יום שני, 08.07.2024 שעה 07:55

אחרי סרינה: ויקי אזרנקה הודחה מהרולאן גארוס

המדורגת ראשונה הופתעה 6:2 ו-7:6 (7:5) ע"י סיבולקובה ותנסה להתאושש בטורניר ווימבלדון. אירני הדיחה את קוזנצובה (0:6 ו-5:7) ותפגוש את קרבר ברבע

|
אזרנקה מתקשה ללחוץ יד לסיבולקובה (רויטרס)
אזרנקה מתקשה ללחוץ יד לסיבולקובה (רויטרס)

עוד הפתעת ענק ברולאן גארוס. דומיניק סיבולקובה הסלובקית העיפה היום (ראשון) בשמינית הגמר את הראשונה בעולם, ויקטוריה אזרנקה, עם 2:6 ו-6:7 (5:7). אזרנקה שנחשבת לטניסאית הדומיננטית ב-2012 ואלופת אוסטרליה הפתוחה כבר ניצלה מהפסד לסלובקית הקטנה (160) בטורניר מיאמי, אבל הפעם הגיעה סיבולקבה עם רוח לחימה, כושר מצוין ובעיקר ביטחון מול הבלארוסית.

סיבולקובה ברחה במערכה הראשונה לאחר ששברה פעמיים ל-2:4 ול-2:6. אזרנקה שברה ל-1:2 במערכה השניה, אבל סיבולקובה חזרה עם שלושה משחקונים רצופים ל-2:4.

אזרנקה שבה ושברה ל-4:4 ובהמשך ל-5:6, אבל הסלובקית שברה בחזרה ל-6:6 והשתיים הגיעו לשובר שוויון שבו ברחה סיבולקובה ל-3:6 וניצחה 4:7. הסלובקית השתטחה על החימר בצרחות בסיום וחגגה בגדול רבע גמר ראשון ברולאן גארוס ושני בקריירה אחרי שעשתה זאת גם בווימבלדון בשנה שעברה.

אזרנקה ממשיכה בקו הירידה שלה בעונת החימר ותחפש להתאושש בטורניר ווימבלדון. סיבולקובה תשחק ברבע הגמר מול אלופת ארה"ב הפתוחה, סאם סטוסר שניצחה את סלואן סטיפנס האמריקנית בת ה-19, 5:7 ו-3:6. סטיפנס הוליכה 4:5 והגישה למערכה, אך לא עמדה בלחץ וסטוסר, פיינליסטית 2010, לקחה ששה משחקונים ברצף  בדרך לרבע הגמר.

סיבולקובה מאושרת על החימר (רויטרס)
סיבולקובה מאושרת על החימר (רויטרס)
 

מוקדם יותר נקבע כי המדורגת עשירית אנג'ליקה קרבר מגרמניה ושרה אירני המפתיעה מאיטליה תיפגשנה ברבע הגמר. קרבר שהפכה בחודש האחרון לגרמניה הבכירה בדרוג העולמי ונכנסה לטופ-10, גברה בשמינית הגמר על הקרואטית פטרה מרטיץ' (50 בעולם) 3:6 ו-5:7.

אנג´ליקה קרבר אחרי שניצחה (GettyImages)
אנג´ליקה קרבר אחרי שניצחה (GettyImages)
 

קרבר שברה במערכה הראשונה ל-0:2, מרטיץ' חזרה ל-2:2, אבל נשברה שוב ל-5:3 וקרבר הגישה למערכה בהצלחה. הגרמניה ברחה גם ל-2:4 במערכה השניה, אבל אז חזרה מרטיץ' בגדול ל-4:5. השתיים המשיכו להיאבק, קרבר שברה ל-5:6 ובמשחקון הבא שהיה צמוד ניצחה בנקודת המשחק השלישית כשהיא רצה לדרופ-שוט ליד הרשת וחובטת ווינר.

קרבר בת ה-24 הייתה עוד טניסאית בינינית בסבב, עד שפרצה בשנה שעברה באליפות ארצות הברית, שם הגיעה עד חצי הגמר. מה שנחשב אז למקרי, הפך ליציבות מדהימה. קרבר זכתה מאז בפאריס ובקופנהגן והיא מגיעה באופן קבוע לשלבים המכריעים בכל טורניר. 

קוזנצובה אומרת שלום לרולאן גארוס (רויטרס)
קוזנצובה אומרת שלום לרולאן גארוס (רויטרס)
 

אירני מהמקום ה-21 בעולם ניצחה בשמינית הגמר את סבטלנה קוזנצובה 0:6 ו-5:7. גם האיטלקיה נמוכת הקומה בעולם הטניס (1.65 מטר) היא סיפור הצלחה אדיר השנה. אירני זכתה השנה בשלושה תארי חימר רצופים, אמנם בטורנירים קטנים, אבל לפניהם הפתיעה כשהגיעה לרבע גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה.

עם תוצאה של רבע גמר שני בגראנד סלאם העונה, תהפוך אירני לאיטלקיה מספר אחת בדירוג, לפני פרנצ'סקה סקיאבונה ופלאביה פנטה, ותתקרב לאזור המקום ה-15 בעולם. 

שרה אירני מתקשה להאמין שניצחה את קוזנצובה (רויטרס)
שרה אירני מתקשה להאמין שניצחה את קוזנצובה (רויטרס)
 

אירני שהדהימה את אנה איבנוביץ' בסיבוב הקודם, שיחקה מצוין במערכה הראשונה בעוד קוזנצובה (שהדיחה את אגה רדוונסקה) העיפה בעיקר כדורים החוצה. כשאירני הוליכה 0:6 ו-0:2, נכנסה למשחק קוזנצובה אלופת 2009, השוותה ל-2:2 ואף עלתה ל-3:5 כשהיא מגישה למשחק. אבל אז שברה אירני ועם המומנטום זכתה בארבעה משחקונים רצופים בדרך לרבע הגמר הדי פתוח מול קרבר. 

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */