יום שישי, 20.09.2024 שעה 13:37

לא רק נדאל: גם ג'וקוביץ' הודח מטורניר מדריד

הראשון בעולם הפסיד 7:6 (7:2) ו-6:3 לבן ארצו ינקו טיפסרביץ' (יפגוש את פדרר) ברבע הגמר והצטרף לספרדי שהודח גם כן. סרינה מול הארדצ'קה בחצי

|
נובאק ג´וקוביץ´ מאוכזב מההדחה (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ מאוכזב מההדחה (רויטרס)

סנסציה נוספת בטורניר החימר הכחול במדריד. הראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ',  ואלוף השנה שעברה, הודח הערב (שישי) ברבע הגמר בידי בן ארצו, ינקו טיפסרביץ' עם 7:6 (7:2) ו-6:3. בכך הצטרף הסרבי לשני בעלם, רפאל נדאל, שעף אתמול מהטורניר בשמינית הגמר. זה הניצחון השני של טיפסי על חברו הטוב.

במערכה הראשונה ג'וקוביץ' שמר על ההגשות בקלות בעוד טיפסרביץ' נאלץ להציל ארבע נקודות שבירה אולם בשובר השוויון טיפסרביץ' שלט וניצח 2:7. האחרון הצליח לברוח ליתרון שבירה גם במערכה השנייה בדרך לניצחון גדול.

טיפסרביץ' יפגוש בחצי הגמר, את היחיד שנותר מרביעיית הצמרת בטורניר, רוג'ר פדרר. השווייצרי בן ה-31 ניצח ברבע הגמר את דוד פרר מספרד 4:6 ו-4:6 במשחק שחתם יום גדוש במדריד. פדרר שבר פעם אחת בכל מערכה.

חואן מרטין דל פוטרו מארגנטינה ותומס ברדיך מצ'כיה ישחקו בחצי הגמר הראשון בין הגברים. דל פוטרו ניצח 4:6 ו-3:6 את מדיחו של המדורג ארבע, ג'ו וילפריד טסונגה, אלכסנדר דולגופולוב מאוקראינה. ברדיך הביס 2:6 ו-1:6 את הגיבור פרננדו ורדאסקו הספרדי שהעיף באופן סנסציוני את רפאל נדאל בשמינית הגמר.

חואן מרטין דל פוטרו (GettyImages)
חואן מרטין דל פוטרו. יפגוש את ברדיך (GettyImages)
 

סרינה ניצחה את שראפובה ותפגוש את הארדצ'קה
אצל הנשים, סרינה וויליאמס המשיכה במסע הדריסה של יריבותיה לצמרת טניס הנשים בטורניר החימר הכחול במדריד. וויליאמס הביסה ברבע הגמר את השנייה מריה שראפובה 1:6 ו-3:6. זה הניצחון השביעי ברציפות של סרינה על שראפובה והוא החל באופן מוחץ עם שתי שבירות ושישה אייסים בדרך לשליטה מוחלטת במערכה הראשונה.

במערכה השנייה זה החל שקול יותר, סרינה אמנם שברה ל-0:2, אולם שראפובה הצליחה לשרוד ושברה בחזרה ל-2:2. המשחקונים הצמודים המשיכו, האמריקנית החלה לעשות טעויות אך בכל זאת שברה ל-2:3 ומכאן המשיכה ל-3:5 כששברה גם המשחקון הסיום. הרוסיה לא הצליחה לנצח את סרינה מאז 2004, השנה המופלאה בה פרצה וניצחה את וויליאמס בגמר ווימבלדון.

סרינה וויליאמס מאושרת (GettyImages)
סרינה וויליאמס מאושרת (GettyImages)
 

סרינה תשחק בחצי הגמר מול הפתעת הטורניר, לוסי הארדצ'קה מצ'כיה, שפתחה את הטורניר במקום ה-105 בעולם במוקדמות והדהימה את אלופת ארה"ב הפתוחה סאם סטוסר עם 6:7 (8:10) ו-6:7 (6:8). הארדצ'קה העיפה גם את הרביעית בעולם, פטרה קביטובה, בסיבוב השלישי כשהיא משלימה את טורניר חייה עם שני ניצחונות על שתיים מחמש הטניסאיות הטובות בעולם בתוך שלושה ימים.

גם הראשונה בעולם, ויקי אזרנקה, בחצי הגמר. אבל הבלארוסית עשתה זאת בדרך הקשה כשחזרה מפיגור מערכה לניצחון 6:3, 3:6 ו-3:6 על אלופת הראלאן גארוס שחוזרת לכושר לקראת ההגנה על התואר, נה לי הסינית. לי פתחה טוב ושברה ל-2:4 את הראשונה בעולם בדרך לזכייה במערכה הראשונה. אזרנקה חזרה בגדול עם שבירה ל-1:4 במערכה השנייה וזכתה בה.

ויקי אזרנקה חוגגת על החימר הכחול במדריד (רויטרס)
ויקי אזרנקה חוגגת על החימר הכחול במדריד (רויטרס)
 

הבלארוסית המשיכה ועלתה ל-0:4 מוחץ במערכה השלישית, אבל פתאום הסינית התחילה שוב לשחק, וחזרה ל-3:4 עם נקודת שבירה ל-4:4. אזרנקה הצליחה לצאת מהבור ברגע האחרון, שמרה ל-3:5 ושברה את הסינית סדרך למקום בחצי הגמר מול היריבה הקבועה שלה העונה בשלבים הגבוהים, אגה רדוונסקה מפולין, השלישית בעולם. רדוונסקה, שנוצחה העונה רק חמש פעמים (כל ההפסדים לאזרנקה), ממשיכה לגלות יציבות אדירה מתחילת העונה וגברה ברבע הגמר  על וארברה לאפצ'נקו האמריקנית, שניצחה בסיבוב השני את שחר פאר, 4:6 ו-4:6.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */