יום שישי, 05.07.2024 שעה 09:35

זאבי: כל האהבה מסביב מצמררת, יש עדיין אופוריה

אלוף אירופה בג'ודו והנבחרת המעוטרת זכו לאהבה. הרשקו: "חלום של כל מאמן". ג'רבי: "לא מעכלת שאני סגנית אלופה". סוסו: "מאמין שאגיע ללונדון"

|
ארבעת המדליסטים הלילה בנתב
ארבעת המדליסטים הלילה בנתב"ג (חגי ניזרי)

לא בכל יום נוחתים יחדיו בארץ ארבעה מדליסטים מאליפות אירופה, הלילה (אור לשני) זה קרה כשנבחרת הג'ודו שחיממה את לבבות כולנו בסוף השבוע האחרון חזרה מצ'ליאבינסק עם ארבע מדליות וכמובן הדובדבן שבקצפת, מדליית הזהב הרביעית של אריק זאבי.

"זו לא הפעם הראשונה שאני חוזר כאלוף אירופה, אבל הפעם הקודמת הייתה לפני שמונה שנים ועכשיו התחושה חזקה יותר. ב-2004 ידעתי שאני הכי טוב וכל מה שאני צריך זה לבוא, לא לעשות טעויות ולקחת את הזהב, הפעם ידעתי שיש לי סיכוי, אבל זה לא היה לגמרי מוחשי, ההפתעה עושה את זה הרבה יותר משמח", אמר זאבי מיד עם נחיתתו.

ואם תהיתם לגבי כמות הפירגון לה זוכה זאבי, אז בפעם הראשונה שהוא פתח את הטלפון הסלולרי לאחר הגמר המתינו לו 200 אסמסים, 50 הודעות ב"וואטסאפ" ומאות הודעות בפייסבוק. "קראתי כל הודעה וכתבתי פוסט תודה לכולם, בחצי שעה היו לו 500 לייקים, מדהים לחזור שוב למרכז העניינים".

גם בעולם לא מתעלמים מהג'ודוקא הבלתי נגמר, וזאבי זכה למחמאות רבות מאנשי מקצוע בכירים, "ניגשו אליי בכמויות הרבה יותר גבוהות מבעבר, הרגישו שנלחמתי למען הדור הוותיק, ידעו שאני בצמרת, אבל יש הבדל בין לזכות בזהב לבין להיות בצמרת, הפירגון היה מטורף".

זאבי: אליפות יותר מרגשת מ-2004

אך האם הזכייה בזהב מביאה איתה גם לחץ לקראת האולימפיאדה? זאבי לא חושש מכך. "אני עוד בחצי אופוריה של השמחה והאהבה שאני מקבל מסביב, זה משהו שתמיד מצמרר אותי, אני מניח שהלחץ יבוא לידי ביטוי בשבועות הקרובים. אני גאה בהישג הזה אבל יודע שאין לו כמעט משמעות ללונדון חוץ מזה שנכנסתי לשמינייה הראשונה בדירוג העולמי".

ירדן ג´רבי מציגה את מדליית הכסף (חגי ניזרי)
ירדן ג´רבי מציגה את מדליית הכסף (חגי ניזרי)
 

"אני עדיין לא מעכלת שאני סגנית אלופת אירופה", אמרה ירדן ג'רבי. במחווה מרגשת שלבטח תיזכר, הצביעה ג'רבי מיד לאחר הניצחון בחצי הגמר על דגל ישראל התפור לחליפת הג'ודו שלה. "חשבתי על זה הרבה זמן, זה היה לי חשוב גם בגלל שזה היה יום העצמאות", סיפרה והוסיפה, "שמתי את הדגל הזה גם לפני אליפות אירופה לקבוצות אבל בגלל שהתחריתי שם בשביל קבוצה ולא מדיה, הורידו לי אותו, הפעם ביקשתי מאמא שלי שתתפור אותו, זה היה בראש ופשוט יצא".

"ההישג של ג'רבי ריגש אותי מאוד", אמר מאמנה שני הרשקו המלווה אותה לאורך כל הדרך, "בשבילי זו הייתה הפעם הראשונה איתה, ספורטאית שגידלתי מהרגע הראשון בגמר אליפות אירופה, זה חלום של כל מאמן".  

סמדג´ה, ג´רבי, פונטי והרשקו. יש סיבה לחייך (חגי ניזרי)
סמדג´ה, ג´רבי, פונטי והרשקו. יש סיבה לחייך (חגי ניזרי)
 
הרשקו המשמש גם כמאמנו האישי של זאבי רשם אליפות מדהימה ויום אחרי יום ניצב עם הספורטאי שלו במעמד הגמר, "זה לא משהו שכל מאמן זוכה לו, ההרגשה מדהימה, אני רק מתפלל להגיע למעמדים כאלו עוד פעם".

אריק זאבי (חגי ניזרי)
אריק זאבי. "הפירגון מטורף" (חגי ניזרי)
 
טקס הענקת המדליות במשקל עד 63 ק"ג לנשים סיפק מחזה לא שגרתי כששני דגלי ישראל הונפו אל-על לאחר שבנוסף לג'רבי, גם אליס שלזינגר שתתחרה בלונדון זכתה במדליה כשסיימה במקום השלישי. "לא הרגשתי מספיק טוב עם הג'ודו שלי, אבל כמו שאני לא באתי מוכנה ב-100% גם שאר הספורטאיות לא. מה שכן אני הצלחתי להתעלות קצת יותר ולזכות במדליה, לאולימפיאדה כולן יגיעו בפאזה אחרת, הן יבואו בשביל לקחת מדליה".

אליס שלזינגר. &qout;הצלחתי להתעלות&qout; (חגי ניזרי)
אליס שלזינגר. "הצלחתי להתעלות" (חגי ניזרי)
 
מי שההישג באליפות אירופה היה חשוב עבורו במיוחד הוא סוסו פלאלשווילי, הג'ודוקא שעבר תקופה לא קלה במהלכה אף נחשד בגניבת משחת שיניים מחנות בגרמניה הבטיח לאחר הזכייה במדליית ארד את השגת הקריטריון הבינלאומי ללונדון.

אריק מציג את הלוגו של אליפות אירופה (חגי ניזרי)
אריק מציג את הלוגו של אליפות אירופה (חגי ניזרי)
 
עם זאת מקומו של פלאלשווילי עדיין לא מובטח מכיוון שלא עמד בקריטריון הישראלי, ועדת חריגים של היחידה לספורט הישגי תצטרך לקבל החלטה האם לשלוח אותו על סמך ההישג המרשים באליפות אירופה. "אמרתי לעצמי שאסור להפסיד כי ידעתי שהאולימפיאדה על הכף, אני מאמין שישלחו אותי".

סוסו פלאלשווילי עם מדליית הארד (חגי ניזרי)
סוסו פלאלשווילי עם מדליית הארד (חגי ניזרי)
 
ההישג של פלאלשווילי הגיע למרות הגרלה קשה מאוד שסידרה לו כבר בקרב הראשון מפגש מול אלוף אירופה היוצא, ג'ואו פינה הפורטוגלי, למרות זאת פלאלשווילי הצליח להתעלות וניצח. "אחרי התחרות פינה אמר לי מזל טוב, הוא הופתע מהיכולת שלי ושאל אותי 'מאיפה יש לך כל כך הרבה כוח?'".

זאבי: &qout;להישג הזה אין כמעט משמעות מבחינת לונדון&qout; (חגי ניזרי)
זאבי: "להישג הזה אין כמעט משמעות מבחינת לונדון" (חגי ניזרי)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */