יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:56

שירת הסרינה: וויליאמס הודחה מהרולאן גארוס

סנסציה אדירה בצרפת: האמריקנית הופתעה 4:6, 7:6 (7:5) ו-6:3 בסיבוב הראשון ע"י רוזאנו המדורגת 115 בעולם. נדאל ושארפובה טיילו לסיבוב השני

|
סרינה ווילאמס על הפנים, תרתי משמע (רויטרס)
סרינה ווילאמס על הפנים, תרתי משמע (רויטרס)

סנסציה ענקית התרחשה הערב (שלישי) ברולאן גארוס. וירג'יני רוזאנו הצרפתיה הדיחה אחרי דרמת ענק במגרש המרכזי את הפייבוריטית לזכייה, סרינה וויליאמס, עם 6:4, 6:7 (5:7) ו-3:6. זו הפעם הראשונה בקריירה של סרינה שהיא מודחת בסיבוב הראשון בגראנד סלאם וזה מגיע כשהיא בכושר מצוין וגילתה עליונות לאורך כל עונת החימר.

למרות שרוזאנו, המדורגת במקום ה-115 בעולם, פתחה עם 1:3, חזרה סרינה והשתלטה על המערכה הראשונה עם 4:6. המערכה השנייה היתה צמודה והגיעה לשובר שוויון בו סרינה הוליכה 1:5. ברגע זה קרה דבר מדהים, רוזאנו זכתה בשש נקודות רצופות, ניצחה בשובר השויון 5:7 ואחרי שעתיים לקחה את המשחק למערכה שלישית.

וויליאמס נעלמה מהמגרש, רוזאנו עשתה לעיני הקהל שלה כל מה רצתה וברחה ל-0:5 מדהים. וויליאמס שנראתה המומה, מיואשת ועל סף דמעות, התחילה בקאמבק שלה וחזרה בגדול עד 3:5.

במשחקון התשיעי, שקשה לזכור דרמטי ממנו, עלתה רוזאנו שבע פעמים לנקודות משחק. נקודות אשר הלכו לאיבוד באופן דרמטי אחת אחרי השנייה, בתווך היו לסרינה חמש נקודות שבירה, אך גם האמריקנית החמיצה את הנקודות החשובות בזו אחר זו.

ווילאמס ורזנו (רויטרס)
ווילאמס ורוזאנו, אחת מחייכת, השנייה קצת פחות (רויטרס)
 

בשיאה של הדרמה, בנקודת המשחק השמינית, יתרה סרינה את הכדור החוצה, כל הקהל נעמד על הרגליים, עודד את השחקנית הצרפתיה, שנחרטה בספרי ההיסטוריה כשהיא מחוללת את ההפתעה הכי גדולה ברולאן גארוס, מאז הדיח סודרלינג את נדאל בשמינית הגמר של 2009.

רוזאנו שסבלה מהתכווציות שרירים בסוף המשחק, עמדה בסיום בצד המגרש כשהיא בוכה וקהל האלפים הריע לגיבורה הגדולה שלו. 14 שנים ו-46 טורנירים לקחו עד סרינה הודחה בסיבוב הראשון של גראנד סלאם, עכשיו נותר לה להתחיל להתכונן לווימבלדון.

רזנו (רויטרס)
רוזאנו רגע אחרי הניצחון הגדול בחייה (רויטרס)
 

"עשיתי כ"כ הרבה טעויות, זה לא המשחק שאני משחקת בד"כ אבל אלה החיים", אמרה וויליאמס והוסיפה על מה שעבר לה בראש במהלך המשחקון האחרון והדרמטי: "כל הזמן חשבתי שאם אשבור עכשיו, אני אגיש במשחקון הבא".

"הייתי צריכה להוציא מתוך תוכי הכל כדי לנצח אלופה נפלאה ואפשר היה לראות שעד הסוף היא נתנה הכל" אמרה רוזאנו. "הייתי צריכה להשיג את הניצחון בעצמי כי היא לא נתנה לי מתנות, הייתי חזקה מנטלית ונתתי הכל". לפני שנה איבדה הצרפתיה בטרגדיה נוראית את מאמנה שבוע לפני הרולאן גארוס. רוזאנו עלתה לשחק והפסידה בסיבוב הראשון.

המרוויחה הגדולה מההדחה של סרינה, היא מריה שראפובה שהייתה אמורה לפגוש את סרינה ברבע הגמר. הרוסיה הביסה 0:6 ו-0:6 את אלכסנדרה קדאנטו (75 בעולם). בת ה-21 מרומניה ניסתה להילחם, אבל המקסימום שהגיעה היו כמה משחקונים צמודים, כששראפובה לא מוותרת ולא מורידה את הגז לרגע. יריבתה הבאה של שראפובה תהיה איומי מוריטה מיפן שגברה על פולונה הרצוג הסלובנית 6:3, 4:6 ו-3:6.
 

מריה שראפובה מגישה, הלך לה יותר קל משהיא חשבה (GettyImages)
מריה שראפובה, עשתה את שלה וקיבלה בשורה טובה (GettyImages)
 

גם קרולין ווזניאקי, המדורגת 9, שהביסה 1:6 ו-0:6 את אלני דנילידו מייון והייתה אמורה לפגוש את סרינה בשמינית הגמר, חשה הקלה. פטרה קביטובה גברה 1:6 ו-2:6 על אשלי ברטי האוסטרלית בת ה-16 שקיבלה כרטיס חופשי, ולרוע מזלה קיבלה את הטניסאית הכי אגרסיבית בסבב בסיבוב הראשון. ברטי נתנה פייט בתחילת כל מערכה אבל גם קביטובה בהילוך שני היתה גדולה עליה.

פרנצ'סקה סקיאבונה, אלופת הטורניר מ-2010 והפינליסטית מהשנה שעברה, ניצחה בקרב וותיקות את קימיקו דאטה קרום בת ה-41 מיפן 3:6 ו-1:6. סקיאבונה תפגוש את צבטנה פירונקובה מבולגריה שהפתיעה את יאנינה ויקמאייר שדועכת העונה, 6:3, 0:6 ו-3:6.

פטרה קביטובה  (GettyImages)
אשלי ברטי רודפת אחרי הכדור בצרפת (GettyImages)
 

אנסטסיה פאבלוצ'ינקובה (22) ניצחה את גרטה ארן הונגריה 4:6 ו-4:6. יוליה גרגראס מגרמניה (25) היתה מאושרת עם 6:7 ו-4:6 מול לוסי הארדצ'קה הצכית המסוכנת שהגיעה לחצי גמר מדריד לפני מספר שבועות. המדורגת 16, מריה קרילנקו מרוסייה עברה לסיבוב השני עם 1:6 ו-2:6 על ויקטוריה לארי המקומית.

רפאל נדאל, אנדי מארי ודוד פרר לא התקשו בדרך לסיבוב השני
רפאל נדאל, אלוף הרולאן גארוס שש פעמים, פתח את השתתפותו בטורניר עם 2:6, 2:6 ו-1:6 קליל מול סימונה בוללי האיטלקי. יריבו הבא של נדאל יהיה דניס איסטומין האוזבקי שהביס 2:6, 1:6 ו-3:6 את איגור קוניצין מרוסיה.

רפאל נדאל חוגג באיפוק את העפלתו לסיבוב השני (רויטרס)
רפאל נדאל חוגג באיפוק את העפלתו לסיבוב השני (רויטרס)
 

אנדי מארי הלך בעקבות נדאל וצלח את הסיבוב הראשון לאחר שניצח את טסומה איטו היפני 1:6, 5:7 ו-0:6 ולמרות שהיפני היקשה עליו במערכה השנייה. המדורג שישי דוד פרר מספרד לא התקשה מול לוקאס לאקו הסלובקי, 4:6, 3:6 ו-1:6. ינקו טיפסרביץ' הסרבי המדורג שמיני, איבד מערכה מול סאם קווארי האמריקני שפתח מצוין אבל התעשת בזמן וניצח 6:2, 4:6, 6:7 ו-3:6.

רישאר גסקה (17) המקומי, הצליח להתרכז במגרש המרכזי מול הקהל האוהב וניצח את יורגן זופ האסטוני 3:6, 4:6 ו-6:7. גסקה יפגוש בגרגור דימיטרוב מבולגריה. סרגיי סטחובסקי מאוקראינה השלים נצחון גדול על המדורג 16, אלכסנדר דולגופולוב מאוקראינה 7:6, 4:6, 6:7, 6:3 ו-3:6 במשחק שהופסק אתמול עקב חשיכה.

 דוד פרר  (GettyImages)
דוד פרר, גם הוא לא ממש התקשה במשחק הפתיחה (GettyImages)
 

ג'רמי שארדי המקומי ניצח בעוד מרתון מותח ב-5 מערכות את ין סון לו מטיוואן 4:6, 1:6, 7:6, 6:3 ו-9:11 כשהוא מליח לסגור את המשחק בנקודת המשחק החמישית לקול שאגות הקהל.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */