יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:28

בלאטר מעוניין לשנות את שיטת ההכרעה בפנדלים

נשיא פיפ"א מינה פאנל בראשות בקנבאואר לבדיקת חלופות לבעיטות ההכרעה מ-11 מטרים וטען: "הכדורגל לא צריך להיות מוכרע בפעולות אישיות"

|
ספ בלאטר. הסוף לפנדלים? (רויטרס)
ספ בלאטר. הסוף לפנדלים? (רויטרס)

האם שיטת בעיטות ההכרעה מ-11 מטרים עומדת להגיע לקיצה? נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, פנה לשחקן העבר האגדי פרנץ בקנבאואר, כדי למצוא שיטה חלופית לבעיטות ההכרעה בסיומי משחקים שמסתיימים בתיקו, גם בתום הארכה.

בקונגרס פיפ"א שנערך בהונגריה לפני מספר ימים, הועלתה הטענה כי בשיטה הנוכחית בטורנירים בינלאומיים ובין קבוצות, הדבר חסר טעם כשמשחקים חשובים מוכרעים מהנקודה הלבנה.

"כדורגל יכול להיות דרמה או טרגדיה כשהולכים לפנדלים", טען בלאטר. "הכדורגל לא צריך להיות מוכרע בפעולות אישיות של שחקנים כמו בפנדלים. זה מאבד מהטעם כספורט קבוצתי".

הדברים נאמרו בעיקר בעקבות ההכרעה של גמר ליגת האלופות שנערך ביום שבת, בין באיירן מינכן לצ'לסי, שבו זכו הבלוז באליפות אירופה הראשונה שלהם בהיסטוריה. אותה צ'לסי (אז עם אברהם גרנט על הקווים) גם הפסידה בגמר ב-2008 למנצ'סטר יונייטד, כמובן בפנדלים.

פרנץ בקנבאואר. יעמוד בראשות פאנל מיוחד
פרנץ בקנבאואר. יעמוד בראשות פאנל מיוחד
 

בקנבאואר נמצא בראש פאנל מיוחד שמינה בלאטר, ומטרתו לשפר את הכדורגל לפני המונדיאל הבא בברזיל בשנת 2014. "אולי בקנבאואר והפאנל המיוחד יעזרו לנו למצוא פתרון לנושא הזה", הסביר בלאטר.            

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */