יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:13

הפועל ראשל"צ ואס"א תל אביב עלו ל-0:1

סדרת רבע גמר הפלייאוף: 21:28 לאדומים על הרצליה, גיא כהן בלט עם 7 שערים. האוניברסיטאים גברו 23:32 על רחובות. בית ההישרדות קרוב להכרעה

|
עידן מימון בטירוף. חתום על שער נפלא (יניב גונן)
עידן מימון בטירוף. חתום על שער נפלא (יניב גונן)

שלוש מתוך ארבע סדרות רבע גמר הפליאוף בכדוריד נפתחו אחר הצהריים (שישי), בניצחונות של הקבוצות הביתיות. מחזיקת הגביע הפועל ראשון לציון עלתה ליתרון של 0:1 מול בני הרצליה לאחר ניצחון 21:28 ויכולת נהדרת של עידן מימון וגיא כהן. ביום רביעי האדומים יכולים להכריע את הסדרה הזאת, יממה לפני שקבוצות הבנות של שני המועדונים ייפגשו בגמר גביע המדינה לנשים.

הרצליה הגיעה למשחק זה עם מאמן חדש, בני אינגל, נראתה טוב יותר מהמשחק שבשבוע שעבר ופתחה עם יתרון 1:2 לאחר כשש דקות. מאמן הפועל ראשון לציון, סער פרנקל, חזר בהמשך לשיטת המשחק שעבדה בשבוע שעבר מול בני הרצליה והיא להעמיד הרכב כמעט מוחלט של צעירים ויצא נשכר כאשר עוז חממי וערן צרפתי קבעו את תוצאת המחצית, 10:13.

המחצית השנייה נפתחה בדומה לפתיחת הראשונה והרצליה צמצמה ל-13:14 בדקה ה-36. מרגע זה הצטרף לגיא כהן אחד השחקנים שביצעו את ההתקדמות הגדולה ביותר בקבוצה בתקופה האחרונה, גידי שירי, שכבש באחוזים גבוהים, מסר אסיסט נפלא לעידן מימון והפער הלך ותפח ל-16:20 בדקה ה-48. עד הסיום, עידן מימון הכין במסירה יפנית ל"שער מהסרטים" במתפרצת של בויאן בוטוליה ובדומה לשבוע שעבר, אסף סיטון הצעיר, קבע את תוצאת המשחק, 21:28.

גם אס"א ת"א, שסיימה במקום הראשון בליגה הסדירה, עם יתרון של 0:1 בסדרה שלה על עירוני רחובות לאחר23:32. מכבי ת"א, שתשחק ביום ראשון בלוטרקי יוון מול דיומידיס ארגאוס בגומלין חצי גמר גביע האתגר האירופי, תפתח את הסדרה שלה מול א.ס רמה"ש רק ביום רביעי - המועד של המשחק השני בסדרות רבע הגמר.

מצד שני, בבית ההישרדות - ההכרעות קרובות כבר אחרי המחזור הראשון (מבין שלושה). הפועל אשדוד, בעונתה הראשונה בליגת העל, עלולה לנשור לליגה הלאומית לאחר הפסד לא.כ נס ציונה 36:27. ניצחון של אשדוד (10 נק') היה פותח לה אפשרות להגיע למשחקי המבחן, אבל אחרי ההפסד הפער מנס ציונה (15 נק') גדול יותר מ-4 הנקודות שנותרו בקופה. מנגד, בעקבות ההפתעה של האחרונה בטבלה, מ.כ חולון (11 נק') שניצחה את סביון (14 נק') בחוץ 28:31, העסק מסתבך וגם לאשדוד יש סיכוי תיאורטי.

סער פרנקל (עדי בן ברון)
סער פרנקל. צעד חשוב בדרך לחצי הגמר
 

הפער של אשדוד האחרונה כעת מסביון הוא 4 נקודות, ולאשדוד יש הפרש שערים פנימי טוב יותר מול סביון עוד מהליגה הסדירה. המשמעות היא שאשדוד צריכה לנצח ביום שני את חולון ולהמתין להפסד של סביון ביום שני מול נס ציונה. במקרה כזה, המשחק האחרון בין אשדוד לסביון (יתקיים באשדוד) יכול להיות דרמה עם תפנית ברגע האחרון. נס ציונה יכולה לסגור עניין בדרך למבחנים בשני. גם סביון.

חולון גם כן עם רגל וחצי בליגה השנייה, אבל הסיכוי שלה להגיע למשחקי המבחן הוא ריאלי יותר, אם כמובן תנצח בשני המשחקים שנותרו. שתי האחרונות בבית ההישרדות נושרות כאמור לליגה השנייה אוטומטית. שתי הראשונות יפגשו את מכבי והפועל פ"ת, מהליגה הלאומית, למשחקי מבחן.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */