יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:31

ארד ושיא ישראלי באליפות אירופה ליעקב טומרקין

הישג ענק לשחיין בהונגריה כשקבע 54.14 ב-100 מ' גב: "הפנים שלי לאולימפיאדה". גניאל סיים 6 ב-100 מ' חזה, נבו עלה לגמר ב-200 מ' מ.א.

|
טומרקין מראה את המדליה (איגוד השחיה)
טומרקין מראה את המדליה (איגוד השחיה)

אחד מהשחיינים המבטיחים של ישראל, יעקב טומרקין, לא מפסיק לקיים כשטקף הערב (שלישי) מדליית ארד ראשונה ביום השני של אליפות אירופה בדברצן.

טומרקין קפץ לבריכה לגמר ה-100 מטרים גב ושבר את השיא הישראלי עם 54.14 שניות כדי לקחת גם את המקום השלישי במשחה וסיפר: "נפלה בידי ההזדמנות להיות חלק ממשפחת שחיינים גדולה שזכתה במדליה במשחה 100 מ' גב. זו הפתעה גדולה בשבילי והצלחה גדולה. לפני שהגעתי לא סברתי כי אצליח לזכות במדליה. במהלך התחרות הרגשתי שאני מסוגל והגשמתי את חלומי. כעת פני מועדות לאולימפיאדה ולהצליח גם בה".

טומרקין שכבר הבטיח את מקומו באולימפיאדה, שבר את שיאו של גיא ברנע שנקבע במכבייה בשנת 2009. המענק שיקבל על המדליה מהקרן המשותפת של הוועד האולימפי בישראל והעמותה לקידום צעירים הוא 25 אלף ש"ח. מאמנו יקבל מחצית מהסכום.

עמית עברי סיימה במקום השמיני כשקבעה 26.77 ש' במקצה הלא אולימפי ל-50 מטרים פרפר. השחיינית מעמק חפר התקשתה להשתלב מהמסלול הקיצוני ותנסה לשפר את מיקומה במרחק הכפול.

אחרי ששבר את השיא הישראלי, אמרי גניאל זינק לגמר ה-100 מטרים חזה ולא קבע את הקריטריון לאולימפיאדה עם 1:01.33 ומקום שישי בסה"כ.

יעקב טומרקין חוגג בדברצן (רויטרס)
יעקב טומרקין חוגג בדברצן (רויטרס)
 
גל נבו סיים במקום השלישי ועלה לגמר 200 מטר מעורב אישי עם 1:59.62. במקצה הגמר יקווה נבו לסיים עם תוצאה טובה יותר מהשיא הישראלי 1:58.25.

עמית עברי ב-50 מטרים פרפר. סיימה במקום השמיני (מור שאולי)
עמית עברי ב-50 מטרים פרפר. סיימה במקום השמיני (מור שאולי)
 

נמרוד שפירא בר אור נכשל בניסיונו להשתחל  לגמר ה-200 מטרים חופשי עם מקום 11 בסה"כ ותוצאה של 1:49.79 שרחוקה הן מהקריטריון וכמובן מהשיא הישראלי.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */