יום שני, 08.07.2024 שעה 04:25
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

ניתוח סדרות רבע הגמר: גרסת עוזרי המאמן

ברק פלג מהגלבוע, מאמין שירושלים תעקוף את חולון בדרך לחצי. ליאור רוזן מאשדוד, מאמין שראשל"צ תגבור על אשקלון. כל הניתוחים בפנים

|
סטרוברי ובראדלי יחגגו שוב בפחים? (משה חרמון)
סטרוברי ובראדלי יחגגו שוב בפחים? (משה חרמון)

24 שעות לאחר פתיחת הפלייאוף של הליגה הטובה בעולם, הערב (ראשון) ייפתחו גם משחקי פלייאוף 2012 של ליגת לוטו הצנועה שלנו. לקראת המעמד המכובד, החלטנו לצ'פר את חובבי הכדורסל הישראלי עם ניתוח מעמיק ומקצועי של סדרות רבע הגמר על-ידי כמה מעוזרי המאמן הבכירים ביותר של הקבוצות המשתתפות בפלייאוף העונה.

בפרק הראשון מנתחים ברק פלג, עוזרו של ליאור ליובין בגלבוע/גליל, וליאור רוזן, עוזרו של עופר ברקוביץ' במכבי אשדוד, את הסדרות בין הפועל ירושלים להפועל חולון (19:55) ובין מכבי ראשל"צ לעירוני אשקלון (19:45).

ברק פלג מנתח את הסדרה בין  ירושלים לחולון
לפחות מבחינה מסורתית, אולי מבין כל ארבע הסדרות זאת הקלאסיקה הגדולה ביותר שיש. למרות שאני מייצג את גלבוע/גליל, עדיין היריבות, ההיסטוריה והמסורת של שני המועדונים האלה מעידים על כך שהולכת להיות סדרה מעניינת, טעונה בהרבה מטען רגשי ועם שניים מהקהלים הכי טובים בכדורסל הישראלי ושני מגרשים מאוד ביתיים. כך שמההיבט הזה, זאת סדרה שיכולה להבטיח הרבה ויש לה פוטנציאל להגיע למשחק חמישי ומכריע.

מבחינה מקצועית אני חושב שלהפועל ירושלים יש יתרון מסוים. קודם כל יש לה שחקנים שיותר מנוסים במעמדים מהסוג הזה ובנוסף יש לה שחקנים ישראלים שכבר כמה שנים טובות משחקים ברמות האלה וזה נדבך חשוב מאוד. הדבר השני שיש להם זה עומק. לדרוקר יש סגל יותר ארוך וכמה שחקנים בכל עמדה עם הרבה כישרון.

לעומת זאת, הפועל חולון היא קבוצה עם סגל קצר שמתבססת על שבעה-שמונה שחקנים. שניים מהזרים שלהם הם חדשים בארץ ולא מנוסים (מיצ'ל וסאליבן) כך שקשה לדעת איך זה ישפיע על הסדרה.

דרוקר. נהנה מסגל יותר עמוק (משה חרמון)
דרוקר. נהנה מסגל יותר עמוק (משה חרמון)
 

מצד שני, לזכותם ייאמר שהם קבוצה מאוד אינטנסיבית. הם קבוצה של פורוורדים אתלטים וחזקים. מה שיכול לאפיין את הסדרה הזאת זה המאצ' אפים בין הפורוורדים, מה שמביא אותנו ליתרון מסוים בעומק של ירושלים. הפועל חולון תלויה לחלוטין בשליטה בקצב של מורן רוט ובמנהיגות שלו ובעצם הוא הברומטר של הקבוצה הזאת. להפועל ירושלים יש ארבעה גארדים בכירים (נעימי, יזרעאלי, סטרוברי ובראדלי) ואם תוסיפו לזה את יתרון הביתיות אני חושב שיש לירושלים יתרון.

 
 דן שמיר מאמן מנוסה למרות גילו הצעיר, מאמן ששולט בקבוצה שלו ויודע מה הוא רוצה להוציא ממנה. מהצד השני, שרון דרוקר קצת יותר ותיק. מאמן מסוג אחר שנותן לשחקנים יותר חופש ליצור ופונה יותר לנפש של השחקנים ולרגש 
 
 
 

שתי הקבוצות מגיעות במומנטום שונה לסדרה הזאת. ירושלים סבלה מעונה עם הרבה מאוד עליות וירידות ונראה שבשלב הזה היא מצאה את הדרך והזהות שלה אז אני חושב שהיא מגיעה במומנטום חיובי. חולון התחילה מצוין והתחברה מהר ובתקופה האחרונה גם בגלל הפציעה של מורן וגם בגלל העומס כתוצאה מהסגל הקצר מביא אותה לסדרה הזאת אולי עם סימן שאלה גדול ועם מומנטום פחות טוב. 

מורן רוט בטירוף. חולון תלויה בו לחלוטין (יניב גונן)
מורן רוט בטירוף. חולון תלויה בו לחלוטין (יניב גונן)
 

לסיכום, כל הסטטיסטיקות מתבטלות ונמחקות כי כשהכסף על הרצפה ומריחים פיינל פור, שום דבר כבר לא עומד לזכותך, רק הדרך שבה אתה משחק. לא הסטטיסטיקות ולא טור הניצחונות או ההפסדים מביא אותך לנצח סדרה אלא רק הדרך שבה שחקנים מופיעים למשחקים ומרכזים את המאמץ לסדרה מסויימת.

ווינרים מתגלים בסדרות כאלה ובשתי הקבוצות אני חושב שיש שחקנים כאלה. בחולון זה מורן רוט ובראיינט דאנסטון. בירושלים אני חושב שזה בסוף אלישי כדיר שיכול לעשות את ההבדל וגם אחד מהגארדים - סטרוברי או בראדלי, שיכולים לעשות את ההבדל.

כדיר ונעימי חוגגים (משה חרמון)
כדיר ונעימי חוגגים. הפורוורד עשוי לעשות את ההבדל (משה חרמון)
 

דן שמיר מאמן מנוסה למרות הגיל הצעיר, מאמן ששולט בקבוצה שלו ויודע מה הוא רוצה להוציא ממנה. מהצד השני, שרון דרוקר קצת יותר ותיק. מאמן מסוג אחר שנותן לשחקנים יותר חופש ליצור ופונה יותר לנפש של השחקנים ולרגש וזה ההבדלים בין המאמנים. ההימור שלי - 1:3 לירושלים.

ליאור רוזן מנתח את הסדרה בין ראשל"צ לאשקלון
משחקה של ראשון לציון מורכב ממשחק בין שניים (פיק אנד רול = חסימה גבוהה) בו מעורבים החוסם: אדריאן יוטר ואחד משחקני החוץ המצוינים שלה: קיצ'ן וקרופורד. היכולות של השניים הן מהגבוהות בליגה. דרווין קיצ'ן, רכז ששווה יורוליג: בגובה, ביכולות, בחוכמה ובוורסטיליות שלו לקלוע מבחוץ ולחדור. וכך גם ג'ו קרופורד, ששייך לרמות הגבוהות ביותר באירופה ואולי אף יותר מכך.

מעמדה 4, ברנדון באומן, שחקן מאוד מוכשר שמגובה של 2.04 יכול להרים קליעה לשלוש, לחדור ולהתקיף את הסל מריבאונד התקפה באחוזים מאוד גבוהים. הישראלי בחמישייה הוא ניצן חנוכי שמשלים התקפית יוצא מן הכלל את ארבעת הזרים ומאזן אותם במשחק סולידי וחכם: קליעה מבחוץ באחוזים גבוהים, תנועה בלי כדור בגב ההגנה ועזרה בהובלת כדור. מהספסל: אס חזק בדמות עמית בן דוד – רכז, גבוה, חכם ומנוסה שנותן הרבה שקט על המגרש ויכולת לקלוע כשנתקעים.

דרווין קיצ´ן. שווה יורוליג לכל דבר (יוסי ציפקיס)
דרווין קיצ´ן. שווה יורוליג ללא ספק (יוסי ציפקיס)
 

ההגנה של ראשון מהטובות בליגה. ראשית: יכולות אישיות הגנתיות גבוהות מאוד ורגליים מצוינות (אמרתי כבר שקיצ'ן שווה יורוליג?) שנית, הגובה של הגארדים והניידות של הגבוהים שלה, מאפשרת להם לבצע הגנת חילופים: הקבוצה של בירנבוים יכולה להחליף על כל חסימה ובעצם לבטל את משחק ההתקפה של היריבה.

לראשל"צ כמה חסרונות בולטים: 1 - קליעה אחרי כדרור שווה לעיתים קרובות אחוזי קליעה נמוכים. ביום נתון בו שחקני המפתח לא יהיו בשיאם, ראשון שהיא אחרונה בליגה באסיסיטים עלולה להיתקע. 2 - רוטציה קצרה מדי בעמדת הפנים: רק נסטרנקו. לכן אפי מגיע הרבה פעמים להרכבים בהם בעמדה 4, משחק גארד. בדקות אלו, ראשון פגיעים מאוד הגנתית והתקפית ונמוכים מדי. 3 - משחק מול הגנה אזורית לא מספיק טוב: קשה מאוד לנצח אזורית ביכולת אישיות ובקליעה מבחוץ בלבד – לראשון חסר משחק פנים שיכווץ את ההגנה ויעניש בתוך הצבע.

שחורציאניטיס מול נסטרנקו. רוטציה קצרה מדי בצבע (שי לוי)
שחורציאניטיס מול נסטרנקו. רוטציה קצרה מדי בצבע (שי לוי)
 

אשקלון מצידה נמצאת כבר הרבה זמן בתקופה לא טובה, אבל משופעת בשחקנים איכותיים עם יכולות אישיות גבוהות. הקבוצה מתבססת על משחק פנים של מרקו קילנגסוורת', שחקן עם אוריינטציה התקפית גבוהה והתמצאות גבוהה בתוך הצבע. לידו בצבע זה ג'יימי סקין, פוטנציאל מכללות גדול, עם קליעה מבחוץ ומשחק גב לסל איכותי, שעדיין לא התחבר לקבוצה/לכדורסל אחרי ימי הקולג'. מבחוץ זה הגארדים הישראלים, ניב ברקוביץ ורביב לימונד, שיכולים לייצר נקודות מחדירה או בקליעה מחצי מרחק. לקליעה מבחוץ דואגים שני שחקנים: טוני סקין ועמית שמחון, שיכול לקלוע הרבה נקודות בזמן קצר.

מעל כולם זה דוויין מיצ'ל: אחד האתלטים הטובים בליגה. יכול לקחת ריבאונד בהגנה ובשלושה כדרורים להטביע את הכדור בצד השני. יכול לחדור ולקלוע על כל שחקן בליגה. לטעמי, אחד ממובילי הכדור הטובים שיש בליגה, למרות שמשחק בעמדות 3 או 4. מיצ'ל (כמו מרבית שחקני החוץ של אשקלון) סובל מקליעה לא יציבה מבחוץ.

מיצ´ל וברקוביץ´ חוגגים. יכול לעשות סל על כל אחד (משה חרמון)
מיצ´ל וברקוביץ´ חוגגים. יכול לעשות סל על כל אחד (משה חרמון)
 

ההגנה של אשקלון מאידך היא מספר אחת בליגה בחטיפות ובמשחקים רבים העונה היא עשתה את ההבדל. לאשקלון יש את היכולת ללחוץ מגרש שלם ולייצר סלים קלים ומהירים באחוזים גבוהים. מיצ'ל הוא אחד השומרים אם לא השומר הטוב בליגה, ועוזרים לו ניב ורביב, שני שומרים וחוטפים מצוינים.

אלא שגם לאשקלון יש מספר חסרונות: 1 - קליעה מבחוץ לא מספיק טובה, 2 -חמישיות לא מאוזנות בעמדות הפנים ובעמדות הגארדים: בכל חמישייה יש חסרון בולט. לדוגמא: נוכחות בצבע, קליעה מבחוץ, גודל-גובה וכו'. 3 - ההגנה של קילנגסוורת' - קשה מאוד להחביא אותו בהגנה באזורית/אישית מול קבוצה כל-כך מוכשרת כמו ראשון.

קילינגסוורת´ מול טפירו. איך יחביאו אותו בהגנה? (שי לוי)
קילינגסוורת´ מול טפירו. איך יחביאו אותו בהגנה? (שי לוי)
 

לסיכום, ראשון טובה יותר, מוכשרת יותר ונראתה טוב יותר במהלך העונה מהיריבה הדרומית. היכולות ההגנתיות של אשקלון שמתורגמות לנקודות קלות במשחק ריצה יאפשרו לאשקלון לכפות משחקים צמודים בהם היא יכולה לגנוב ניצחון אחד לפחות. ההימור שלי - 1:3 לראשל"צ.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */