יום שני, 08.07.2024 שעה 04:20

הפועל ראשל"צ כפתה משחק 5 עם 27:30 על מכבי

גמר יד: האדומים לא איפשרו ליריבה לחגוג אליפות באולמם הביתי והסדרה תוכרע ביום רביעי. בוטוליה הוביל עם 9. מאור: "הפועל נתנה 200%"

|
שחקני הפועל ראשל
שחקני הפועל ראשל"צ חוגגים (יניב גונן)

הפועל ראשון לציון ניצחה הערב (שני) 27:30 את מכבי ראשון לציון וכפתה משחק חמישי בסדרת הגמר בכדוריד. הסדרה במצב של 2:2 ותוכרע ביום רביעי במשחק המכריע בבית מכבי.

כמו קודמיו, גם המשחק הרביעי ענה על הציפיות. אינספור הרחקות לשתי דקות, כרטיסים צהובים, עימותים ושערים יפים הביאו לדרבי חם ולוהט לעיני הקהל באשלים.

מכבי פתחה טוב ועלתה ל-6:8, אבל צ'ודנובסקי ובוטוליה החזירו את האדומים לעניינים ואף הביאו למהפך עד להפסקה, אליה ירדה הפועל ביתרון 14:17.

המשחק המשיך להיות צמוד כשמריאן ורושקה מחזיקים את האלופה, אבל בוטוליה (תשעה שערים במשחק) לא מאפשר להם לברוח. מי שחתום אולי על השער החשוב במשחק הוא יוני רוזנטל, אקס מכבי, שקבע 25:26, מזה לא הצליחו הצהובים לחזור.

פרנקל: הבאנו אנרגיות מחודשות

כבשו להפועל: בוטוליה 9, מימון 6, לפ וצ'ודנובסקי 4 כ"א, רוזנטל 3, גיא כהן ויותם טל 1 כ"א. כבשו למכבי: מריאן 9, רושקה 7, לנגליב, אהרון, נאמן, אברהם ודור גבע 2 כ"א, רוזנטל 1.

שחקני הפועל והקהל בטירוף (יניב גונן)
שחקני הפועל והקהל בטירוף (יניב גונן)
 

לפני המשחק נבחרה שביעיית העונה: טל הרשקוביץ, נובאק בוסקוביץ', ויורל מזילו, בויאן בוטוליה, גל אברהם, עומר דבדה וסרג'ן ג'ורג'ביץ'.

שביעיית העונה (יניב גונן)
שביעיית העונה (יניב גונן)
 

פרנקל: "לא הורדנו את הראש", מאור: "הפועל נתנה 200 אחוז"
המאמן המנצח, סער פרנקל, אמר בסיום:‏ "מה שניצח את המשחק זו הנתינה וההקרבה של השחקנים.‏ גם כשהיינו עם הגב אל הקיר ידענו לא להוריד את הראש, בדקות שהם חזרו הרגענו את השורות והצלחנו להביא אנרגיות מחודשות.‏ שלושה דברים יכריעו את המשחק השלישי -‏ הפציעות שמשפיעות על השחקנים,‏ ההיבט המנטאלי שאני מקווה שאנחנו לא בחיסרון ממכבי ושיפוט טוב.‏ אני רוצה שתהיה אחידות מבחינת השיפוט,‏ אם זה יקרה יהיה לנו משחק חמישי אדיר מצד שתי הקבוצות".‏

סער פרנקל (יניב גונן)
סער פרנקל. "הבאנו אנרגיות מחודשות" (יניב גונן)
 

מאמן מכבי, גלעד מאור, אמר:‏ "הפועל נתנה ‏200‏ אחוז ולא הצלחנו להפוך את המשחק.‏ לא שיחקנו טוב בהגנה ובהתקפה ולא הצלחנו לעשות סטופים.‏ מגיע כל הכבוד לעידן מימון,‏הוא מצליח למצוא כוחות הירואים כל פעם מחדש.‏בשנה שעברה כל קבוצה ניצחה בחוץ והשנה כל קבוצה ניצחה בבית. אנחנו מגיעים למשחק החמישי עם הפרש שערים עדיף,‏ לא נשחק על תיקו, אבל אני בהחלט קונה תוצאה כזאת. אני בטוח שהרבה אנשים שמחים היום ומקווה שהמעט יותר ישמחו ביום רביעי".

מחצית ראשונה
בוטוליה עלה חד וכבר לאחר 40 שניות הפציץ את החיבורים של סטראט, 0:1 הפועל. המשחק הפך ללוהט כבר בפתיחה ולאחר 01:40 דקות הורחק גידי שירי לשתי דקות לאחר שהעיף את עופר לוזון. המומנטום התהפך ושתי מתפרצות של מכבי הסתיימו בשערים קלילים של אהרון שהעלה את הצהובים ל-1:3.

רוזנטל מנסה לעצור את נאמן (יניב גונן)
רוזנטל מנסה לעצור את נאמן (יניב גונן)
 

גיא כהן החטיא מצב נוח מצד אחד, מכבי יצאה למתפרצת ומריאן מצא את הרשת בדרך ל-2:5. רוזנטל צימק, אבל מהלך נפלא של לנגליב הסתיים בשער ו-3:6. הפועל התעוררה ובוטוליה השווה ל-6:6 מזריקת עונשין. לנגליב ומריאן החזירו את היתרון לצד הצהוב, 6:8. שערים של רוזנטל ושירי איזנו שוב, הפעם ל-8:8. שירי כבש שער נוסף וסידר להפועל יתרון ראשון, 8:9.

עמיר אהרון מרחף (יניב גונן)
עמיר אהרון מרחף (יניב גונן)
 

האלופה המשיכה לצאת למתפרצות קטלניות ושער של דור גבע אחרי אסיסט של מריאן החזיר לה את היתרון, 9:10. איבוד כדור טפשי של בוטוליה הביא למתפרצת נוספת, הפעם מריאן היה זה שסיים והעלה ל-10:11. מימון צינן את ההתלהבות עם שער שני במשחק שכפה שוויון. הקפטן הוסיף שער נוסף, צ'ודנובסקי כבש עוד אחד והפועל ב-12:14.

יוהאן רושקה מול גיא כהן (יניב גונן)
יוהאן רושקה מול גיא כהן (יניב גונן)
 

נאמן צימק, אבל צ'ודנובסקי כבש את השלישי שלו בדרך ל-13:15. בוטוליה סיים מתפרצת והעלה את האדומים ל-13:16, 02:17 דקות לסיום המחצית. מימון הוסיף את הרביעי שלו והפועל כבר ביתרון של ארבעה שערים. דור גבע חתם את המחצית עם שער מצמק והוריד את קבוצתו ב-17:14.

מחצית שנייה
גל אברהם פתח את המחצית השנייה עם שער מהפינה וצימק ל-17:15. צ'ודנובסקי המשיך להיות האיש של הפועל ועם שער רביעי קבע 15:18. רושקה התעורר והחזיר את מכבי למינוס שתיים. בוטוליה החטיא זריקת עונשין, אבל תיקן עם זריקה נייחת נוספת, 16:19. נאמן ואברהם קירבו שוב את מכבי וזה רק 19:18.

בוטוליה נאבק על כדור (יניב גונן)
בוטוליה נאבק על כדור (יניב גונן)
 

השער החמישי במשחק של מימון העלה את הפועל ל-18:20, אבל מריאן הקטין שוב לשער הפרש בלבד ורושקה קבע 20:20 בזריקת עונשין. בוטוליה הוסיף את השישי שלו בזריקת עונשין והפועל ב-20:22. זריקה נהדרת של רושקה בצמד שערים יפים איזן שוב, 22:22. מימון לא ויתר על האליפות וקבע 22:23. גם מריאן רוצה את התואר ועם צמד משלו השלים מהפך, 23:24. לפ כפה 25:25.

רושקה מתרומם. מחצית שנייה מצויינת שלו (יניב גונן)
רושקה מתרומם. מחצית שנייה מצויינת שלו (יניב גונן)
 

רוזנטל, שגדל במכבי, השחיל את השלישי שלו והחזיר את הפועל ל-25:26. אסיסט נהדר של מימון ללפ סידר 25:27 כשנותרו ארבע דקות על השעון. מריאן לא נכשל בזריקת עונשין ומכבי ב-27:26. בוטוליה דייק שוב בזריקת עונשין והעלה את הפועל ל-26:28. מריאן כבש שער נוסף בזריקת עונשין והוריד את ההפרש לשער בלבד. בוטוליה ירה את התשיעי שלו והעלה את האדומים ל-27:29. בסיום 27:30 להפועל בדרך למשחק חמישי ומכריע.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */