברר כצודק. הכספים האדירים שהיו אמורים לפתור את בעיות התשתית נשארו בידי המושחתים והתוצאה היא שהתשתיות לא מוכנות, הכבישים מלאי בורות ועוברים בישובים שכוחי אל והמקומיים בעיקר עסוקים בלהתרגז על התיירים שלא מבינים את חוקי הכביש. כל אחד שפונה אליהם בשפה שנשמעת עבורם כמו ג'יבריש, אנגלית, רק מרגיז אותם עוד יותר.

במהלך היום הראשון בדונייצק המקסימה פגשנו את בוריס, בעל חברת ביטוח ישראלית לשעבר, שעזב את ארץ הקודש לאוקראינה ולצ'כיה לצורכי עסקים. "אל תנסו להתחבב עליהם, הם לא אוהבים את התיירים הזרים", שפך אור על הניסיונות העקרים ליצור אינטרקציה עם המקומיים. "עבורם אתם מייצגים את עשירי אירופה כשהם בסך הכל מנסים להתקיים. היורו מכניס כסף? אז מה. גם ככה זה מגיע רק לשכבות הגבוהות ולא אליהם".

צוות ONE נתקל בכבישי אוקראינה

כשנשיא אופ"א, מישל פלאטיני, הודיע שאוקראינה תארח בצוותא עם פולין הוא ציין ש"זאת תהיה חגיגת כדורגל במזרח אירופה". לפני מספר חודשים הוא כבר הודה שההחלטה "הייתה נמהרת", אך הוא "בטוח שיהיה טורניר מעולה". מתברר לפעמים שהפוליטיקה חוגגת גם שם וגם הצרפתי יודע את זה.

אוקראינה לא ממש מוכנה ליורו (יוסי ציפקיס)
בדרך לאצטדיון עוצרים את הטוסטוס בשדה (יוסי ציפקיס)
 

הממשלה האוקראינית קיבלה סכומי כסף אדירים להכנות אבל הכסף "נעלם", המאפיה השתלטה על מלונות כאשר אפילו האוהדים האנגלים לא יגיעו בהמונם כי דורשים מהם למעלה מ-300 יורו לאכסניה. התוצאה: האוהדים יגיעו לגיחות קצרות ויברחו ובאוקראינה מודעים לכך שהכסף הזר שהיה אמור להיכנס, יישאר בבית. ככה זה כשחושבים שכל העולם פראייר.

אוקראינה לא ממש מוכנה ליורו (יוסי ציפקיס)
אוקראינה לא ממש מוכנה ליורו (יוסי ציפקיס)
 

"האוקראינים מבינים שהחוב הלאומי הענק שנוצר יהיה חייב להיסגר איכשהו וזה על חשבון האזרחים", הסביר בוריס. "הם אומרים לעצמם 'בשביל מה היינו צריכים את זה?' והם צודקים. משפחה שמרוויחה 500 דולר לחודש רואה מול העיניים את הפוזה של הממשלה מול אירופה וזה יוצר את המרמור שלהם". לשאלה האם גביית מסים תפתור את הבעיה, הוא הגיב בצחוק: "יש מי שמשלם ויש מי שלא. זאת אוקראינה". אגב, החוב שיישאר מהטורניר נע בין 6-7 מיליארד יורו. פלא שלא ממש נחמדים למי שלא דובר את שפתם?

אך אל דאגה, גם בדונייצק העשירים הופכים עשירים יותר (יוסי ציפקיס)
אך אל דאגה, גם בדונייצק העשירים הופכים עשירים יותר (יוסי ציפקיס)
 

רוצים כרטיס?
אם פלאטיני היה עומד יחד איתנו בקופות הכרטיסים ושומע שמספר ימים לפתיחת היורו עדיין נותרו כרטיסים למשחקים של אוקראינה נגד צרפת ואנגליה, הוא היה הופך לחיוור. המדינה המארחת לא מצליחה למלא אצטדיון נגד נבחרות אטרקטיביות וזה מביך, על גבול ההזוי. דניאל, אוהד שחטאר דונייצק, ניסה לתרץ: "אני שייך לאולטראס של שחטאר והנבחרת לא ממש מעניינת. צרפת-אנגליה משחק טוב ואני אלך. אוקראינה? מעדיף את שחטאר".

&qout;יורו? רגע, עוד לא סידרתי את הדגל!&qout; (יוסי ציפקיס)
"יורו? רגע, עוד לא סידרתי את הדגל!" (יוסי ציפקיס)
 

כשניסינו לבדוק לפשר העובדה המדהימה שעדיין נותרו כרטיסים בקופות, המנהלת סגרה בגסות את חלון הקופה בטענה ש"קיבלנו הוראה לא להתראיין לאף אחד". נשארו כרטיסים? "לא עונה". מה המחיר? "לא עונה", כשהקופאים לצידה מעדיפים כל אחד לעסוק בשלו. רק אחרי בדיקה עם אחד האוהדים התברר כי 120 יורו ויש לכם כרטיס ליורו. כן, אותו יורו שמתחיל עכשיו. ההפך המוחלט והגמור למה שקורה בגמרים של ליגת האלופות.

&qout;יוצרים היסטוריה ביחד&qout; - לא כל-כך בטוח... (יוסי ציפקיס)
"יוצרים היסטוריה ביחד" - לא כל-כך בטוח... (יוסי ציפקיס)
 

ככה זה נראה שאופ"א הזמינה את עצמה למסיבה שהקהל שלה לא הכי מוזמן. נקווה שהכדורגל יצבע את האפור האוקראיני כמו שרק הכדורגל יודע.

לפחות יש שלטים שמסבירים מה קורה באוקראינה (יוסי ציפקיס)
לפחות יש שלטים שמסבירים מה קורה באוקראינה (יוסי ציפקיס)
 
וגם דגלים של המדינה לא חסרים (יוסי ציפקיס)
וגם דגלים של המדינה לא חסרים (יוסי ציפקיס)
 
ולצערים של האוקראינים, גם כרטיסים לא חסר (יוסי ציפקיס)
ולצערים של האוקראינים, גם כרטיסים לא חסר (יוסי ציפקיס)
 
ויש גם את הדבר הזה... אבל עליו תגלו רק בכתבה הבאה בסדרה (יוסי ציפקיס)
ויש גם את הדבר הזה... אבל עליו תגלו רק בכתבה הבאה בסדרה (יוסי ציפקיס)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */