יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:46

פיפ"א מציינת 108 שנים ליום הקמתה בבודפשט

התאחדות הכדורגל העולמית שהוקמה ב-1904 בפאריס חוגגת יום הולדת בכינוס של הוועד המנהל בהונגריה. אחת המטרות: למנות אישה לתפקיד בוועד

|
ספ בלאטר. שיהיה במזל (רויטרס)
ספ בלאטר. שיהיה במזל (רויטרס)

התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א מציינת היום (שני) 108 שנים להיווסדה. הגוף המאחד את התאחדויות הכדורגל בעולם כולו נוסד ב-21 במאי 1904 בצרפת, במטרה לארגן ולפקח על הספורט שתפס תאוצה אז בעולם, משחק הכדורגל.

החזון הזה יצר את פיפ"א שהורכבה אז מנציגויות של צרפת, בלגיה, דנמרק, הולנד, ספרק ושווייץ. המדינות האלה קיימו גם את הקונגרס הראשון של פיפ"א שיתקיים בפעם ה-62 השבוע בעיר בודפשט שבהונגריה.

ההתאחדות העולמית גדלה עם השנים וצירפה לתוכה מדינות רבות, וכיום היא מכילה 208 התאחדויות כדורגל לאומיות. מקום מושבה של פיפ"א הוא ציריך שבשווייץ.

נשיא פיפ"א הנוכחי, ספ בלאטר, החליט במהלך 2012 על רפורמה, ששמה דגש על שקיפות ארגונית ומאבק בשחיתות. התהליכים, לטענת פיפ"א, כבר החלו להיעשות ובין היתן מתוכנן למנות אישה לוועד המנהל של פיפ"א.

העבודות בברזיל נמשכות לקראת מונדיאל 2014 (רויטרס)
העבודות בברזיל נמשכות לקראת מונדיאל 2014 (רויטרס)
 

מפיפ"א נמסר לרגל יום ההולדת: "אנחנו נמשיך להיות מחויבים ולספק תמיכה להתאחדויות. נמשיך לארגן טורנירים מסביב לעולם ב-2012, כולל הטורניר האולימפי לנשים ולגברים, גביע העולם ועוד".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */