יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:43

צוברי: אין מילים, ידעתי שמשיח לא יעמוד בלחץ

הגולש שהבטיח את הכרטיס ללונדון 2012 עוקץ את יריבו עליו גבר: "הוא ידע מול מי התחרות ועשה טעויות לא מחוייבות". לבנת: "זכית בזכות הנחישות"

|
צוברי. עקף את משיח ב
צוברי. עקף את משיח ב"סיבוב" (יניב גונן)

זהו זה, אחרי מאבק ארוך ומתיש שלווה לא פעם בתחושות לא נעימות משני הצדדים, שחר צוברי ונמרוד משיח, הבטיח היום (שישי) הראשון את השתתפותו באולימפיאדת לונדון 2012. משיח יחכה לפעם הבאה. צוברי ניצח בשיוטים 9 ו-10 והבטיח את ניצחונו בתחרות שנערכת בהולנד כחלק מסבב אליפות העולם ובכך עקף ממש בישורת האחרונה את יריבו.

צוברי הנרגש אמר: "אין מילים, התחושה טובה מאוד. אני חושב שמה שנתן את הטון בתחרות זו הרוח החלשה, רוב התחרות התאפיינה ברוחות קלות, מה שהקל על העניין אבל עם זאת אני חושב שעשיתי התקדמות גדולה ברוחות החזקות. באתי בכושר טוב מאוד ודאגתי לעשות שיוטים טקטים מאוד ברוחות החלשות, שזה לא בהכרח רק לבוא ולנצח אלא לשמור על נמרוד שמירה טקטית, כדי שהוא לא יצליח לעשות את השיוט כמו שהוא מתכנן. לקראת אמצע השיוט החלטתי שזה הזמן לצמצם את הפער מיתר המתחרים ולסיים הכי טוב שזו משימה לא פשוטה בכלל אבל עשיתי את זה כמה וכמה שיוטים וזה מה שגרם לפער להיפתח". 

על יריבו המר אמר: "אני לא חושב שמשיח הופתע מהיכולת שלי, הוא יודע טוב מאוד מול מי הוא מתחרה. הוא הגיע בלחץ ופשוט לא עמד בו. הוא עשה הרבה טעויות לא מחייבות, ולא בגלל שאני הייתי שם. כמו שהוא מכיר אותי, אני מכיר אותו וידעתי מהתחלה שבלחץ יהיה לו קשה לתפקד בייחוד חמישה ימים וראינו את זה בתחרות".

על ההכנות בזמן המועט שנותר לו עד ללונדון אמר צוברי: "נגיע לארץ, נשב עם המאמן, נבדוק את התוכניות ונראה איך בזמן המועט הזה אנחנו מפיקים את המירב. מצד שני אנחנו באים בשביל לנצח ולעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים. אני מאמין בעצמי וביכולות שלי, בספורט שלנו אתה חייב להאמין עד השנייה האחרונה. כמו שהיה בבייג'ין הכול יכול לקרות בלודנון, הוכחתי שאני גולש טוב ושאני מתמודד עם לחץ, נשאר לי לבוא עם יכולות טובות".

צוברי (ONE)
צוברי. הקרב האמיתי עוד לפניו
 

יו"ר איגוד השייט, יהודה מעיין אמר: "זה מאבק מאוד ייצרי, נמרוד הוביל בבטחה לאורך הקמפיין ואפשר רק להעריך את שחר שלא נשבר למרות שהיה פער גדול. הוא הצליח ב'מאני-טיים' ובגלל זה הוא בלונדון. ידעתי שהתחרות הזו תהיה קשה מאוד, צריך מנטאליות חזקה כדי להצליח שם".

צוברי כידוע נעזר בתחרות בשני גולשים מהמועדון שלו, עומר סופר ורון אסולין אשר סייעו לו להצליח. "אם היה משהו לא חוקי, צריך להגיש ערעור, אמרתי את זה כבר לפני לשני הצדדים שאם מישהו רוצה בכך שיערער", התייחס מעיין לשאלת התחרות ההוגנת בין השניים, "אני למדתי רק שיטה אחת בספורט, מי שניצח – הגיע לו. בארץ לא רגילים לזה, אבל זה חלק מהעניין יש מאבקים יותר קשים ויש יותר קלים. כל אחד קיבל את ההזדמנות שלו והלך בדרך שלו".

יהודה מעיין (יוסי ציפקיס)
יהודה מעיין. לא חושש לאי סדרים (יוסי ציפקיס)
 

על האפשרות שהצוות של משיח יערער עם החזרה לארץ אמר מעיין, "לפי החוק כל אחד יכול להגיש בקשות ותלונות, הוא רק צריך לבוא עם הוכחות. אני מעריך שאם היו להם הוכחות, הם כבר היו פועלים במקום. ברור שאם הם יבואו עם הוכחה למשהו לא כשר נפתח את זה לדיון". מעיין הסביר גם מדוע נבחרה התחרות הזו, החלשה בהרבה ברמתה מאליפויות העולם ואירופה כתחרות קריטריון, "בחרנו בגביע העולם לפני שנתיים, אז היה נראה לנו שזו תחרות סבירה. בפועל הגיעו פחות אנשים ולא יכולנו לדעת את זה לפני וגם לא לשנות את זה תוך כדי. ברגע שהיינו משנים את זה, ברור שאחד משני הצדדים היה מערער".

מנהל ההכנות האולימפיות של איגוד השייט, גור שטיינברג, אמר לאחר השיוט: "ההכרעה הייתה מוחלטת, אבל השיוט היה נקי. יש סירת שיפוט שעוקבת אחריהם ואני מעריך שלא יהיו ערעורים". על התחרות עצמה אמר שטיינברג: "היה פה שבוע מיוחד מבחינת מזג האוויר, זה בעצם היה הסיכוי היחיד למהפך, מזג אוויר קיצוני ושצוברי יצליח לבלוט בו והוא לקח את כל הקופה. אחת הסיבות שבחרנו באתר הזה הוא שמאפייני הרוח מזכירים מאוד את ווימות', יש בו לרוב רוח חזקה. צריך לזכור שגם בווימות' יש סיכוי לשבוע כזה ואם זה יקרה, צוברי יהיה מועמד למדליית זהב.

גור שטיינברג וגילי לוסטיג (משה חרמון)
גור שטיינברג. "השיוט היה נקי" (משה חרמון)
 

"משיח כמובן הוא גם מועמד ראוי והייתי הולך איתו לאולימפיאדה בלב שלם. מגיעות לשחר ולמאמנו רפא בליליוס הרבה ברכות. הם עברו דרך קשה מאוד והצליחו לטפל בכל הנקודות החלשות של צוברי". שטיינברג הדף את הביקורת שנשמעת בארץ על שיטת המבחנים: "אני מרגיש שלם לגמרי, הביקורת לא מוצדקת, השיטה מצוינת. באתי לפה לראות בעצמי את השיוטים והודעתי לכל קברניטי התחרות שמדובר במבחנים אולימפיים. הכל נבדק בפינצטה והיה חוקי ותקין. זה לגיטימי לחסום רוח ולדאוג להיות מקדימה, בכוונה בחרנו בתחרות האחרונה בתחרות פחות מרכזית כי רצינו לתת להם את החופש לעשות את ההכרעה ביניהם. ברור שלמשיח קשה יותר בסיטואציה שיש קבוצה שיכולה לגבות זה את זה, אבל זה לא קבע את התוצאות, אלא רק היכולת של שחר. אני שלם עם זה במאה אחוז".

גם שרת הספורט, לימור לבנת, הייתה בין המברכים הרבים ואמרה לצוברי: "ברכות על הזכייה הכפולה שלך. בראש ובראשונה על כך שהצלחת להשיג את כרטיס הכניסה למשחקים האולימפיים וכמובן על כך שזכית במדליית הזהב בתחרות החשובה. כולנו עקבנו מקרוב אחרי קרב הענקים הנחוש בינך ובין נמרוד משיח. זכית בכרטיס בזכות הנחישות, הכישרון והשאיפה שלך להשתתף במשחקים בלונדון. ראיתי שעבדת קשה מאוד ולא ויתרת גם בתקופות פחות טובות שלך. זו האוילמפיאדה השנייה שתשתתף בה, אתה כבר מנוסה ואפילו מנוסה בזכייה במדליה. כל שנותר לי הוא לאחל לך הצלחה בלונדון כגולש הרוח שייצג את מדינת ישראל. אני שמחה על הצטרפותך למשלחת הישראלים". 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */