יום שני, 08.07.2024 שעה 05:22

דראגן ג'וקיץ': הפוטנציאל בישראל בהחלט קיים

כדוריד: הסרבי שיוביל את סגל הזהב והנבחרת הלאומית, הוצג במסיבת עיתונאים. יו"ר האיגוד שמחי: "דראגן הוא הנכון ביותר להוביל את הפרוייקט"

|
ג´וקיץ´ ודורון שמחי  (איגוד הכדוריד, דוד פליגל)
ג´וקיץ´ ודורון שמחי (איגוד הכדוריד, דוד פליגל)

"אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי להצטרף לפרויקט שכבר התחיל, ועל ההזדמנות לבנות עם האנשים פה משהו קצת שונה", אמר היום (ראשון) דראגן ג'וקיץ', המאמן הסרבי הבכיר שידריך את סגל הזהב ואת נבחרת ישראל בכדוריד, במסגרת פרויקט הענף המועדף.

ג'וקיץ', שיוביל את נבחרת בריטניה, המארחת לקראת המשחקים האולימפיים בקיץ, אימן בעבר בנבחרות שוייץ, מקדוניה וירדן, ובנבחרת העתודה הסרבית. הוא גם הדריך במועדונים מובילים בהם הכוכב האדום בלגרד, מאדיירה מפורטוגל ואלופת הונגריה, פיק סגד.

המאמן בן ה-50  פרש את משנתו: "הפרוייקט הוא מרתון ארוך. אי אפשר לשנות שום דבר בלי תמיכה של אנשים. הדבר הכי חשוב הוא שכל הכדוריד הישראלי ישתנה וירצה להשתנות, כדי שעתיד הספורט בארץ ישתנה".

"לפני עשר שנים הייתם באליפות אירופה, אבל מאז זה לא קרה. המטרה היא לשנות משהו בראש של השחקנים. לרבים מהם יש כישרון כמו ביתר הארצות. השאלה היא כמה הם ישקיעו בזה, והאם הם באמת רוצים לשנות משהו בחייהם כדי להתקדם, בכל מקרה, אני מאמין בעבודה קשה ואני לא חושב שזה הזמן למילים גדולות, אלא זה לעבוד ולעשות זאת יחד. צפיתי כאן לפני כחודש וחצי ובסוף השבוע האחרון במשחקים בליגת העל, והפוטנציאל בהחלט קיים". 

דראגן ג´וקיץ´ (ONE)
דראגן ג´וקיץ´ מוצג במסיבת העיתונאים (איגוד הכדוריד, דוד פליגל)
 

ג'וקיץ' חתם על חוזה ל-4 שנים, כאשר אחרי שנתיים יש ממנו תחנת יציאה. הוא מתחיל בעבודתו כבר עכשיו, בבניית התוכניות, לוחות הזמנים והמעקב אחרי שחקנים. הוא יחליף לאחר האולימפיאדה את שלמה הופמן בנבחרת, והתייחס גם למאמן הוותיק: "שלמה עשה עבודה טובה בנבחרת בשנים הקודמות, וזה רק מחזק את מה שאני טוען, השינוי יכול לבוא אם המערכת כולה תירתם, ואם בראש באמת נאמין. היו לא מעט מדינות שעשו התקדמות גדולה בכדוריד ובעבודה יסודית, זה אפשרי גם כאן.

יו"ר איגוד הכדוריד, דורון שמחי, שהופיע לראשונה מאז עבר אירוע לב ומחלים ממנו, פתח את מסיבת העיתונאים: "אני רוצה להודות לכל האנשים אשר דאגו לי. אני מרגיש טוב יותר היום. במשך שלוש וחצי השנים האחרונות המטרה של האיגוד הייתה להיבחר לפרויקט ענף כדור מוביל. עד היום מה שעשינו היה ההכנה שלנו למרתון, ומהיום אנחנו יוצאים למרתון האמיתי שבסופו נרצה להגיע להישגים. היו הרבה מאוד מועמדים לתפקיד, ומבין כולם מצאנו כי דראגן הוא הנכון ביותר להוביל את פרוייקט סגל הזהב. האיגוד יכין בשיתוף איתו תוכנית בת ארבע שנים, שבה ייכנסו שינויים מקצועיים כדי להוביל את הכדוריד לעידן חדש בצד המקצועי".

דן מירכוס, אמיר לנגליב וסמולר חוגגים (שי לוי)
נבחרת ישראל. הסרבי מאמין בשחקנים המקומיים (שי לוי)
 

רון קוגמן, יו"ר הוועדה המקצועית של האיגוד: "פרויקט סגל הזהב הוא פרוייקט לאומי, ועכשיו אנו נכנסים לשלב המקצועי בליווי המאמן. זוהי דרך ארוכה שאנו יוצאים אליה ביחד, זהו פרוייקט מערכתי שכולנו חלק ממנו. אם אנחנו דורשים שהשחקנים יהיו מקצוענים, אז חובה גם עלינו לאפשר להם משאבים כגון שכר גבוה יותר שיאפשר להם להתעסק רק בכדוריד. 

גילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי: "הבחירה בכדוריד כענף היא נכונה וראויה בהרבה מאוד פרמטרים. לגבי המאמן, כל בחירה גדולה מתחילה בהחלטה אסטרטגית, ובהחלט הבחירה בדראגן ג'וקיץ' היא כזו. הדרך והשינוי המהותי ביותר יגיע בעבודה קשה. הנקודה של בחירת המאמן היא המפתח לשינוי והצלחה ואני שמח שהאיגוד לקח את הזמן בבחירת האיש המתאים לתפקיד זה".

לוסטיג (יוסי ציפקיס)
גילי לוסטיג: "השינוי יגיע בעבודה קשה" (יוסי ציפקיס)
 

תקציב הפרוייקט יעמוד על 2 מיליון שקל בשנה. 1.6 מיליון שקל יתקבלו מרשות הספורט ו-400 אלף שקל מהוועד האולימפי, כאשר איגוד הכדוריד פועל לגייס ספונסרים למשימה הלאומית. המאמנים הלאומיים, שלמה הופמן וסער פרנקל, עוד ידריכו את הנבחרת הבוגרת במוקדמות אליפות אירופה (שלב א') שייערכו בראשל"צ מול רומניה, בלגיה ואירלנד ביוני הקרוב, ובמקביל סגל הזהב כבר מורכב מטובי הכישרונות בענף ושחקני נבחרת העתודה, בני 18 עד 25.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */