יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:30

יונה יהב: רוצה לבכות כשתעמדו על דוכן המנצחים

הלפיד האולימפי המשיך את מסעו בארץ והפעם הגיע לחיפה, ראש העיר פנה לספורטאים. זינגר: "מתרגש להיות כאן", אדלמן: מרשה לעצמי לחלום"

|
ספורטאי הסגל האולימפי עם יונה יהב (חגי ניזרי)
ספורטאי הסגל האולימפי עם יונה יהב (חגי ניזרי)

הלפיד האולימפי המשיך במסעו ההיסטורי והקצר בישראל, כאשר הגיע היום (שלישי) לחיפה לכבוד היום האולימפי שמתקיים בעיר בחסות הוועד האולימפי, חברת "סמסונג" ובשיתוף עם רדיו חיפה שיהיה הרדיו האולימפי הרשמי.

אירוע הפתיחה של היום האולימפי התקיים בלשכתו של ראש העיר, יונה יהב ונטלו בו חלק גם יו"ר הוועד, צבי ורשביאק והמנכ"ל אפרים זינגר, חברי מועצת העיר, מנהל היחידה לספורט הישגי של הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, הקופצים לגובה, ניקי פאלי ומעיין פורמן, השחיינים עמית עברי ויונתן קופלב, שייטת הלייזר נופר אדלמן והנהלת "סמסונג".

אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי אמר עם פתיחת האירוע: "אני מתרגש להיות בחיפה ולראות את הספורטאים שחלקם כאן מחיפה ומייצגים בכבוד את העיר. הגענו לכאן בכדי לחגוג ולציין את היום האולימפי ובפעם הראשונה יחד עם הלפיד האולימפי וחיפה היא העיר הראשונה שזוכה להחזיק בלפיד 'ערב האולימפיאדה'. חיפה בראשו של ראש העיר, שמה את הספורט בראש סדר יומה ואני מקווה שבעתיד הקרוב חיפה תהפוך לעיר האולימפית הראשונה".

ראש העיר, יונה יהב, פנה באופן אישי לספורטאים האולימפיים: "אני מסתכל לכם בעיניים ואני רוצה לבכות שתעמדו על דוכן המנצחים והדגל מתנוסס ברקע".

לאחר מכן הוסיף: "אני מאוד גאה שהלפיד הגיע לעירנו לראשונה בהיסטוריה. אנחנו מצליחים לייצב את עצמנו כעיר ספורט ואנו משקיעים רבות במתקנים ברחבי העיר. בתקופה האחרונה אירחנו תחרויות חשובות בעיר ואף סיכמנו עם נבחרת ישראל בכדורסל שכל משחקי מוקדמות אליפות אירופה ישוחקו בהיכל החדש שיפתח ברוממה בעוד כארבעה חודשים".

אדלמן: הלוואי שאצליח להשיג מדליה

שייטת הלייזר, נופר אדלמן, שהשיגה את הקריטריון האולימפי והבטיחה את מקומה בלונדון סיפרה על ההכנות: "אני כעת נמצאת בעיצומן של ההכנות לקראת לונדון. המטרה היא להגיע  למשחקים במצב וביכולת הכי טובה שלי בכדי להשיג את התוצאה הכי טובה שאני יכולה".

ספורטאי הסגל האולימפי בבנין העיריה (חגי ניזרי)
ספורטאי הסגל האולימפי בבנין העיריה (חגי ניזרי)
 

על סיכוייה למדליה אמרה: "בשייט הכל ריאלי, זה ספורט שיש בו המון הפתעות ואם אני לא אאמין שאני יכולה להשיג מקום ראשון זה לעולם לא יקרה. כרגע אני לא מדורגת בצמרת העולמית אבל אני מרשה לעצמי לחלום על זה ומקווה להפתיע".

עמית עברי ונופר אדלמן (חגי ניזרי)
עמית עברי ונופר אדלמן (חגי ניזרי)
 

השחיינית עמית עברי שנמצאת בהכנות לקראת אליפות אירופה שם היא מקווה להשיג את הקריטריון האולימפי, נשמעה אופטימית: "אני עובדת קשה ומהבחינה המנטלית אני תמיד מוכנה. אני רוצה לשמור על המקום החמישי באירופה ואולי יותר ואם אצליח אני מאמינה גם שאשיג גם את הקריטריון, קשה לי להאמין שזה לא יקרה".

מעין פורמן ויונתן קופלב (חגי ניזרי)
מעין פורמן ויונתן קופלב (חגי ניזרי)
 

לאחר האירוע בלשכת ראש העירייה, יצאו המשתתפים יחד עם הלפיד האולימפי אל תיכון עירוני א' ואל בית הספר היסודי ריאלי אחוזה שבעיר ושם פגשו את התלמידים בכדי שיוכלו להתרשם באופן אישי מהלפיד המסוגנן ולשוחח עם הספורטאים. לסיום, הלפיד חתם את ביקורו הקצרצר כאשר נכח בהזנקת מרוץ חיפה שהתקיים במרכז הכרמל.

צביקה ורשביאק מעניק תעודה למנהלת בית הספר (חגי ניזרי)
צביקה ורשביאק מעניק תעודה למנהלת בית הספר (חגי ניזרי)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */