יום שני, 08.07.2024 שעה 07:24

כמעט ונפגע: קאמבק ענק לג'וקוביץ' בדרך לרבע

רולאן גארוס: הראשון בעולם כבר פיגר 2:0 מול המדורג 22 בעולם, אנדראס ספי, אך חזר ל-2:3 גדול. פדרר מעט התקשה מול גופן, אך גם הוא ברבע הגמר

|
ג´וקוביץ´ נושם לרווחה לאחר הניצחון הגדול (רויטרס)
ג´וקוביץ´ נושם לרווחה לאחר הניצחון הגדול (רויטרס)

אנדראס ספי, המדורג במקום ה-22 בעולם, מצא עצמו היום מוליך 0:2 במערכות מול הראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ'. רפאל נדאל שחגג יום הולדת בחדר סמוך עם נרות, עוגה והרבה תקשורת הציץ במסך וחייך, כשגם המערכה השלישית הגיעה ל-3:3. אלא שאז הצליח הסרבי להשיג ששה משחקונים רצופים וליצור לעצמו את הבטחון העצמי מחדש.

ספי נחלש והסרבי חזר עם 3:6, 5:7 ו-2:6, ניצח 2:3 במערכות ונשם לרווחה בדרך לרבע הגמר. זו הפעם השלישית בחייו של ג'וקוביץ' שהוא חוזר מ-2:0 במערכות לניצחון, הפע זה לקח לו ארבע שעות ו-18 דקות. עבור ספי היה זה משחק שלישי ברציפות בטורניר בו הוא משחק חמש מערכות, בסיבובים הקודמים ניצח האיטלקי את מיקאל קוקושקין ופררנדו ורדסקו. 

הסרבי יחכה ברבע הגמר למנצח בין לסטניסלס ואורניקה משוויץ או ג'ו וילפריד טסונגה מצרפת.  משחקם של השניים הופסק באמצע המערכה החמישית כשטסונגה מוליך 4:6, 6:7, 6:3, 6:3 ו-2:4. 

פתיחתו של המשחק לא רמזה על המשכו ונובאק ג'וקוביץ' עלה עם שבירה ל-0:3. ספי עלה על הלוח עם 3:1 והשיג שלוש נקודות שבירה, אותם ניצל וחזר ל-2:3 ו-4:4. טעויות של הראשון בעולם העניקו לספי שבירה נוספת ל-4:5 והאיטלקי היה מספיק חזק מנטלית כדי להגיש למערכה, בניצח עם 4:6. 

אנדראס ספי מגיע לעוד כדור, נתן פייט אדיר לראשון בעולם (רויטרס)
אנדראס ספי מגיע לעוד כדור, נתן פייט אדיר לראשון בעולם (רויטרס)
 

במערכה השנייה, כשכולם ציפו מנולה לחזור בגדול, שבר ספי שוב במצב של 2:2 וג'וקוביץ' ראה את יריבו עולה על האפס ל-2:4 וממשיך ל-3:5. ג'וקוביץ' הצליח לשמור בשיניים ל-4:5 והצליח לשבור את ספי במשחקון הבא ל-5:5. גם הפעם לא הגיעה הפריצה, השניים שמרו על ההגשה ל-6:6 וניגשו לשובר שוויון. הטי- ברריק הלך עם ההגשה עד 5:6 לספי, אבל חבטה איומה מקו הבסיס של הראשון בעולם לרשת, העניקה 6:7 וגם את המערכה השנייה לספי. 

בפתיחת המערכה השלישית שבר ג'וקוביץ', אבל מיד שבר ספי בחזרה. הסרבי שבר שוב ל-2:3, אך שוב פיגר 40:0 ונשבר ל-3:3. פעם נוספת הצליח הסרבי לשבור וספי שנחלש לא הצליח למנוע מג'וקוביץ לצמק ל-2:1 במערכות. 

ג´וקוביץ´ מנסה להבין מה לא עובד (GettyImages)
ג´וקוביץ´ מנסה להבין מה לא עובד (GettyImages)
 

הראשון בעולם המשיך עם עוד שלושה משחקונים רצופים ועלה ל-0:3. ספי לא נשבר, עלה על הלוח ובהמשך הראה שרוח הלחימה עדין כאן ושבר ל-2:3. המשחקון הבא היה צמוד, ג'וקוביץ' החמיץ בו כמה וכמה נקודות שבירה וספי חזר ל-3:3 אחרי 6 מצבי שוויון במשחקון. השניים המשיכו עם ההגשה ובפיגור 6:5, העלה ג'וקוביץ את הרמה, שבר את ספי ל-5:7 והישווה ל-2:2 במערכות.

אנדראס ספי תופס את הראש, פיספס הזדמנות גדולה (רויטרס)
אנדראס ספי תופס את הראש, פיספס הזדמנות גדולה (רויטרס)
 

גם מערכה החמישית לא נכנע ספי בקלות וההגשות נשמרו עד שג'וקוביץ' שבר ל-2:4, ספי עוד החמיץ נקודת שבירה, אבל הסרבי שמר ל-2:5 בדרך ל-3:6 ומקום ברבע הגמר. 

גם פדרר לא ליקק דבש בשמינית הגמר
דייויד גופן, לאקי לוזר בן 21 מבלגיה, שמעולם לא שיחק בהגרלה ראשית של גראנד סלאם, מתח את אלוף 16 הגראנד סלאמים, רוג'ר פדרר, במשך שתי מערכות ורק כשפדרר שבר בסוף המערכה השנייה, השתנה המומנטום ופדרר השתלט על המשחק וניצח 7:5, 5:7, 2:6 ו-4:6 כשגופן, המדורג 119 בעולם, ונראה כמו נער בן 16, נשאר עם המחמאות ואולי גם עם עתיד גדול.

למרות שניצח, איבד פדרר מערכה שלישית באליפות ובטוח שהוא לא מרוצה מהמשחקו לקראת השלבים המכריעים בטורניר, שם יתמודד מול יריביו המושבעים ג'וקוביץ' ונדאל.

פדרר מניף את ידו לאחר המאבק עם גופן האלמוני (רויטרס)
פדרר מניף את ידו לאחר המאבק עם גופן האלמוני (רויטרס)
 

בסיום אמר גופן: "זו חוויה להגיע מן המוקדמות והדובדבן על העוגה היה לשחק נגד רוג'ר כאן. אני לא אסתיר שיש תמונות של רוג'ר שמקשטות את חדר השינה שלי. התקדמתי מאוד בטורניר הזה". פדרר ששמע את גופן צחק ואמר: "היה לי קשה היום, הייתי עצבני, לא היכרתי אותו, אבל אני אפגוש אותו מאחורי הקלעים ואלמד להכיר אותו. הוא רק בן 21, יש לו עתיד גדול ואפילו על הדשא בעונה הקרובה".

הבלגי שהפסיד בסיבוב המוקדמות השני בטורניר ונכנס רק כלאקי לוזר בעקבות פרישה, שיחק באופן חופשי ומלא בטחון. למרות שהחמיץ חמש נקודות שבירה, הצליח לעשות זאת במשחקון ה-12 ועלה ל-0:1 במערכות. המשחק הצמוד נמשך גם במערכה השנייה, אלא שביתרון 5:6, ללא שבירות, הצליח פדרר לשבור סוף סוף ולזכות במערכה השנייה.

גופן מקבל כבוד מפדרר, לאקי לוזר במלוא מובן המילה (רויטרס)
גופן מקבל כבוד מפדרר, לאקי לוזר במלוא מובן המילה (רויטרס)
 

בשלב הזה התעייף גופן והשוויצרי השתלט על המשחק, שבר פעמיים בדרך ל-2:6 במערכה השלישית וברח ל-0:2 מהיר גם ברביעית. גופן המשיך להילחם עד סוף המערכה, התקרב לפדרר אך זה סגר 4:6 בתוך קצת פחות משלוש שעות ויחכה ברבע הגמר למנצח בין חואן מרטין דל פוטרו ותומס ברדיך.  משחקם של השניים הופסק בתום שלוש מערכות בגלל החשיכה. דל פוטרו מוליך 6:7, 6:1 ו-3:6. 

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */