יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:39

אוסאליבן וקארטר בגמר אליפות העולם בסנוקר

"הרוקט" (10:17 על סטיבנס) ו"הקפטן" (12:17 על מגווייר) ישחזרו את גמר 2008 החל מהיום. אוסאליבן שוב רמז על פרישה: "ייתכן וזו האליפות האחרונה"

|
אוסאליבאן בדרך לעוד ניצחון (GettyImages)
אוסאליבאן בדרך לעוד ניצחון (GettyImages)

רוני אוסאליבן רחוק 18 משחקונים מזכייה רביעית בתואר אלוף העולם במה שעשויה לטענתו להיות האליפות האחרונה שלו. "הרוקט" השלים 10:17 מול מת'יו סטיבנס וקבע שיחזור של גמר 2008 מול אלי קארטר. בגמר ההוא אגב, ניצח אוסאליבן בקלות 8:18. 

"ב-2008 אני חושב שאלי הושפע מגודל המעמד, אבל הוא ד מאז המון. הוא זכה בהמון טורנירים והראה אופי שהעפיל לגמר נוסף, יש שחקנים שמתאימים לאליפות העולם ואלי הוא אחד מהם", התייחס "הרוקט" ליריבו בגמר. 

אוסאליבן הגיע לסשן האחרון מול סטיבנס ביתרון 9:15 כך שמראש הסיכויים של הוולשים היו קלושים ביותר, עם זאת הוא פתח היטב וצימק ל-15:10 עם ברייק של 116. אך אוסאליבן לא התרגש, הרשים אפילו יותר עם ברייק של 130 והשכיל לנצח גם במשחקון ה-27 כדי להבטיח את הניצחון.

לאחר המשחק השמיע אוסאליבן קולות מוכרים על פיהם הוא מתכוון לפרוש מהמשחק בקרוב, "אני לא מתכוון להמשיך לשחק עוד זמן רב. ייתכן וזו האליפות האחרונה שלי. שקלתי את הפלוסים והמינוסים שבדבר ואני מרגיש די בנוח עם ההחלטה שלי. אם אנצח בגמר זה בונוס גדול, אם אפסיד לפחות אוכל להגיד שפרשתי במקום טוב. עברו בסך הכל 17 ימים בשפילד, אבל אני מרגיש כאילו זה חודשיים. אני לא יודע אם הגיל שלי משפיע, אבל בפועל בגיל 22 לא חשתי כך. אולי זה בגלל שלא היו לי אז עוד דברים בחיי".

אוסאליבאן בעוד פרצוף מיוחד משלו (GettyImages)
אוסאליבאן בעוד פרצוף מיוחד משלו (GettyImages)
 

סטיבנס עצמו הגיב בהומור לדבריו של אוסאליבן: "כן! אני מקווה שיפרוש! זה יעשה את החיים קלים יותר ליתר השחקנים", ולאחר מכן התייחס לנושא ברצינות: "אני לא רואה אותו פורש, אבל איתו אי אפשר לדעת. אם הוא יפרוש כאלוף עולם זו בהחלט דרך מושלמת אבל אני חושב שהוא אוהב את המשחק יותר מדי". 

סטיבנס מיואש. רוצה שאוסאליבאן יפרוש? (GettyImages)
סטיבנס מיואש. רוצה שאוסאליבאן יפרוש? (GettyImages)
 

קארטר עצמו גבר 12:17 על סטיבן מגווייר בדרך לגמר השני שלו. ההעפלה שלו לגמר בהחלט מרשימה נוכח העונה הקשה שעבר בעקבות מחלת קרוהן ממנה סבל השנה, אגב גם אוסאליבן סבל השנה ממחלת הנשיקה שפגעה מאוד ביכולת שלו.

"אני לא שמח רק מלעלות לגמר, צריך לחכות ולראות מה יהיה שם", אמר קארטר לאחר המשחק, "אני מרגיש לגמרי שונה מאיך שהרגשתי לפני ארבע שנים, באותה תקופה לא הייתי הולך לישון לפני שלוש לפנות בוקר".

קארטר מחשב זוויות (GettyImages)
קארטר מחשב זוויות (GettyImages)
 

מגווייר היה המום אחרי ההפסד והתקשה להגיב: "אם להיות כנה, אני לא יודע איך לקבל את זה. לא נתתי לקארטר מספיק כבוד, בסשן הראשון שיחקתי בצורה מאוד לא זהירה. הרגשתי כמו שק חבטות במהלך המשחק".

קארטר ואוסאליבן יתמודדו היום ומחר בגמר שישוחק בשיטת הטוב מ-35 משחקונים על פני ארבעה סשנים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */