יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:06

נדאל גבר על פרר וזכה בטורניר החימר בברצלונה

השני בעולם הניף את הגביע בבירת קטאלוניה בפעם השביעית עם 6:7 ו-5:7 על חברו. שראפובה נקמה באזרנקה וזכתה בטורניר שטוטגרט: "לא מופתעת"

|
רפאל נדאל עם הגביע בברצלונה (GettyImages)
רפאל נדאל עם הגביע בברצלונה (GettyImages)

רפאל נדאל זכה הערב (ראשון) בפעם השביעית ובפעם השנייה ברציפות בטורניר החימר בברצלונה אחרי נצחון קשה על בן ארצו וחברו, דוד פרר, 6:7 ו-5:7. 

זה התואר ה-48 של נדאל בקריירה וניצחון 14 מ-18 מפגשים מול פרר שהגיע מאוד נמרץ למשחק ושבר כבר בפתיחה את בן ארצו ל-0:2. פרר הופתע בעצמו  ונדאל ניצל זאת לשבירה מיידית בחזרה ומכאן השניים שמרו על ההגשות. ביתרון 5:6 לפרר היו לו חמש נקודות שבירה שהיו גם נקודות מערכה, אבל נדאל הציל אותן  אחת אחרי השנייה ולקח את המערכה לשובר שוויון. פרר המתוסכל איבד את הריכוז והשני בעולם ניצח בו 1:7.

במערכה השנייה המטאדור שבר מוקדם וברח ל-1:3, אבל פרר הצליח בעזרת כמה טעויות של השני בעולם לחזור ל-3:3. השניים שמרו ל-4:4, ואז שוב הצליח פרר לשבור ל-4:5 וניגש להגיש למערכה, אבל נדאל הפעיל את כוח ההרתעה שלו ושבר מיד בחזרה ל-5:5.  מלך החימר שמר ל-5:6 והגיש בהצלחה למשחק ולתואר השביעי.

זה התואר השני ברציפות של המנצח אחרי הזכייה במונטה קרלו, ושני התארים האלה מגיעים אחרי עשרה חודשים ללא תואר של נדאל, מאז הרולאן גארוס בשנה שעברה. עבור פרר זהו הפסד רביעי בגמר ושני ברציפות מול נדאל. פרר בן ה-30 זכה עד כה העונה בשלושה תארים אך לא הצליח לקטוף את התואר ה-16 בקריירה.

ז'יל סימון מצרפת זכה בפעם השלישית בטורניר בוקרשט לאחר ניצחון 3:6 ו-4:6 על פאביו פואיניני מאיטליה בגמר. סימון כזכור ניצח את דודי סלע בסיבוב השני. הצרפתי זכה בטורניר החימר גם ב-2007 ו-2008 וזה התואר העשירי שלו בקריירה.

רפאל נדאל חוגג עם בקבוק שמפניה (GettyImages)
רפאל נדאל חוגג עם בקבוק שמפניה (GettyImages)
 

שטוטגרט: שראפובה נקמה באזרנקה
מריה שראפובה היא אלופת טורניר שטוטגרט. השנייה בעולם נקמה בראשונה בעולם, ויקי אזרנקה, על התבוסות שהנחילה לה באוסטרליה ובאינדיאן וולס וניצחה באופן משכנע 1:6 ו-4:6, ועם 31 ווינרים זכתה גם בתואר וגם במכונית "פורש" חדשה.

שראפובה התחילה חזק מאוד ועלתה מהר ל-0:3 כשאזרנקה הצליחה לקחת רק
שתי נקודות בשלושת המשחקונים הראשונים. אזרנקה עלתה על הלוח ל-1:3 אבל הרוסיה המשיכה בשלה שמרה ושברה וסיימה במהירות את המערכה הראשונה עם 1:6.

מריה שראפובה והפורש (GettyImages)
מריה שראפובה והפורש (GettyImages)
 

השתיים אגב, התנגשו אחת בשנייה בדרך למנוחה בין המערכות, ליד הרשת. אזרנקה לקחה טיפול רפואי בשורש כף היד בהפסקה, והתקשתה להגיש, אבל שמרה לבסוף על ההגשות בפתיחת המערכה, ומכאן השתיים שמרו על ההגשות עד 3:3, אז הצליחה שראפובה לשבור ל-3:4 ועם שתי הגשות מרשימות על האפס סגרה 4:6 וצרחה מאושר בסיום, כאשר כל הצוות שלה קם על הרגליים והניף אגרופים לחגוג את הנקמה באזרנקה.

"אני לא מופתעת. אני שמחה. זה טורניר מאוד חשוב, אני מאוד שמחה להיות כאן אלופה בפעם הראשונה. באתי לכאן להתחיל את ההכנה לרולאן גארוס מוקדם מהצפוי ואני מאושרת שעשיתי את זה", אמרה שראפובה לפני שהניפה את הגביע.

מריה שראפובה חוגגת (GettyImages)
מריה שראפובה ושאגת הניצחון בסיום (GettyImages)
 

גלושקו נוצחה בגמר הזוגות בשרלוטסוויל
יוליה גלושקו ואלנה בובינה נוצחו בגמר הזוגות בטורניר ה-ITF ע"ס 50 אלף דולר בשארלוטסוויל ע"י האמריקניות מריה סאנצ'ס ויסמין צ'נק 6:2 ו-6:1. גלושקו אמרה לאחר המשחק: "הן שיחקו הרבה יותר טוב מאיתנו, לא היינו חדות כמו המשחקים הקודמים וזה ללא ספק בגלל שאנחנו משחקות פעם ראשונה ביחד והן זוג קבוע. אני רוצה להודות לקהל בארץ שעודד אותי במשך השבוע ומקווה להצליח גם בתחרות הבאה בפלורידה שמתחילה ביום שלישי".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */