יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:42

ג'וקוביץ' ונדאל ברבע הגמר ברומא, מארי הודח

הסרבי כמעט והופתע, הספרדי לא התקשה וישחק נגד ברדיך. הבריטי איכזב מול גסקה שיפגוש את פרר. פדרר מול ספי. נשים: האחיות וויליאמס ושראפובה ברבע

|
ג´וקוביץ´ מופתע. לא אותה יכולת (GettyImages)
ג´וקוביץ´ מופתע. לא אותה יכולת (GettyImages)

אין ספק שהשנה של נובאק ג'וקוביץ' רחוקה מיכולתו הבלתי אנושית ב-2011.  הראשון בעולם, שבשבוע שעבר הודח ברבע גמר טורניר מדריד, מצא עצמו גם היום (חמישי) מופתע מעט על ידי חואן מונקו מארגנטינה, אך למזלו התעשת וניצח בסופו של דבר את ההתמודדות.

הארגנטיני כבר הוליך 4:6 ו-1:2 עם שבירה בשמינית גמר טורניר רומא, אבל הסרבי התעשת, מונקו קצת נבהל מהאפשרות של ההפתעה, וג'וקוביץ' חזר בגדול עם חמישה משחקונים לנצחון 2:6 במערכה השנייה.

במצב של 3:4 במערכה השלישית נולה השיג את השבירה המכרעת ועלה אחרי שעתיים ו-20 דקות לרבע הגמר, שם יפגוש את החמישי בעולם, ג'ו וילפריד טסונגה הצרפתי, שניצח 4:6 ו-1:6 את חואן מרטין דל פוטרו מארגנטינה.

גם המדורג שבע, תומאס ברדיך מצ'כייה, עלה ל-8 האחרונים עם 6:7 ו-3:6 מול המדורג 12 ניקולס אלמגרו מספרד. ברדיך מחכה לרפאל נדאל שעלה בקלות לרבע הגמר כשהביס את בן ארצו, מרסל גרנולרס 1:6 ו-1:6.

ג´וקוביץ´. כמעט סיים את דרכו מוקדם מהצפוי (רויטרס)
ג´וקוביץ´. כמעט סיים את דרכו מוקדם מהצפוי (רויטרס)
 

מי ששמשיך לאכזב הוא המדורג 4 בעולם, אנדי מארי שהודח כבר בשמינית הגמר ע"י רישאר גסקה הצרפתי (22 בעולם). מארי ניצח 6:7 במערכה הראשונה, אולם גסקה חזר בשתיים הבאות עם 2:6 ו-3:6 וקצר את הנצחון הגדול שלו בשנים האחרונות. מארי שהודח מוקדם ממונטה קרלו ונעדר ממדריד, יגיע לרולאן גארוס כמעט בלי משחקי חימר כהכנה. יריבו של הצרפתי יהיה המדורג שישי, דוד פרר, שעלה לרבע הגמר עם 0:6 ו-6:7 מול ז'יל סימון מצרפת.

אנדראס ספי מאיטליה גבר 7:6, 6:7 ו-6:7 במשחק שסירב להיגמר על סטניסלס ואורניקה משוויץ. האיטלקי מספר אחת בדירוג כיום, הציל שש נקודות משחק מול ואורינקה, שלוש מהן כשהשווייצרי הוליך 3:6 בשובר השוויון המכריע במערכה השלישית. השניים נאבקו שלוש שעות ו-20 דקות.

ספי ישחק מול רוג'ר פדרר שעלה לרבע הגמר כשניצח את חואן קרלוס פררו הספרדי 2:6, 7:5 ו-1:6. פדרר שלט במשחק אך במערכה השנייה איבד ריכוז, עשה טעויות ופררו שבר ל-5:6 וזכה במערכה. השוויצרי חזר לעצמו במערכה השלישית וניצח.

קביטובה והאחיות וויליאמס ברבע הגמר
המדורגת רביעית בעולם, הצ'כית פטרה קביטובה, שוב כמעט והסתבכה היום אבל הצליחה לנצח בשלוש מערכות את סורנה קריסטיאה מרומניה 2:6, 7:5 ו-2:6. קביטובה היתה חדה בפתיחת המשחק, אבל במערכה השנייה הרומניה ברחה ל-1:5, קביטובה עבדה קשה, חזרה ל-5:5, אבל כמה טעויות שלה העניקו בכל זאת את המערכה לקריסטיאה.

הצ'כית חזרה לעצמה בסוף המערכה השלישית ותפגוש את המדורגת 11 בעולם, אנג'ליק קרבר היציבה מגרמניה ברבע הגמר. קרבר ניצחה בדרבי גרמני את יוליה גרגאס 4:6 ו-1:6. גם פלביה פנטה מאיטליה ברבע הגמר, לשמחת הקהל שנהנה לראות אותה מביסה את פטרה צ'טקובסקה הצ'כית 0:6 ו-1:6, יממה לאחר שזו העיפה את אגה רדוונסקה. היא תפגוש ברבע את הפיבוריטית לזכייה בטורניר, סרינה וויליאמס, שניצחה ללא מאמץ את אנבל מדינה גריגאס מספרד 3:6 ו-1:6. 

קביטובה. ברבע הגמר (רויטרס)
קביטובה. ברבע הגמר (רויטרס)
 

גם אחותה של סרינה, וונוס ברבע הגמר. וונוס גברה במשחק שהופרע ע"י הרוח שהעיפה את החימר על אלופת ארה"ב הפתוחה, סמנתה סטוסר האוסטרלית 4:6 ו-3:6. ונוס תשחק ברבע הגמר עם השנייה בעולם, מריה שראפובה, שגברה על אנה איבנוביץ' הסרבית 6:7 ו-3:6 לאחר שאיבנוביץ' הוליכה 4:5 עם שש נקודות מערכה לטובתה במערכה הראשונה ו-1:3 במערכה השנייה.

נה לי הסינית, אלופת הרולאן גארוס, גברה 6:7 ו-2:6 על צ'נל שיפרס מדרא"פ ותפגוש ברבע הגמר את דומיניק סילבוקובה הסלובקית שעלתה ללא משחק אחרי הפרישה של ויקה אזרנקה, 20 דקות אחרי שגברה על שחר פאר.

ונוס חוגגת. גם היא ברבע (GettyImages)
ונוס וויליאמס. גם היא ברבע (GettyImages)
 

וינטרוב ברבע הגמר באוזבקיסטן
אמיר וינטרוב המשיך את המסע המוצלח שלו בצ'לנג'ר פרגנה באוזבקיסטן. המדורג 185 בעולם ניצח 4:6 ו-5:7 את המדורג 470 בעולם, ניקולס מוסר  מאוסטריה בתוך שעה ו-22 דקות. וינטרוב כבר הגיש למשחק עם 2:5 במערכה השנייה, אבל האוסטרי חזר ל-5:5, לפני שוינטרוב שבר שוב וזכה במשחק.

יריבו ברבע הגמר יהיה בריאדן קליין מאוסטרליה, 351 בעולם, שהפתיע את המדורג 5 בטורניר קונסטנטין קרבצ'וק. ההגרלה של וינטרוב נפתחה לחלוטין לאחר שגם המדורג 2, מרקו צ'ידונלי משוויץ, הודח בשמינית הגמר. לוינטרוב, שהגיע לרבע הגמר בבוסאן גם בשבוע שעבר, יש צ'אנס בלתי רגיל להגיע לפחות לגמר הטורניר בו זכה בשנה שעברה דודי סלע.

וינטרוב. ברבע הגמר (יניב גונן)
וינטרוב. ברבע הגמר (יניב גונן)
 

יוליה גלושקו עלתה לגמר הזוגות בטורניר סינט גודס בצרפת (50,000 דולרים). גלושקו ובת הזוג שלה נעמי ברודי מבריטניה ניצחו בחצי הגמר את סדיקוביץ' משוויץ וסבינסקה מרוסיה 6:4, 6:7 ו-4:10. זהו גמר זוגות שני לגלושקו בחודש האחרון.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */