יום שישי, 05.07.2024 שעה 08:08
מוקדמות יורובאסקט 23-24
4152-1752סלובניה1
3149-1492פורטוגל2
3158-1512ישראל3
2166-1502אוקראינה4
לוח משחקים
  • סלובניה
  • 79 - 88
  • ישראל
  • אוקראינה
  • 79 - 77
  • פורטוגל

עומרי כספי: כבוד להיות מועמד לתפקיד הקפטן

פורוורד קליבלנד והנבחרת התייחס לסוגייה במסע"ת שערך האיגוד לקראת פתיחת מוקדמות היורובאסקט. שיבק: "המטרה היא לעלות לאליפות, אך יהיה קשה"

|
כספי:
כספי: "כיף לדבר עיברית באימונים" (חגי ניזרי)

במסיבת עיתונאים מיוחדת שערך איגוד הכדורסל לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות אליפות אירופה הציגו יו"ר האיגוד, אבנר קופל, ומאמן הנבחרת הלאומית, אריק שיבק, את המטרות לקיץ הקרוב, שהן כמובן העפלה לאליפות אירופה שתיערך בסלובניה בקיץ 2013.

כזכור, הנבחרת הוגרלה לבית קשה עם הנבחרות החזקות של סרביה ומונטנגרו וכן עם סלובקיה, איסלנד ואסטוניה. שתי הראשונות בכל בית יעפילו אוטומטית לאליפות אירופה ואיתן ארבע הנבחרות שיסיימו במקום השלישי עם המאזן הטוב ביותר.

את האימונים הרשמיים יחלו חניכיו של שיבק ב-9 ביולי באולם הביתי של מכבי ראשל"צ.  תוכנית האימונים של הנבחרת כוללת שלושה טורנירי הכנה. הראשון ייתקיים כבר שבוע לאחר תחילת האימונים כשתיסע הנבחרת לטורניר באוקראינה, לאחר מכן תערוך טורניר באוסטריה וטורניר ההכנה האחרון ייערך בארץ בין השלישי לשמיני באוגוסט, בהשתתפותן של רומניה, בלגיה ויריבה נוספת שעדיין לא נקבעה.

שיבק: המטרה להעפיל לאליפות אירופה

במסיבת העיתונאים נכחו גם שלושה מכוכבי הנבחרת, עומרי כספי, יותם הלפרין וליאור אליהו, שסיפרו על פתיחת ההכנות לקמפיין. ראשון לדבר היה המאמן הלאומית, אריק שיבק: "שוב "זכינו" בהגרלה קשה עם מונטנגרו וסרביה. כמו כן, אסטוניה, איסלנד וסלובקיה הן נבחרות מסוכנות. אנחנו לא קובעים מטרות בהתאם ליריבות, שמנו לעצמנו מטרה לעלות שוב לאליפות אירופה ואני מקווה שכמו לפני שנתיים, אז הצלחנו להעפיל בצורה מרשימה ישירות מהטורניר הזה, נצליח לעשות זאת גם הפעם. כאחד שראה את האסטונים, אני יודע שהם נבחרת מאוד מסוכנת שדומה מאוד לפינלנד, לה הפסדנו בטורניר המוקדמות הקודם".

אריק שיבק (חגי ניזרי)
אריק שיבק, מתכוננן לחודש קשה ועמוס לנבחרתו (חגי ניזרי)
 

שיבק התייחס לעומס ולסגל שייקח חלק בטורניר: "קחו בחשבון שאנחנו הולכים לשחק עשרה משחקים בשלושים יום. זה מאוד מורכב וקשה אבל יש לנו שחקנים בנבחרת שכבר רגילים לזה, אבל כנבחרת אנחנו לא רגילים לזה. איבדנו מתאזרח מאוד משמעותי שכולם מאוד אהבנו אותו. דייויד בלו תרם המון לנבחרת ולזכותו ייאמר שהוא תרם לא רק בקליעה משלוש אלא בכל התחום של הגנה וקבוצתיות. אנחנו מחפשים מתאזרח חדש ומקווים שבשבועות הקרובים נקבל החלטה לגביו. יניב גרין מתחתן בקיץ ולכן יתחיל להתאמן איתנו רק לאחר המשחק הראשון".

"טל בורשטיין לא פה ואנחנו נקבע את הקפטן החדש בשבועיים-שלושה הקרובים. עודד קטש לא היה קפטן בנבחרת ישראל כך שאני לא מזלזל בתפקיד אבל בואו לא נעשה מזה משהו יותר ממה שזה", אמר המאמן על סוגיית הקפטן. "היתרון שלנו הוא שאנחנו לא נבחרת ישנה, אלא יש המשכיות. זה דבר נפלא שיושבים פה אנשים שכבר משחקים לא מעט שנים ביחד. מאוד הייתי רוצה שנשפר את רמת האגרסיביות שלנו בשני חלקי המגרש, כדי להשתדרג, שם אנחנו צריכים להשתפר. אנחנו מקבלים היום כל מה שאנחנו רוצים ומשדרגים את פעילות הנבחרת, אני מקווה שב-2013 נהיה בסלובניה".

הלפרין, כספי ואליהו, מי יהיה קפטן הנבחרת בקמפיין הקרוב? (חגי ניזרי)
הלפרין, כספי ואליהו, מי יהיה קפטן הנבחרת בקמפיין הקרוב? (חגי ניזרי)
 

נציגנו ב-NBA, עומרי כספי, אמר: "תמיד כיף לחזור לארץ ולנבחרת. לדבר עברית עם השחקנים שאיתם גדלתי זה כיף. הבית שלנו מאוד קשה אבל יש לנו נבחרת מאוד מוכשרת וזה משהו שאנחנו רגילים אליו מהקיצים האחרונים. מה שמייחד את הנבחרת שלנו זה שכל אחד נותן מעצמו למען הנבחרת".

"זה כבוד גדול עבורי שמדברים עליי כמי שעשוי להיות הקפטן, אבל בסופו של דבר לא משנה מי יהיה זה. לצערי לא שיחקתי באליפות אירופה האחרונה ואני מאוד רוצה לשחק עם הנבחרת בקיץ הזה" סיכם פורוורד קליבלנד.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */