יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:35

אולימפיאדת הילדים נפתחה, לבנת: כולכם אלופים

6,000 משתתפים לוקחים חלק ב-26 ענפי ספורט במסגרת האירוע הגדול אותו מארגן משרד התרבות והספורט. השרה: "לחתירה למצויינות אין הגבלת גיל"

|
לבנת בטקס הפתיחה של אולימפיאדת ילדים
לבנת בטקס הפתיחה של אולימפיאדת ילדים

אולימפיאדת הילדים נפתחה היום (חמישי) בנתניה בהשתתפות 6,000 ספורטאים צעירים, שיתחרו ב-26 ענפי ספורט שונים. זוהי השנה החמישית ברציפות שמשרד התרבות והספורט מקיים את האירוע הגדול בארץ לילדים בשיתוף רשויות מקומיות במטרה לעודד בני נוער לעסוק בפעילות ספורטיבית להטמעת החשיבות באורח חיים פעיל ובריא. 

הילדים, בגילאי 11-15, הגיעו לטקס הפתיחה שנערך במכון וינגייט במעמד שרת התרבות והספורט לימור לבנת וראשי הרשויות שנציגיהן משתתפים באולימפיאדה. במהלך התחרות, יתמודדו הספורטאים במגוון ענפים מובילים, הכוללים, שחייה, כדורעף, ג'ודו, ספורט אתגרי, כדורסל, כדורגל, התעמלות אומנותית, התעמלות מכשירים, טניס שולחן, כדור-יד, טאקוואנדו, טניס וכדורעף חופים. 

במעמד טקס הפתיחה בירכה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, את הילדים ואמרה: "מי שינצח היום בתחרויות ינצח ומי שיפסיד גם ינצח כי בסופו של דבר כל מי שעושה ספורט הוא מנצח. אולימפיאדת הילדים החמישית היא אירוע הספורט הגדול ביותר בארץ לספורטאיות ולספורטאים צעירים. כולכם מוכיחים שלאהבת ספורט ולחתירה למצוינות אין הגבלת גיל".

"אולימפיאדת הילדים באה לקדם ערכי הגינות, כבוד הדדי, סובלנות ועבודת צוות, שערכם עולה בהרבה על זהב, כסף וארד. חלוקת הפרסים והמדליות הם חלק חשוב מהתחרות, אך לא הם לב האירוע, שכן ספורטאי טוב יודע לנצח ביושר אבל גם להפסיד בכבוד. עיקרה של התחרות הספורטיבית הוא הנאה מפעילות ספורטיבית, חדווה מחוויית המשחק, התמודדות עם מכשולים ברוח טובה ושמירה על אורח חיים פעיל ובריא. ולכן, בעיני, כולכם אלופים".

אולימפיאדת הילדים 2011 (ONE)
אולימפיאדת הילדים 2011, ההצלחה מושכת עוד ועוד ילדים
 

בשנת 2008 התקיימה אולימפיאדת הילדים לראשונה בהשתתפות מספר מצומצם של ספורטאים צעירים מ-6 רשויות מקומיות בלבד, אשר התחרו ב-9 ענפי ספורט. בחלוף השנים, גברה ההתעניינות בקרב הילדים והרשויות המעוניינים לקחת חלק באירוע הייחודי ובשנה שעברה הגיעו אל העיר חדרה לא פחות מ-5,000 ילדים שהתחרו ב-18 ענפי ספורט שונים. לאור הצלחת הפרויקט, במשרד התרבות והספורט החליטו להרחיב השנה את הפעילות ולקיים את אולימפיאדת הילדים החמישית בסימן המשחקים האולימפיים בלונדון 2012, שיחלו באוגוסט הקרוב.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */