יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:50

השראה לבוגרים: מכבי ראשל"צ אלופת הליגה לנוער

רגע לפני הפיינל פור של ליגת לוטו, הכתומים השלימו זכייה עם 63:74 על נהריה ו-1:2. 16 נק' לסולומון. זילברשטיין: "אשן יומיים". צפו בתקציר

|
יוסף. ראשל
יוסף. ראשל"צ אלופה (חגי אהרון, איגוד הכדורסל)

מכבי ראשון לציון שמרה על תואר האליפות בליגת העל לנוער לאחר ניצחון 63:74 על עירוני נהריה במשחק השלישי והמכריע בסדרת גמר בגן נר.

המשחק הועבר בשידור חי ב-ONE TV LIVE כאן באתר וכן בערוץ ONE, ערוץ 50 ב-HOT וב-YES וב-ONEHD, ערוץ 514 ב-HOT.

המשחק עצמו היה בשליטה של ראשל"צ לכל אורכו, כאשר כבר ברבע הראשון היתרון עמד על 6:20. ריצת 12:24 של של נהריה החדירה בה תקווה שאפשר לעשות משהו, אבל ראשל"צ שוב השתלטה על המשחק ברבע השלישי בזכות יכולת טובה של רום קורנליוס ומשם הדרך לניצחון הייתה קצרה. יניב סולומון הוביל את ראשל"צ עם 16 נקודות, רום קורנליוס הוסיף 15 ושון דאוסן 14.

הניצחון של קבוצת הנוער מראשל"צ מגיע יום לפני שהקבוצה הבוגרת תשחק מול מכבי אשדוד בחצי גמר הפיינל פור ואולי הניצחון של הבחורים של נדב זילברשטיין ייתן השראה לאלה של אפי בירנבוים.

זילברשטיין: "מקדיש את התואר לאשתי ולבת"
מאמן האלופה החדשה-ישנה, נדב זילברשטיין, היה מאוד נרגש בסיום: "וואו, זה ענק. אני מקדיש את התואר לטל אשתי ולזוהר הבת שלי שבחודש וחצי האחרונים לא היה להם אבא ובעל. אני מאוד שמח בשביל הילדים האלו, יש לי קבוצה של ילדים מדהימים, מחוברים, כל אחד יודע את מקומו. הם בני אדם מדהימים, זה יותר חשוב מהכל. אני הולך לישון 48 שעות".

צפו בראשל"צ זוכה באליפות הנוער

ג'ון דאוסן, שחקן העבר ואביו של שון דאוסן, גם כן היה שמח: "זה חלום. אני חי את החלום דרך הבן. אני מאוד מתרגש. הוא שחקן שונה ממני, עוד יש לו עבודה, אבל אני חושב שהוא יהיה שחקן. לי יש כח והוא משחק עם קלאסה". גרג קורנליוס, אביו של רום: "זו התרגשות גדולה יותר מאשר הייתי שחקן. בחצי השני הוא נתן לי מבט בעלייה למחצית השנייה וידעתי שהוא יהיה יותר טוב". 

ישיר - מכבי ראשל"צ - עירוני נהריה

המאמן המאוכזב של נהריה, ליאור אנגלמן: "רגשות מעורבים. אני גאה בחברה, הם נתנו עונה מדהימה. היינו בספק לפלייאוף העליון והגענו לגמר. זה משהו הרואי. אני מאוכזב מההפסד. צריך להמשיך הלאה ולשאוף לאותו מעמד. הלוואי ואני אראה את השחקנים משחקנים בליגות הבכירות בשנים הבאות".

רבע ראשון - 14:24 למכבי ראשל"צ
מכבי ראשל"צ התחילה עם: נתנאל יוסף, יניב סולומון, גל כוהנר, שון דאוסן ורום קורנליוס. נהריה פתחה עם: עדי בלה, אופק בן יעקב, בן פריינטה, עזרא למפרט ואיאד אסף. הפתיחה הייתה של ראשל"צ ושל השחקן המצטיין שלה, יניב סולומון, שעם ארבע נקודות רצופות העלה אותה ל-2:11. שון דאוסן הגדיל את הפער ל-3:14  עם נקודות במתפרצת, נדב דיין צימק בצד השני. הפער כבר גדל ל-6:20, אבל נהריה חזרה וסל של פריינטה מתחת לסל צימק ל-20:10 בלבד. במחצית 14:24 לזכות ראשל"צ.

יובל מדם על קו העונשין (חגי אהרון, איגוד הכדורסל)
יובל מדם על קו העונשין (חגי אהרון, איגוד הכדורסל)
 

מחצית - 35:38 למכבי ראשל"צ
שלשה של עזרא למפרט הרימה את הקהל של נהריה וצימקה את הפער ל-24:20 בלבד לזכות ראשל"צ. דאוסן שוב הגדיל ל-20:29, אך איאד אסף, שנכנס סוף סוף לעניינים, השחיל שלשה שעשתה 30:26. במצב של 32:30 הייתה לנהריה הזדמנות להשוות את התוצאה, אבל לא הצליחה לקלוע וסולומון שמר על היתרון של ראשל"צ. סל בהתקפת מעבר של דאוסן סגר את המחצית על 35:38 לראשל"צ.

רבע שלישי  - 47:59 למכבי ראשל"צ
כמו במחצית הראשונה, גם הפעם הפתיחה הייתה של ראשל"צ, שעלתה ל-35:44, אבל ארבע נקודות רצופות של למפרט שמרו את נהריה במשחק. זריקת ניתור מדוייקת של קורנליוס שוב נתנה לראשל"צ פער דו ספרתי - 41:51. שלשה של קורנליוס הגדילה את הפער ל-41:54, הגדול ביותר מאז הרבע הראשון. בתום הרבע 47:59 לראשל"צ שהתקרבה לתואר האליפות.

בן פריינטה חודר מול שון דאוסן (חגי אהרון, איגוד הכדורסל)
בן פריינטה חודר מול שון דאוסן (חגי אהרון, איגוד הכדורסל)
 

סיום - 63:74 למכבי ראשל"צ
המשחק הלך לכיוון אחד - זה של ראשל"צ. קורנליוס הגדיל את הפער ל-15 נקודות, 51:66, עם שלשה ונראה היה שהתקווה של נהריה אבדה. עוד ליי-אפ קליל של קורנליוס, שהיה המצטיין של ראשל"צ במחצית, העלה את הפער ל-55:71. עד הסיום שייטה ראשל"צ ל-63:74 ולקחה את תואר האליפות.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */