יום שני, 08.07.2024 שעה 07:09

מימון: היו בעיטות שהזכירו את מה שקרה בכדורגל

יממה לאחר הזכיה של מכבי ראשל"צ באליפות, בקבוצות מודים שהאלימות העיבה על המשחק. נאמן: "ההתנצלויות לא חיפו", פלח: "כולם אשמים"

|
עידן מימון בשדה הקרב (יניב גונן)
עידן מימון בשדה הקרב (יניב גונן)

יום לאחר המשחק המכריע בפלייאוף הכדוריד, הרגשות בהפועל ומכבי ראשל"צ מעורבים בעקבות התקרית המכוערת בסיום כאשר פרצה תגרה המונית בין שחקני וספסלי שתי הקבוצות. כאשר שוטרי היס"מ שנכחו במקום, נאלצו להפריד בין הניצים.

מכבי ראשל"צ שזכתה באליפות רביעית ברציפות בתום סדרה מרתקת של חמישה משחקים, קיוותה לחגוג את האליפות בצורה משמחת יותר, אך התקרית בסיום העיבה כאמור על השמחה.

קפטן הצהובים יואב נאמן אמר לאחר הזכייה בתואר: “הסדרה הייתה סוחטת מנטאלית. תמיד סדרה בתוך העיר היא קשה מאוד. שיחקנו את שלושת המשחקים האחרונים של הסדרה בחמישה ימים".

"זה סיום יוצא דופן לעונה ארוכה ומתישה עם הרבה מכשולים ועליות וירידות זה היה באמת הדובדבן לעונה מיוחדת. התקרית בסוף מעיבה על הכל, הסדרה הייתה אגרסיבית אך עדיין הוגנת. זה חבל מאוד כי אנחנו מנסים לדבר על טוהר הספורט למרות שהוא מאוד אגרסיבי".

מכבי ראשל"צ חוגגת אליפות בכדוריד

"יש יריבות ספורטיבית עמוקה ואמיתית, אנחנו לא נמצאים בספורט של כסף. זה לא מצטלם ולא נראה טוב וגם ההתנצלויות בסיום לא כיפו על זה, לפעמים קשה להפריד בין מה שקורה על המגרש למה שקורה מחוץ למגרש”.

ואילו יו"ר מכבי ראשל"צ, יוסי גבע הוסיף: “הייתה אחת העונות היותר ארוכות ומאתגרות. התחלנו נורא מוקדם בגלל מוקדמות ליגת האלופות, וזה חוויה להיות במפעל הזה. זה אתגר ארגוני ומקצועי, עשינו מהלכים יפים שהספיקו לנו למקום השלישי בבית. והגענו לשמינית גמר גביע הEHF, שזה המפעל השני בחשיבותו, שמשחקות בו קבוצות כמו ריין נאקר שהייתה בשנה שעברה בפיינל פור. זו חוויה מדהימה שהיא גם עוד צעד קדימה לכדוריד הישראלי”.

המהומה בסיום (יניב גונן)
המהומה בסיום (יניב גונן)
 

גבע דיבר גם על סדרת הגמר והוסיף: “הסדרה מול הפועל הייתה נדנדה. מעבר לכך היה בסדרה הזו הכל, גם קהל, גם מתח, גם רמה גבוהה. היו המון אתגרים מקצועיים בסדרה הזו וגם נאלצנו להתמודד עם שחקן גדול כמו בוטוליה. כיף לקחת אליפות ואנחנו מאוד שמחים. כולם מצרים על התקרית בסיום, היא הייתה נורא מיותרת, הענף הוא נורא חברי ואינטילגנטי. האווירה בין הקהלים היא בדרך כלל נכונה והוגנת, גם ההתלהמויות שהיו עד עכשיו היו לא משמעותיות, אך התקרית אתמול חצתה קו אדום, זה פוגע בשתי הקבוצות ובעיר ראשל"צ".

מנגד בצד האדום של העיר יו"ר הפועל ראשל"צ, דודי פלח אמר: "הסדרה הייתה סדרה מצויינת וטובה, מאוד מותחת וחוץ מהמכות המגעילות בסוף שגנבו את ההצגה, הייתה סדרה טובה. אני אישית עוד לא ראיתי מה קרה שם וזה ממש לא משנה מי התחיל ומי ממשיך, אף אחד לא יוצא נקי, כולם אשמים.”

המהומה בסיום (יניב גונן)
עידן מימון ושוטר יס"מ. מחזה לא שגרתי במגרשי כדוריד (יניב גונן)
 

שחקנה של הפועל ראשל"צ, עידן מימון סיכם את העונה: “הייתה סדרה מעניינת ומרתקת, הוסיפה הרבה זכויות לכדוריד שהוא ענף מעניין ומרתק. הייתה אווירה מדהימה וחבל על מה שקרה בסוף שקילקל את הכל, הבעייה היא שזה מה שזוכרים. זה בכלל לא משנה מי התחיל, זה גועל נפש וזה פוגע בנו ובענף, אנחנו בועטים בענף שאנחנו כ"כ אוהבים.

"היו ידיים ובעיטות שעפו באוויר שהזכירו קצת מה שקרה בכדורגל. אני לקחתי צעד אחורה וניסיתי להרגיע, לא הרמתי יד על אף אחד, אם אני הייתי מעורב זה היה יותר מתנפח. בוא נראה את האיגוד לוקח את הוידאו ומעניש את כל האשמים.”

המהומה בסיום (יניב גונן)
ההתנגשות בין השחקנים (יניב גונן)
 

מימון דיבר גם על העתיד והוסיף: "אני כנראה נשאר גם בעונה הבאה, זה קשה בגילי לסחוב עונה שלמה, שיחקתי עם זריקות בשני המשחקים האחרונים. אפילו הפזיותרפיסט אמר לי שהוא ידע שאני לא אפסיד את המשחק, אז הוא נתן לי זריקה, הוא המליץ לי בכלל לא לשחק. לא הרגשתי את הרגל, וקיבלתי עוד מכה בקרסול באמצע המשחק. זו הייתה עונה טובה וקשה, בטוח שבעתיד יהיה טוב”.

בתוך כך אבישי סמולר, שחקן נבחרת ישראל ולמגו הגרמנית בשנתיים האחרונות, נמצא בדרך להפועל ראשל"צ. סמולר, שסגר 5 שנים בגרמניה, מהם 3 שנים בבונדסליגה, שנחשבת לליגה הטובה בעולם, נמצא במו"מ מתקדם עם קבוצת נעוריו ונראה כי דרכו חזרה לקבוצה סלולה. בראשל"צ אמרו על כך: "אנחנו מדברים עם אבישי ועדיין יש פערים.”

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */