יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:58

חומר אסור נמצא אצל זימרו, הרץ בספק‎ ללונדון

בדיקה שנערכה למרתוניסט מצאה חומר המצוי במשאפי אסטמה האסור לשימוש. רק כשיגיעו התוצאות של בקבוקון B ייקבע האם יוכל להשתתף באולימיפאדה

|
זוהר זימרו. לא ישתתף באולימפיאדה? (שי לוי)
זוהר זימרו. לא ישתתף באולימפיאדה? (שי לוי)

רץ המרתון, זוהר זימרו, בספק להשתתפות באולימפיאדת לונדון לאחר שהתגלה חשד להימצאות של חומר אסור בגופו. בבדיקה ראשונית שנערכה למרתוניסט נמצא אצלו חומר המצוי במשאפים לאסטמה אשר אסור לשימוש, אלא שעד אשר יגיע תוצאות בקבוקון B לא יינקטו נגדו שום סנקציות.

עד סוף השבוע הקרוב אמורות להגיע התוצאות של בקבוקון B ורק לאחר מכן ניתן יהיה לקבוע בוודאות האם זימרו אכן השתמש בחומר אסור. אם ייכשל גם בבקבוקון B הוא צפוי לספוג עונש הרחקה אוטומטי ולאבד את הזכות להתחרות באולימפיאדת לונדון.

"אני לא יכול להגיד שהוא נכשל בבדיקת סמים, כי עוד אין לי תשובה סופית, צריך להיות מאוד זהירים כי יכול להיות שיתברר שזה שום דבר", התייחס לנושא, ד"ר ז'ק אשרוב, יו"ר הוועדה למניעת סימום בספורט.

זימרו מסר בתגובה כי הוא סובל מתסמינים אסמטיים מזה שנים וריכוז נמוך של טרבוטלין שנמצא במכשיר אינהלציה בו עשה שימוש עקב התקף אסמטי ממנו סבל בסמוך למועד הבדיקה הוחדר לגופו וזאת מבלי שידע אודות הימצאותו של החומר שם. "תמיד ראיתי בתחרות הוגנת ונקייה נר לרגליי ואני בטוח שהנסיבות שהביאו לתוצאות הבדיקה לא ימנעו ממני מלייצג את ישראל במשחקים האולמפיים".

מאמו, טסמה וזמירו (יניב גונן)
זימרו (משמאל). מחכים לבקבוקון B (יניב גונן)
 

כזכור, זימרו היה לאתלט הישראלי הראשון המבטיח את מקומו באולימפיאדה לאחר שקבע 2:14.28 שעות במרתון רוטרדם באפריל 2011, תוצאה מהירה מהקריטריון האולימפי העומד על 2:15.00 שעות.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */