יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:09
ליגת העל 24-25
132-95מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
83-85הפועל חיפה5
78-95מ.ס אשדוד6
77-35עירוני טבריה7
63-55בני סכנין8
55-35הפועל ב"ש9
49-65הפועל ירושלים10
49-25מכבי פ"ת11
39-55מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
27-25הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 05/10, 19:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 05/10, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 05/10, 19:45
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 05/10, 20:00
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 05/10, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

לבקוביץ': לא שיחקתי מספיק, יש הצעות אבל אשאר

שוער מכבי פ"ת מסכם עונה לא קלה ("ביה"ד הוריד אותנו"), נזכר בבלבול ("מיהרו לפטר אותו") ועוקץ: "נזכרו בי בסוף, יכולתי לתרום". ראיון מהלב

|
רובי לבקוביץ´:
רובי לבקוביץ´: "לא שיחקתי מספיק" (יוסי ציפקיס)

עונה לא פשוטה עברה על מכבי פ"ת בכלל ועל רובי לבקוביץ' בפרט. השוער בן ה-24 שגדל במלאבס ובעונה הקודמת קיבל את אפודת השוער הראשון, הפך בעונה הנוכחית לשוער מספר 2 והתרגל לראות את רוב המשחקים מהספסל. אלא שאז הגיעו ארבעת המשחקים האחרונים של העונה, משה סיני נתן לו את הקרדיט והציב אותו בין הקורות, ולבקוביץ' מצידו הוכיח לכולם שיש על מי לסמוך.

כעת בקבוצה מאם המושבות מתכננים שלבקוביץ' יחזור לעמוד באופן קבוע בשער, ועל אף שהוא מחזיק בכמה הצעות מקבוצות בליגת העל השוער מבהיר בפה מלא: "אני רוצה להישאר במכבי פ"ת ולעזור לה לעלות ליגה".

רגע לאחר תום העונה והירידה לליגה הלאומית, שוער מכבי פ"ת התפנה לדבר על העונה החולפת, חילופי המאמנים, העתיד בליגה השנייה וגם קצת על עצמו.

בתחילת העונה דיברו על צמרת, זה נגמר בירידה. איך?
"אני יכול לגעת בנקודה אחת שמאוד כאבה לי ושאני חושב שהייתה לה השפעה. לאורך השנים מכבי פ"ת הייתה בנויה על צעירים שגדלו במועדון ואליהם התווספו זרים, זה היה התלכיד. העונה זה לא קרה. הביאו הרבה מושאלים וגם הזרים לצערי לא היו מספיק טובים. זה אמנם מועדון קטן, אבל יש בו לחץ אטומי. רוצים הישגים כאן ועכשיו. להביא שחקנים זרים - זו לא השיטה, ככה לא מגיעים לצמרת כי כל פעם צריך לבנות מחדש. הביאו לנו שחקנים מבחוץ ומהקבוצה של שנה שעברה לא השאירו זכר, זה לא תרם".

אתה חושב שהקבוצה יכלה להתבסס רק על שחקני בית? קח לדוגמה את ויקטור מרעי שהיה מהבולטים בסיום העונה.
"ויקטור הוא באמת שחקן מאוד מוכשר, הוא נתן עונה מצויינת ועזר לנו מאוד. אני לא רוצה להתייחס לשחקנים באופן אישי, אני רוצה לדבר בגדול על השיטה, שלדעתי לא הייתה נכונה. לשחקנים מבחוץ פחות אכפת מהמועדון מלשחקני בית וזה טבעי. מי שבאמת חווה על בשרו את הירידה אלה הם שחקני הבית, השחקנים שיש להם חוזה לעונה הבאה. יש מחלקת נוער כל-כך חזקה שיכולה לספק 2-3 שחקנים כל שנה, כך שאני לא מודאג מהרמה, רק צריך לתת להם את הביטחון".

 
 לקחתי על עצמי כבר בעונה הזו יותר ממה שלקחתי על עצמי בעונה שעברה. הייתי מדבר עם שאר השחקנים ומדרבן אותם. אני אעשה את זה בכל קבוצה שאשחק בה. קשה לי קצת להעיד על עצמי אבל יש בי את האופי של המנהיגות ואשמח לסחוף אחריי את הקבוצה 
 
 
 

בלבול פוטר אחרי 7 מחזורים, לאחריו הגיע לחמן. חסרה סבלנות?
"יכול להיות שהיו קצרי מזג עם בלבול. יכולים להגיד על בלבול שהוא אדיש והוא נותן הרגשה של מרחף, אבל איתו הבאנו את הנקודות ואיתו ניצחנו, לכן לדעתי מיהרו לפטר אותו".

הרבה אומרים שאייל לחמן הוא זה שהרס את מכבי פ"ת העונה.
"עובדתית, בתקופה של לחמן היינו במצב הכי גרוע וצברנו הכי פחות נקודות, אבל אי אפשר להגיד שהוא הוריד אותנו ליגה. אסור לשכוח שלא הכל תלוי במאמן ולשחקנים יש אחריות גדולה מאוד. אוסף של דברים לא טובים, הרבה טעויות, חילופי מאמנים, שחקנים שאיבדו את הביטחון - כל אלה הכניסו אותנו למעין מערבולת שהובילה אותנו לתחתית".

רובי לבקוביץ´ ברגע של שמחה: &qout;(יוסי ציפקיס)
רובי לבקוביץ´ ברגע של שמחה: "מערבולת שהובילה אותנו לתחתית" (יוסי ציפקיס)
 
מה לא עבד עם בלבול ולחמן שכן הצליח עם סיני?
"משה בא מהכדורגל, הוא היה שחקן ענק, והוא יודע מה זה להיות שחקן, מכיר את התחושות והמחשבות אחרי ניצחון או אחרי הפסד, זה יתרון גדול מאוד. התחברנו אליו ושיחקנו בשבילו. שיחקתי בשבילו ורציתי להחזיר לו על הקרדיט שהוא נתן לי על המגרש. משה עשה עבודה נהדרת, הוא השתמש בניסיון והוא העביר את הניסיון שלו לרגליים של השחקנים. בשורה התחתונה, כשהיינו מתחת לקו האדום הקבוצה והמאמן תפקדו כמו שצריך. משה גרם לנו לעמוד בלחצים גדולים מאוד".

 
 ברגע שהחתימו את שטראובר ידעתי שמצפה לי עונה קשה. לא שיחקת מספיק לעומת שנה שעברה, בה הייתי שוער ראשון ושיחקתי בכל המשחקים פרט לשלושה. זה קשה לשחק מעט אחרי שאתה בא מהמעמד של שוער ראשון. אבל העונה הזו חישלה אותי ויצאתי ממנה חזק מאוד, אקח ממנה המון 
 
 
 

יכול להיות שמאמן אחר לא היה מצליח לעשות את זה?
"יכול מאוד להיות. בסופו של דבר אנחנו עשינו את העבודה שלנו בתחתית ואם לא היו מורידים לנו את 3 הנקודות היינו עכשיו בליגה".

אז גם אתה חושב כמו הרבה אנשים שבית הדין הוריד אתכם ליגה?
"אין פה עניין של מה שאני חושב, יש פה עניין של עובדות, שחור על גבי לבן. אם נוסיף למאזן שלנו את 3 הנקודות היינו הרי בליגה עכשיו, זו עובדה. כמו שאמרתי, השחקנים עמדו בלחץ במשחקים האחרונים ועשו את העבודה שלהם".

"ברגע שהחתימו את שטראובר ידעתי שמצפה לי עונה קשה"
שיחקת מספיק לדעתך העונה?
"ברגע שהחתימו את שטראובר ידעתי שמצפה לי עונה קשה. לא שיחקת מספיק לעומת שנה שעברה, בה הייתי שוער ראשון ושיחקתי בכל המשחקים פרט לשלושה. זה קשה לשחק מעט אחרי שאתה בא מהמעמד של שוער ראשון. אבל העונה הזו חישלה אותי ויצאתי ממנה חזק מאוד, אקח ממנה המון".

רובי לבקוביץ´ (שי לוי)
רובי לבקוביץ´: "הכתם הכי שחור זה לרדת ליגה" (שי לוי)
 
כמו מה?
"כמו לדעת איך זה מרגיש לשבת על ספסל, לדעת להמשיך לעבוד קשה, להיות מקצוען ולא לסטות לדברים אחרים גם כשאתה לא משחק".

אי אפשר להתעלם מזה שבמחזורים האחרונים איתך הקבוצה התייצבה.
"שטראובר הוא שוער עם הרבה מאוד ניסיון שעבר דבר או שניים בכדורגל. אני לא רוצה להתייחס לאמירות האלה, אלא יכול להעיד רק על עצמי. אני חושב שהיו יכולים להשתמש בי הרבה יותר העונה. לאורך כל העונה הצעתי את עצמי ורציתי לעזור. עשיתי הכל כדי לשחק בכל משחק, התאבדתי באימונים, לא הייתי אפאטי למצב. אמרתי למאמנים שאני יכול ורוצה לתרום ולעזור, אבל הם היו אדישים. נזכרו בי רק לקראת הסוף. אז נכון שעדיף מאוחר מאשר אף פעם לא, אבל אין לי ספק שיכולתי לתרום המון העונה, יותר ממה שתרמתי".

כמה כואב להיות חתום על ירידה של הקבוצה לראשונה אחרי 20 שנה?
"יש לי אמירה ברורה בנושא הזה. יש מספר רגעים שמאוד כואבים לשחקן אבל הכתם הכי שחור הוא לרדת ליגה. לפי איך שאני רואה את הדברים, מעולם לא ירדתי ליגה, מבחינת נקודות ומבחינה מקצועית הקבוצה לא ירדה ליגה. עשינו את העבודה שלנו וצברנו מספיק נקודות כדי להישאר בליגה. לולא בית הדין היינו עכשיו מתכוננים לעוד עונה בליגת העל".

איציק וייטב לוזון (יניב גונן)
על ייטב לוזון: "הוא הוכיח את עצמו, יש עם מי לצאת לקרב" (יניב גונן)
 
נכון להיום אתה נשאר ותהיה השוער הראשון. למה אתה מצפה מעצמך?
"לקחתי על עצמי כבר בעונה הזו יותר ממה שלקחתי על עצמי בעונה שעברה. הייתי מדבר עם שאר השחקנים ומדרבן אותם. אני אעשה את זה בכל קבוצה שאשחק בה. קשה לי קצת להעיד על עצמי, אבל יש בי את האופי של המנהיגות ואשמח לסחוף אחריי את הקבוצה. יש לי הצעות מליגת העל, אבל אני תחת חוזה במכבי פ"ת, והמועדון הזה יקר לי מאוד, כך שאני רוצה להישאר במועדון ויותר מאשמח לעלות איתו ליגה".

מדברים על ייטב לוזון שיאמן בלאומית. זאת הבחירה הנכונה?
"זו משימה מאוד קשה לעלות ליגה בליגה של 14 קבוצות. אבל מצד שני, יש שחקנים מאוד מוכשרים שיכולים לקחת על עצמם את המשימה ואפשר לעשות את זה תוך עונה. ייטב הוכיח את עצמו לא פעם בנוער, ואנחנו יודעים שיש עם מי לצאת לקרב".

מה אתה חושב על הבילוי במסיבת הרווקים של אסי משיח כשעה לאחר ירידת הליגה?
"
עצם השאלה מגוחכת לחלוטין. בן אדם מתחתן וזה האירוע אולי הכי משמח בחיים. נקבעה לו מסיבת רווקים מבעוד מועד אז נכון שהטיימינג היה לא נעים, אבל זה לא היה משנה אם הוא היה עושה זאת ביום ראשון או שני. אסי הוא בן אדם יקר ואהוב. הוא גדל במועדון והיה במועדון ברגעים הכי יפים והכי קשים. השחקנים שהגיעו מהקבוצה גם לא חגגו, אלא רק באו לשעה קלה. אני יכול להבין את הקהל שבכה, גם אני לא נרדמתי עד 6 בבוקר רק ממחשבות ומהכאב, אבל אף אחד מהשחקנים לא עשה משהו פסול".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */