יום שני, 08.07.2024 שעה 05:03
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

פניני: ראינו בצ'מפיונס שלא תמיד הטובה מנצחת

הפורוורד ומכבי מול חולון בחצי גמר הפיינל פור. על מחאת הקהל: "נצטרך להתמודד בלעדיהם". שון דניאל: "אם זה היה תחרות בין הקהלים הייתי רגוע"

|
גיא פניני.
גיא פניני. "לא נבוא רדומים" (יניב גונן)

דיוויד בלאט נשאר או הולך, ריצ'ארד הנדריקס יאריך את חוזהו או יעזוב, השחקנים הבכירים יקזזו בדרישות או יסרבו להתגמש, מכבי תל אביב מודל 2012/2013 תהיה טובה יותר או לא. העיסוק בעניינים האלה יישאר בצד השבוע, כאשר האלופה הישראלית תנסה להגן על התואר במשחקי הפיינל פור המקומי.

בעוד שההכנות למשחק נמשכות, לא ברור לגמרי כמה אוהדים בדיוק ילוו את הצהובים במשחקים האחרונים של העונה בשל החרם המתוכנן נגד שיטת הפיינל פור. במכבי הדעות חלוקות בנושא. חלק מבעלי התפקידים והשחקנים מבינים ואף מצדיקים את מחאת האוהדים, ומנגד יש שחושבים כי למרות המחאה הם היו צריכים להגיע ולתמוך בקבוצה בכל זאת.

בחצי הגמר תפגוש מכבי את הפועל חולון, אותה ניצחה כבר מספר פעמים העונה, ואם תקטוף את הכרטיס לגמר, היא תפגוש במעמד המכובד את המנצחת בחצי הגמר הראשון בין מכבי ראשון לציון למכבי אשדוד. לפני המשחק נערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפותם של שחקני הקבוצה, גיא פניני וריצ'ארד הנדריקס.

הנדריקס, שכבר רגיל למעמדים הללו עם מכבי, התייחס לחצי הגמר וגם לחברו בלו שעשוי לפרוש בסיום העונה: "אנחנו מצפים למשחק טוב, אנחנו יודעים שכל ארבע הקבוצות שהגיעו לפיינל פור ראויות ויהיה קשה. אנחנו לא חושבים על כמה שחקנים יהיו לנו בסגל, אנחנו צריכים לדאוג רק למה שאנחנו עושים על המגרש, יש לנו שחקנים טובים ונצטרך לשחק ביחד על מנת שנצליח גם לנצח. דייויד יתייחס למשחק הזה ברצינות, כמו בכל הקריירה שלו. כדי לנצח את המשחק אנחנו צריכים גם אותו ואנחנו רוצים להיות האלופים, בלו רוצה לנצח והוא יגיע לעשות הכל בשביל זה".

פניני: נצטרך להתמודד בלי האוהדים

גם פניני, שכבר לקח לא מעט תארים עם מכבי, מתכונן לחולון וגם מדבר על התחושות בשל מחאת האוהדים: "קודם כל, זה נכון שניצחנו השנה חמש פעמים את חולון, אבל כל משחק מתפתח בצורה שונה ואנחנו לא חושבים על מה שהיה. חולון יריבה יותר קשה משאר הקבוצות ונצטרך לעשות הכל כדי לנצח. אנחנו תמיד רוצים את הקהל שלנו במשחקים כי הם חשובים לנו, אבל זו ההחלטה שלהם וזה בסדר גמור ואנחנו נצטרך לתת אקסטרה ולהתמודד בלעדיהם כי אין מה לעשות".

פניני התייחס לסגל הקצר שיעמוד לרשות הקבוצה בפיינל פור: "זה משחק אחד, זה חצי גמר, ראינו בצ'מפיונס שקבוצה פחות טובה מנצחת וככה זה במעמדים האלה. השחקנים הטובים גדלים במעמדים האלה ויש לנו שחקנים עם ניסיון, היינו במעמדים האלה ונראה ביום שלישי מה יהיה. זה חלק מעונה של כדורסל שאין סגל מלא, אתה לא מצפה לדבר כזה, אבל יש חוק של ארבעה זרים ויש פציעות, אבל עברנו כל כך הרבה משחקים השנה שכבר היינו בכל סיטואציה ואנחנו נצטרך להתמודד עם זה. גם באימונים הרוטציה פחות רחבה וזה קצת קשה, אבל זה בסדר אנחנו מתמודדים עם זה ונעשה הכל כדי שהחיסרון הזה לא יורגש".

ריצ´ארד הנדריקס (יניב גונן)
ריצ´ארד הנדריקס. "יהיה קשה" (יניב גונן)
 

גם הפורוורד הישראלי התיייחס לאפשרות שיהיו אלה שני המשחקים האחרונים של בלו בקריירה ובוודאי בצהוב: "אין ספק שבלו מתאמן ברמות הכי גבוהות שיש ובמקצוענות הכי גבוהה ולא רואים עליו שום דבר שזה אולי שני המשחקים האחרונים בקריירה שלו, נשאיר את זה בצד כי יש לנו מטרה להשיג ואז נדבר על אם ימשיך, הוא יהיה בשבילנו בשני המשחקים האלה וזה מה שהכי חשוב".

לסיום הבהיר פניני כי הוא לא חושש מרצון של חולון להרדים אותם בכך שהם לא יוצאים בהצהרות כי הם מתכוונים להגיע ולהילחם: "אני מבטיח לכם שלא נבוא רדומים, אני לא יודע אם זו טקטיקה אבל אני יודע איך אנחנו מתכוננים, דווקא בעשרה ימים האלה של סוף העונה לא היתה ירידת מתח, היו אימונים טובים, אנחנו בנחישות שיא ואף אחד אצלנו לא רדום, נבוא לתקוף ולתקוף ויהיה בסדר".

גיא פניני וריצ´ארד הנדריקס במסיבת העיתונאים (יניב גונן)
גיא פניני וריצ´ארד הנדריקס במסיבת העיתונאים (יניב גונן)
 

מיצ'ל: "תמיד מרגיש שיש לנו יותר אוהדים מליריבה"
בעוד מכבי מנסה להילחם עם השאננות, הקבוצה של דן שמיר מגיעה לחצי גמר עם אמונה שדווקא הפעם היא תוכל לעשות את הבלתי יאומן ולהדהים את דייויד בלאט ושחקניו. במסע"ת של הקבוצה לקראת המשחק, סיפרו הפאוור פורוורד האמריקני, טזמין מיצ'ל, והסמול פורוורד המקומי, שון דניאל, על התחושות שלהם ושל חבריהם לקבוצה.

"אני מרגיש שזאת ברכה גדולה להיות כאן" אמר מיצ'ל בן ה-25 והסביר: "לא הרבה אנשים ציפו מאיתנו להיות בפיינל פור, אבל עם התמיכה הגדולה של האוהדים שלנו אנחנו מקווים לנצח ונעשה הכל בשביל זה. כולם יודעים מי זאת מכבי ושהיא הפייבוריטית, אבל זה לא משנה לנו. אנחנו נצא לשם ונעשה את הטוב ביותר שלנו. זה משחק אחד והכל יכול לקרות".

שון דניאל: בתחרות עידוד ננצח

הפורוורד המגוון הוא אחד השחקנים היחידים בשורות חולון שכבר שיחק בפיינל פור בעבר, אלא שזה היה ב-2006 כששיחק במכללת LSU לצידו של גלן "ביג בייבי" דיוויס ומאז עברו כבר שש שנים. מיצ'ל עדיין זוכר זאת מצוין ובנוסף לכך חושב שלקהל החולוני תהיה השפעה גדולה: "הקהל שלנו הוא קהל מדהים ואנחנו צריכים אותם כמו שהם צריכים אותנו . אני תמיד מרגיש שיש לנו יותר אוהדים מליריבה גם כשיש לנו פחות. האוהדים שלנו תמיד הכי רעשניים ויש להם את הלב הכי גדול גם אם לא בכמות הכי גדולה. יש הבדל בין קולג' לבין המקצוענים והיה כיף מאוד להיות בפיינל פור בקולג', שם הפסדתי לג'ורדן פארמר ו-UCLA, אבל במקצוענים זאת הפעם הראשונה שלי בפיינל פור. לכל משחק יש תחושה אחרת ואני לא יודע איזה משחק יהיה הפעם, אבל תהיו בטוחים שנעשה את המקסימום שלנו".

טזמין מיצ´ל. כבר היה בעבר במעמד פיינל פור (יניב גונן)
טזמין מיצ´ל. כבר היה בעבר במעמד פיינל פור (יניב גונן)
 

דניאל, בנו של מוטי, שחקנה לשעבר של מכבי, התייחס ליחסי הכוחות בין הקבוצות ולהשפעה של הקהל: "זה רגע מיוחד עבורי גם בלי קשר לעבר של אבא שלי. תמיד חלמתי להיות באירוע כזה שזה אירוע שיא בכדורסל. ההיסטוריה היא דבר נחמד, אבל בסופו של דבר מה שקובע זה ההווה. אני חושב שברגע שהמשחק מתחיל אז אף אחד לא זוכר את ההיסטוריה. הפסדנו להם חמש פעמים השנה ויחסי הכוחות ברורים. התקציבים והכל ברורים אבל יש מאחורינו צבא שלם של אוהדים שמגיעים למשחק הזה ואנחנו מחוייבים לתת להם הופעה מכובדת פלוס".

שון דניאל (יניב גונן)
שון דניאל. "לא ראינו וידאו של 2008" (יניב גונן)
 

על ההבדלים בעומק בין הספסלים של שתי הקבוצות אמר: "אני חושב שיש שמיכת קיץ ויש שמיכת פוך. זה עוד לא שמיכה. זה אומנם סגל שחקנים קצר, אבל עדיין אחד הטובים באירופה. לא ראינו שום וידאו של 2008. הוידאו היחידי שראינו זה תיקון טעויות מהמשחקים האחרונים ודברים ספציפיים לקראת המשחק. אם זה היה תחרות עידוד הייתי רגוע כי הקהל שלנו לוקח את שלהם בהליכה, אבל השחקנים הם אלה שצריכים לעשות את העבודה. היתרון שלנו יהיה ביציעים, אבל זה לא הדבר היחיד שחשוב ומשפיע על המשחק".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */