יום שני, 08.07.2024 שעה 04:17

דמאיו: היה בלאגן במדינות שהקימו מנהלת ליגה

הערב בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מנכ"ל בני יהודה על יוזמת בעלי הקבוצות. שוחחנו גם עם אלוף אירופה, אריק זאבי

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל (102.5FM ,89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב בתוכנית נעסוק ביוזמה המתגבשת להקמת מנהלת ליגה. כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, יעקב שחר, איזי שירצקי וג'קי בן זקן אירגנו פגישה של ראשי הקבוצות שדנה בנושא.

ג'קי בן זקן: "המנהלת כבר יצאה לדרך. אין דרך חזרה"
"הייתה פגישה טובה. עצם העובדה שהגיע רוב מוחלט זה כבר אומר משהו. נציגי הפועל ומכבי פתח תקווה לא הגיעו. אבי לוזון מבין שצריך מנהלת. התחיל להתגבש אצלו הרעיון הזה עוד קודם. זה מודל שקיים בכל מדינה מתוקנת, בטח באירופה. איך ומה נצטרך לשבת. ההחלטה היא שנקים גוף משפטי שיטפל בבעיות הקשות בכדורגל הישראלי כולל בסוגיות המסחריות של ליגת העל. בשיתוף עם ההתאחדות לכדורגל הגוף הזה מינה חמישה חברים", אמר בן זקן.

ג´קי בן זקן (יוסי ציפקיס)
ג´קי בן זקן: "הייתה פגיחשה טובה" (יוסי ציפקיס)
 

מי החברים?
"כמובן יענקל'ה שחר, אלונה ברקת, איזי שירצקי, גיל לב ואני".

מי עמוד בראש הגוף הזה?
"במקומות אחרים אין מישהו שעומד בראש, יש ועד מנהל. אם יהיו 14 קבוצות אמורים להיות 14 דירקטורים. אותם אנשים אמורים למנות אנשי מקצוע. מנכ"ל, סמנכ"ל וכו'. אנחנו לא קובעים כלום. החזרנו את יענקל'ה שחר לכדורגל הישראלי ואת שירצקי למרכז העניינים. מי שינהל את המו"מ עם הטוטו והטלוויזיה זה האנשים האלה. הם יוכלים לנהל טוב יותר מוועדות אחרות".

יקראו לגוף הזה מנהלת או שם אחר?
"זה יכול להיות החברה הכלכלית לליגת העל או מנהלת ליגה, זה לא משנה".

כמה כסף מקבלות הקבוצות מהקהל?
"שום קבוצה לא בנויה על קהל. בקבוצות קטנות ההכנס ממנוים היא בין מיליון למיליון וחצי. בגדולות ההכנסה מהקהל לא נותן אפילו עשרה אחוז מהתקציב".

האם הייתה הצבעה כלשהי?
"אני לא יכול להגיד שלא היו חילוקי דעות. ההחלטה שהגענו אליה, להקים גוף, הייתה פה אחד".

אבי לוזון (חגי ניזרי)
אבי לוזון. איך יגיב? (חגי ניזרי)
 

מי יעמוד בראש הגוף?
"ניר ענבר עומד בראש משרד עורכי דין ובסך הכל שכרנו את שירותיו".

הרוב היו נגד?
"הרוב נמנעו מלהצביע ובדצק כי הם רצו לדעת מה המבנה ולאן הכל הולך. לא היה להם מספיק אינפורמציה כדי לקבל החלטה. אנחנו רוצים להגדיל את הסל הקיים ולא לצמק אותו, לא נפגע בקבוצות הקטנות ולא בגדולות. אנחנו רוצים לייצר יותר משאבים לכדורגל הישראלי. זה לא רק הפן הכלכלי. זה גם איך להתמודד עם תקנוני הכדורגל, להתמודד עם בעיות האלימות וכו'. ייקח זמן עד שנראה שינוי".

"הקימו ועדה של חמישה אנשים. המנהלת תתכנס לפחות אחת לחודש. מי שיעשה את העבודה עצמה זה אותם חמישה אנשים. יכול להיות שבישיבה הבאה יחליטו שג'קי לא בפנים וזה בסדר. התפקיד של ההתאחדות יהיה מה שהיא עושה היום - לנהל את הנבחרות וניהול ליגות הנוער, הליגות הנמוכות, השיפוט והשיטור".

אתה חושב שאבי לוזון יסכים?
"הוא גיבש כיוון ללכת למנהלת מהסוג הזה בלי שום קשר למה שקרה בחודש האחרון. יכול להיות שיש אנשים בההתאחדות שלא אוהבים את הרעיון. קשה לי לראות מישהו שיכול למנוע את ההצלחה של המנהלת".

מה הסיכוי שהמנהלת תצא לפועל?
"המנהלת כבר יצאה לדרך ועכשיו אין דרך חזרה. אני מאמין שהיא תתחיל לעבוד עוד לפני תחילת העונה הבאה".

יעקב שחר ואיזי שירצקי בקרית שמונה (עמית מצפה)
יעקב שחר ואיזי שירצקי (עמית מצפה)
 

דיברנו עם מנכ"ל בני יהודה, משה דמאיו: "החלטנו שככה אי אפשר להמשיך, שחייבים לעשות שינוי בכדורגל הישראלי. החלטנו לבחור חמישה חברים שביחד ישבו עם קברניטי ההתאחדות, שגם הם מבינים שצריך לעשות שינוי".

החלטתם שיקום גוף אך לא את שמו.
"בדיוק. אני לא יודע להגיד היום איך הוא ייקרא. החמישה שיעמדו בראש ינסו למצוא את הפיתרון הטוב ביותר".

דמאיו, בן זקן וברקת (משה חרמון)
דמאיו, בן זקן וברקת (משה חרמון)
 

הצבעת נגד?
"לא היה ולא נברא. מדובר במידע שקרי לחלוטין. הגעתי לישיבה כדי לשמוע ואחרי מה ששמעתי אני בעד. באירופה יש הרבה בלאגן עם מדינות שהקימו מנהלות ליגה. למה לא לעשות את השינוי ביחד עם ההתאחדות? למה נגד? צריך לקום גוף שינהל את ליגת העל, את הכדורגל המקצועני בארץ. בסופו של דבר יקום גוף כזה".

"ידעתי שאבי לוזון יפנה ליענקל'ה כדי לעשות שינוי בכדורגל הישראלי. אני לא רוצה לקרוא לגוף בשם מסוים שאחרי זה אתחרט עליו, בגלל זה הייתי נגד המילה מנהלת".

דמאיו התייחס לברק אברמוב שעשוי לרכוש את בני יהודה: "אנחנו מדברים. לא קבענו ביחד את ההחלטה למנות את דרור קשטן. הוא שאל אותי מי יאמן בעונה הבאה וכשסגרתי עם המאמן החדש עדכנתי אותו. נחתם חוזה באוגוסט שנה שעברה בו מפורט הכל. תמורת הסכום שהוא שם, יש לו אופציה לרכוש את הקבוצה. אין לי מה להגיד בעניין בכלל. אם הוא לא חותם הקבוצה נשארת בבעלותי. הייתי רוצה שהוא יממש את החוזה".

דרור קשטן וצבי רוזן (יוסי ציפקיס)
קשטן צופה בבני יהודה (יוסי ציפקיס)
 

אריק זאבי רשם הישג ענק כשזכה בפעם הרביעית האליפות אירופה בג'ודו. הג'ודוקא הוכיח פעם נוספת כי לא נס ליחו ואפשר לבנות עליו לקראת אולימפיאדת לונדון למרות גילו המתקדם.

אלוף אירופה הטרי, אריק זאבי, אמר על הזכייה: "התרגשתי מהניצחון. אני מתחיל לעכל לאט לאט. הכריזו שאני הספורטאי המבוגר ביותר שזוכה באליפות אירופה. לא תכננתי לזכות בזהב. היה קרב קשה בגמר אבל כשהבחטתי את המדליה בגמר משהו השתחרר אצלי. ידעתי בדיוק איך היריב שלי עובד וידעתי שאני מסתדר איתו טוב. אני שמיני בעולם, זה אומר שיש שבעה ספורטאים לפניי שמועמדים לזכייה בלונדון אבל אני בהחלט יכול להשיג מדליה ביום נתון. הציפיות לא מפחידות אותי".

זאבי הוסיף: "האגרסיביות יורדת עם הגיל. גם מבחינה גופנית מרגישים את זה. אני חצי שבור. הגב, הרגליים, הכתף. הכל. אבל אני מאושר. היה לי חשש שלא ישמעו את ההמנון יותר. יש לי בונוסים בחוזה. המענק הוא 50 אלף שקלים על זכייה כזו, זה נחמד מאוד. מדליית זהב בלונדון שווה מיליון שקלים, זה סכום מטורף".

כמו בכל תוכנית, גם הפעם היינו עם פינת ה-WINNER שלנו, דיווחי התנועה, הגליצ'ים והשמענו למאזינים הרבה מוזיקה טובה.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */