יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:51
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

"עבור מכבי ת"א אליפות היא עוד צלחת לסרוויס"

המנהלת ערכה כנס סוער, דהאן תקף. דייויד פדרמן: "קהל לא בא לראות ילד בן 17", אורלנד: "לישראלים אין סיכוי". דני פרנקו: "חוק רוסי? לא עלינו"

|
רקנאטי, מזרחי ואוחיון בכנס (משה חרמון)
רקנאטי, מזרחי ואוחיון בכנס (משה חרמון)

הבוקר נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב הכנס המקצועי המיוחד של מנהלת הליגה. במסגרת הכנס, שאליו הגיעו כל ראשי הקבוצות בליגה הבכירה וראשי הענף, נערכו דיונים לקראת ישיבת דירקטוריון של המנהלת אשר אמורה להכריע כיצד תראה הליגה בעונה הבאה מבחינת כמות זרים, החוק הרוסי וכמובן הכרעה לגבי שיטת הפיינל פור. מי שבלט בהיעדרו היה דייויד בלאט.

מחוץ למלון, הפגינו כמה עשרות אוהדי מכבי ת"א כנגד יו"ר האיגוד, אבנר קופל ושיטת הפיינל פור, שנהוגה כיום. מעבר לכל בעלי הקבוצות השונים שדיברו, מי שבלט מעל כולם היה יהוא אורלנד, בנאום על מצבו המדרדר של הכדורסל הישראלי.

הבעלים של גלבוע/גליל, חיים אוחיון, אמר בפתיחת הפאנל המקצועי: "צריך למצוא איזון לבין מה שהליגה הישראלית חייבת ולמה שהקבוצות צריכות באירופה. לדעתי 3 זרים זה מספיק לליגה הישראלית פלוס חוק רוסי כלומר 5 זרים רשומים ושלושה על המגרש".

"אנחנו פה כדי לייצר תחרותיות, לא באים להיות סטטיסטיים ורוצים להצליח. אנחנו רוצים שיהיה איזשהו סיכוי גם אם תאורטי להיות מקום ראשון ולזכות באליפות ולכן צריך להמשיך את הפיינל פור. אנחנו מאוד קשובים לצרכים של מכבי ת"א אבל גם הם צריכים להיות קשובים לנו ולהבין מה המטרות שלנו".

לסיום אמר אוחיון: "אין לי בעיה להפסיק את הפיינל פור, אם הפער של מכבי ת"א מבחינת תקציב משאר הקבוצות יהיה מקסימום פי 3 ואז אנחנו נהיה מוכנים לחזור לסדרות כי תהיה שוויוניות. הדעה הרווחת היא שרובנו פה עומדים על פיינל פור, אבל זו טעות. אם תהיה פה ליגה שיוויונית מבחינת תקציב אני מוכן לחזור לשיטה של סדרות, אני יירד מהדרישה שלי לפיינל פור במקרה שתהיה תקרת שכר".

מזרחי: לא אתנצל על התקציב שלנו

יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי, השיב לאוחיון מיד כשאמר: "שיטת הפיינל פור היא מתאימה לגביע ולא להכריע אלופה. יש גם אפשרות אחרת והיא לערוך ליגה בין ארבע האחרונות וגם נחשוב על סדרות, אבל אני חושב שיש כאן אלמנט בלתי ספורטיבי ולא משנה בכלל לעניות דעתנו את העובדה שכל קבוצה רוצה לזכות באליפות".

הפיינל פור מוחרם (משה חרמון)
הפיינל פור מוחרם (משה חרמון)
 

"בשיטה הזאת אתה יכול להוביל את הליגה במשך כל העונה בפער גדול ובגלל פציעת שחקנים במשחק אחד להפסיד את האליפות. אני לא יושב פה כדי להתנצל על התקציב של המועדון שלנו. אני בא לכאן כדי לדבר על עובדות".

הבעלים של עירוני אשקלון, יוסי דהאן, הפתיע כשלא התבייש לתקוף גם את מזרחי ולאחר מכן הסביר שוב כי הוא בעד צמצום מספר הזרים בליגה: "פעם שמעון אמר אחרי אליפות 'זו עוד צלחת לסרוויס'. אני מוכן לבטל את הפיינל פור אם יגדילו לקבוצות את התקציב, אחרת אין סיכוי שמכבי לא תיקח את האליפות. תקנו להם סרוויס של 12 חלקים ובזה נגמר הסיפור".

חיים אוחיון (משה חרמון)
חיים אוחיון. "אין בעיה עם פיינל פור, אבל צריך תקציב מקסימום" (משה חרמון)
 

דהאן המשיך: "הגיע הזמן שהישראלים יקבלו במה גם בליגת העל. השחקנים מהליגה הלאומית לא מקבלים הזדמנות אמיתית בליגת העל. אני בעד שילוב של החוק הרוסי יחד עם הגבלת הזרים לארבעה. אין מספיק חינוך לספורט בישראל והאימהות יותר רוצות שהילד יהיה רופא ועורך דין מאשר ספורטאי וזה חבל. לא יכול להיות קבוצה אחת שיהיה לה תקציב שלא שווה לכל שאר קבוצות הליגה. כמו שיש מינימום, שיהיה גם מקסימום, כי אחרת אין שום סיכוי שבעולם שמכבי לא תיקח את האליפות".

הבעלים של בני השרון/הרצליה, לני רקנאטי, הביע גם כן את דעתו כשאמר בפאנל המקצועי: "בעיניי הפיינל פור היא שיטה לא טובה ולא ספורטיבית. קבוצות שיכולות להיות לא טובות כל העונה פתאום יכולות לתפוס יום ולזכות באליפות. זה לא ספורטיבי. תקציבי המינימום יהיו יותר גדולים והפערים בין מכבי לשאר יצטמצמו והליגה תהיה יותר אטרקטיבית".

"היום כל כך מעט ישראלים משחקים שזה לא מעניין את הילדים והסיכוי שלהם מאוד קלוש. אסור שיהיה יותר מארבעה זרים ועם כל הכבוד שמשחקות באירופה, כי רוב הקבוצות לא משחקות באירופה. צריך שיהיו לפחות שמונה ישראלים בסגל. אנחנו עשינו את זה השנה. בסופו של דבר זה יוביל להתקדמות וגם הנבחרות שלנו יהיו טובות יותר".

מזרחי ורקנאטי (משה חרמון)
מזרחי. "שיטה בלתי ספורטיבית" (משה חרמון)
 

לסיום אמר רקנאטי: "אני לא חושב שצריך לעשות תקרת שכר ולהגביל את מכבי. זה לא פתרון להחליש את מכבי אלא להקטין את כמות הקבוצות בליגה ולהגדיל את התקציב שלהן. בנוסף לשכנע חברות להשקיע כתרומה לקהילה ולספורט ולהשקיע בקבוצות. היום רוב הקבוצות תלויות בגחמות של ראש עיר כזה או אחר וזה בוודאי לא בריא."

נציג השחקנים בדיון היה הקלע המנוסה של ברק נתניה, יהוא אורלנד, שהרשים את כל הנוכחים בנאום מרגש על מעמד הכדורסלן הישראלי כיום ההולך ומדרדר: "יש בעיה, אנחנו מתכחשים לה אבל דוגמאות שקרו בעונה הזו, אייל שולמן פתח בחמישייה ב-14 משחקים  והעונה רשם 4 דק' למשחק. לא צריך להיות חכם מדי כדי להבין שדרווין קיצ'ן טוב יותר אבל נעצרה לו התקדמות".

"מה יעשה שלומי הרוש? יאן מרטין היה תגלית העונה בעונה שעברה העונה משחק 15 דק במשחק זו לא ההתקדמות שחיכינו לה. פתחתם אקדמיה בשביל מה? אתם מוכרים חלום לילדים שאין להם סיכוי לקבל צ'אנס עם 4 זרים. כולם אומרים שאין ישראלים מספיק טובים וזה נכון כי לא נותנים להם להתפתח".

אלדד אקוניס ויוסי דהאן (משה חרמון)
דהאן ואקוניס. "מוכן לבטל את הפיינל פור" (משה חרמון)
 

לסיום אמר אורלנד: "קחו גם לדוגמא את אלכס צ'וברביץ' שאלתי אותו מה הוא הולך לעשות בקיץ אמר אולי אלך לעבוד בבניין, אני צריך כסף. אני בן 25 ואני צריך להביא כסף הביתה. אז נכון אין ישראלים טובים כי אנחנו לא נתפתח. אני בעד צמצום הזרים ואני חושב שאני מדבר בשם כל שחקני הליגה, החוק הרוסי כמו שהוא מחזיר אותנו ל- 6 זרים. זו ליגה ישראלית וצריך לטפח את הליגה הישראלית".

פדרמן: "זה ממש לא חשוב מה נוח לכם המאמנים"
לאחר שהסתיים הפאנל הניהולי של יושבי הראש, הגיע תורם של מאמני הליגה לומר את דעתם וזה היה למעשה השלב הסוער ביותר של הכנס כולו כאשר אפשר היה לחוש בבירור בחילוקי הדעות בין בעלי הקבוצות ויושבי הראש לבין המאמנים.

מאמן מכבי אשדוד, עופר ברקוביץ', היה אולי המאמן הנחרץ ביותר בנוגע למעמדו של הכדורסלן הישראלי כיום ואמר: "איפה שמכבי, ירושלים או חולון לא משחקות זה נראה כמו משחקי רדיוס. צריך לתת לשחקנים ישראלים לשחק, ככה מקרבים את הקהל לקבוצות. צריך להגביל את מספר הזרים לארבעה. בעיני אפשר לשחק פעמיים בשבוע בליגה הישראלית, אין סיבה שהליגה תהיה 22 משחקים, יש לפעמים שבועיים הפסקה בין משחק למשחק. בשנה הבאה יהיו 12 קבוצות, שיהיו 33 או 44 משחקים בעונה. הליגה צריכה להיות מוכרעת במשחק אחד. אף אחד לא מסתכל על מה טוב לכדורסל הישראלי, אלא רק מה טוב לקבוצה שלו".

רקנאטי ומזרחי (משה חרמון)
רקנאטי ומזרחי. "אסור שיהיו יותר מארבעה זרים" (משה חרמון)
 

מאמנה של ברק נתניה, דני פרנקו, הוסיף: "השיטה שהייתה השנה היא הגרועה אי פעם. הפיינל פור הוא כורח המציאות. השלב הבא אחרי התקדמות ברמת אולמות ותקציבים אז גם פלייאוף חצי גמר ואז הגמר בשיטה של שני משחקים, ובעתיד הגמר גם בשיטה של הטוב משבעה. לחזור לחוק הרוסי? לא עלינו, זה רע מאוד. במכבי רמת גן עבדתי כעוזר עם מאמן סרבי. החתמנו את רביב לימונד והייתה מטרה לקדם אותו. המאמן הסרבי אמר לי שאנחנו סוגדים לאמריקאים, הוא אמר - 'את הזרים שלכם אתם מטפחים, ואת הילדים שלכם הורגים'. אנחנו צריכים לראות מה אנחנו עושים עם טיפוח השחקנים הישראלים".

בנקודה זו החליט הבעלים של מכבי ת"א, דייויד פדרמן, להתערב והחליט לבקר את דעתם של המאמנים: "אם אתם חושבים שהקהל יבוא לראות ילד בן 17 אתם טועים, הקהל בא לראות ניצחונות. אנחנו צריכים למצוא את נקודת האיזון בין הקבוצות שמשחקות באירופה, וצריך 5-6 קבוצות כאלה. מכבי תל-אביב יכולה להסתגל להכל, אם אתם רוצים מוניטין לכדורסל הישראלי, המוניטין לא מגיע ממשחק בין מכבי ראשון להפועל חולון, עם כל הכבוד".

"זה ממש לא חשוב מה נוח לכם המאמנים, עבורי זה הכי פחות חשוב", המשיך פדרמן. "מה שנוח זה מה שמביא את הקהל למגרשים. אם החוק הרוסי קשה לכם, תמצאו עבודה אחרת. אני חושב שהנכון הוא ליגה עם שני ישראלים ואחרי זה באה השאלה כמה זרים בטופס, וכאן מגיעה השאלה עד כמה אתם רוצים להגביל קבוצה באירופה, וזה גם נגזרת של מספר הקבוצות שישחקו באירופה".

יהוא אורלנד (משה חרמון)
יהוא אורלנד. מה יהיה עם הכדורסלן הישראלי? (משה חרמון)
 

בסיום התרחש אירוע יחסית קומי כאשר יו"ר הוועדה המקצועית החדש, מוישלה וויינקרנץ, קיבל את רשות הדיבור לקראת סוף הדיון של המאמנים כדי להגיד מה הוא חושב, אבל לא ממש הצליח להסביר את עצמו. מי שהתעצבן על כך היה אפי בירנבוים, שביקש ממנו לספר מה היא דעתו. וויינקרנץ התעקש לחזור על הדברים שלו, מה שהרתיח את המאמן הוותיק שהחל לצעוק לעברו: "תסביר את הדעה שלך". עד עכשיו אף אחד מהנוכחים לא יודע מה ניסה וויינקרנץ להגיד מלבד ש: "צריך לשבת ולחשוב על זה".

בסופו של דבר, כולם יצאו תמימי דעים שלא משנה מה היה היום בדיון, בחודש הבא תצא מנהלת הליגה עם החלטה על החזרתו של החוק הרוסי ושבמקום ארבעה זרים יוכלו הקבוצות לרשום חמישה זרים.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */