יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:07

לראשונה בארץ: טורניר המאסטרס לנוער ברמה"ש

שמונת השחקנים הבכירים בגילאי 18-12 התחרו על פרסים בסך 300 אלף ש"ח. גליקשטיין: "כאן נמצא דור העתיד", אורן בן זקן: "מפה ייצא דודי סלע הבא"

|
אלון אליה. מקום ראשון בגילאי 18 (משה חרמון)
אלון אליה. מקום ראשון בגילאי 18 (משה חרמון)

דור העתיד של הטניס הישראלי, השתתף היום (שישי) במשחקי הגמר בטורניר המאסטרס לנוער 2012 הראשון בישראל, שנערך ברמת השרון ביוזמת קאנטרי קלאב רמה"ש ואורן בן זקן בשיתוף פעולה עם איגוד הטניס.

לראשונה בארץ, שמונת השחקנים הבכירים בקטגוריות הגילאים 18-12, התחרו בטורניר מסוג זה, כאשר התחרות עצמה התקיימה בשיטת "נוקאאוט" וסדר גודל הפרסים בתחרות הינו 300 אלף שקלים - סכום יוצא דופן בארץ ובעולם לגילאי הנוער.

עבור השחקנים הצעירים שמחפשים עצמם ב"ספורט הלבן", זו הזדמנות נהדרת להראות את יכולתם ואת רמת ביצועיהם על המגרש ובכך לנסות ולקרב את הקהילה העסקית הידועה בחיבתה לענף ואולי אף להשיג ספונסרים שיתמכו ויעזרו למנף את הקריירה הספורטיבית שלהם למעלה.

במשחקי הגמר של הבנים, בגילאי ה-12 ניצח נועם כליפי לאחר שגבר על איתמר לביא בשתי מערכות (2:6 ו-0:6). ב-14 ניצח ישה זמל לאחר שגבר על עומר חפץ (6:7 ו-4:6). אצל ה-16 טל גולדגורן גבר בשתי מערכות על אוראל אוביל (2:6 ו-3:6). ובגילאי ה-18 אלון אליה גבר על אור רם הראל בשלוש מערכות מותחות (3:6, 6:1 ו-5:7).

גליקשטיין: כאן דור העתיד של הטניס

 
אצל הבנות בגילאי ה-12 ניצחה אילנה טטרואשוילי לאחר שגברה על פמלה כהן בשתי מערכות (1:6 ו-1:6). ב-14 ניצחה מאי קמחי לאחר שגברה על ענבר כהן בשתי מערכות (3:6 ו-1:6). אצל ה-16 טליה זנדברג גברה על קטיה קריבושפוב בשלוש מערכות (0:6, 6:4 ו-1:6). ובגילאי ה-18 ליבי נש ניצחה בשלוש מערכות את שריי שטרנבך (6:1, 4:6 ו-6:7).

אוראל אוביל (משה חרמון)
אוראל אוביל. מקום שני בגילאי 16 (משה חרמון)
 

יוזם ומארגן התחרות, אורן בן זקן, סיפר על התחרות: "זאת תחרות מאסטרס לנוער, הראשונה בישראל, משהו שכבר הרבה שנים רציתי לעשות ולקחנו את שמונת השחקנים הכי טובים בארץ בכל קטגוריה - בנים ובנות שהתחרו על המקום הראשון. חשוב לי לציין את הספונסרים שתרמו ועזרו להרמת האירוע הזה שהוא ברמה מאוד גבוהה".

אורן בן זקן וציפי אובזילר (משה חרמון)
אורן בן זקן וציפי אובזילר (משה חרמון)
 

בן זקן דיבר גם על חשיבות האירוע ואירועים דומים: "חשוב מאוד שאירועים כאלו יתקיימו בארץ ואני מתכוון להפוך את התחרות הזאת למסורת ואני מקווה שבשנה הבאה הפרסים יהיו כבר בשווי חצי מיליון שקל. אני מאמין שאין סיבה שמפה לא ייצא הדודי סלע או שחר פאר הבאים".

טליה זנדברג (משה חרמון)
טליה זנדברג. מקום ראשון בגילאי 16 (משה חרמון)
 

שלמה גליקשטיין, טניסאי העבר חווה את דעתו על התחרות: "יש פה בתחרות את מיטב שחקני הנוער של ישראל, השקיעו פה רבות בארגון וכן ירבו אירועים כאלה. על השחקנים אמר: "ללא ספק כאן נמצאים דור העתיד שלנו. הם נותנים בתחרות טניס מצויין, מתנהגים בצורה מופתית וזה ילדים שהם סמל ודוגמא לכל שאר הילדים בענף". 

שלמה גליקשטיין (משה חרמון)
שלמה גליקשטיין. הגיע לראות את דור העתיד (משה חרמון)
 

על התפתחותם והמעבר לבוגרים ציין גליקשטיין באופטימיות: "אם אנחנו כמערכת נשכיל לפתח את הילדים מבחינה מקצועית - מבחינת מערכת האימון שלהם ולארגן עוד תחרויות דומות, אני מאמין שבשנים הקרובות יצאו לנו המון שחקנים טובים".

ליבי מש (משה חרמון)
ליבי מש. מקום ראשון בגילאי 18 (משה חרמון)
 

אור רם הראל בן ה-18 שהגיע למעמד הגמר ונחשב לאחת מהתקוות של הטניס הישראלי, סיפר על התחרות: "יש פה הרבה מתקנים ומגרשים טובים. זאת תחרות טובה עבורנו בה אנחנו צוברים עוד ניסיון וגם יש פה פרסים גבוהים שזה טוב. ככל שאנחנו משחקים יותר אנחנו משתפרים יותר".

אור רם. מחכה לספונסרים (משה חרמון)
אור רם. מחכה לספונסרים (משה חרמון)
 

על ספונסר שיעזור לו אמר: "כרגע אין לי ספונסר, האיגוד כרגע תומך בי, אבל אולי מפה ייצא משהו". ברי המזל שהגיעו למקומות הראשונים, קיבלו שבוע במחנה האימונים של סרג'יו בורגרה שבספרד, שובר ע"ס אלף שקלים לקניית בגדי ספורט של חברת "Under Armour" ומנוי שנתי בשווי 3,500 ₪ לקאנטרי קלאב שברמה"ש. 
            

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */